Gå til innhold

HardCore Gamer Tilbud E6850(kvalitet til bra pris)


Anbefalte innlegg

100% enig med de siste innleggende til Explorer og Big SturL.

Synes forskagene er OK, men bærer litt preg av 'hørt at er bra'. Skal man først ha en slik tråd bør det være usedvanlig gjennomtenkte forslag som gir veldig masse for pengene. Det bør være opp mot det beste man kan få innenfor et bestemt bruksområde og prisintervall.

 

Tråden faller faktisk litt gjennom bare av detaljer som tittelen. Det snakkes om kvalitet, men med første øyekast på kabinettene har man fått bevist det motsatte. Skal en slik tråd overleve mener jeg trådstarter må være litt ydmyk for forandringer sor blir foreslått.

 

Og scopexxx, det heter et tilbud - flere tilbud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er det egentlig som gjør en PC man bygger selv billigere enn en man kjøper ferdig bygget?

9414957[/snapback]

 

Logisk nok slipper du å betale for at nettbutikken skal sette den sammen for deg. Det er ikke mange hundre kronene å spare, men mange bygger nok selv av den enkle grunn at de liker det. Dessuten kan du kjøpe komponenter fra flere steder. Totalprisen kan dermed bli lavere enn om du hadde kjøpt alt fra en plass. Dessuten vet du hvordan arbeidet er utført når du bygger selv, og vi som er perfeksjonister kan lage en ryddig PC. Fergigbyggede PCer bærer litt preg av at de er bygget hurtig. Med det tenker jeg på at kabler gjerne ikke er lagt optimalt for luftgjennomstrømning og slike ting.

 

EDIT: Et argument mot å bygge selv er at hvis du skulle ha problemer med PCen kan du sende inn hele 'kassa', og det blir nettbutikkens problem å finne ut hva som er problemet. Bygger du selv, må du selv finne utav problemet, og sende inn den aktuelle komponenten.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Dette kommer til å bli en suppe og veldig komplisert hvis alle skal bidra. Det viktigste du gjør med en slik tråd, er å veilede. Den enkeltes behov er så varierende at du aldri vil blidgjøre alle. Men du kan jo lytte til forslag.

 

Jeg tipper noen foretrekker AMD foran Intel og omvendt. Da kan det være lurt å lage to oppsett. Eller du kan si at: "For øyeblikket gir Intel mer ytelse for pengene" og slippe unna med det.

 

Det du kan gjøre når du lager ett oppsett, er diskutere rundt det. Hvor stille vil ett slik oppsett være, er det noen spesielle problemer du unngår med ditt oppsett i forhold til å lage noe selv etc... Du kan velge å lage en ny tråd hver måned, eller bare gjøre mindre modifikasjoner etterhvert. Kan også sette et mål for at oppsettet (uten skjerm) skal maks koste rundt 8000 kroner.

 

Hvis det er noen som kjøper oppsettet du har satt opp, kan jo du få feedback fra dem. Det er vel gjerne slike ting du trenger å tenke på.

 

Det ville vært greit å hatt ett skille mellom komponentene og ikke bare liste dem opp.

 

Harddisk: IBM Deathstar

Hovedkort: Assbus mackwerken

Ram: Gayli 2 gb 10000 cib

etc...

 

Giddet ikke å lete opp etter komponenter, dermed har jeg bare skrevet noe tilfeldig.

Dette er uansett ganske mye arbeid.

 

Edit: skriveleif og atter skriveleifer

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar
Dette kommer til å bli en suppe og veldig komplisert hvis alle skal bidra. Det viktigste du gjør med en slik tråd, er å veilede. Den enkeltes behov er så varierende at du aldri vil blidgjøre alle. Men du kan jo lytte til forslag.

 

Jeg tipper noen foretrekker AMD foran Intel og omvendt. Da kan det være lurt å lage to oppsett. Eller du kan si at: "For øyeblikket gir Intel mer ytelse for pengene" og slippe unna med det.

 

Det du kan gjøre når du lager ett oppsett, er diskutere rundt det. Hvor stille vil ett slik oppsett være, er det noen spesielle problemer du unngår med ditt oppsett i forhold til å lage noe selv etc... Du kan velge å lage en ny tråd hver måned, eller bare gjøre mindre modifikasjoner etterhvert. Kan også sette et mål for at oppsettet (uten skjerm) skal maks koste rundt 8000 kroner.

 

Hvis det er noen som kjøper oppsettet du har satt opp, kan jo du få feedback fra dem. Det er vel gjerne slike ting du trenger å tenke på.

 

Det ville vært greit å hatt ett skille mellom komponentene og ikke bare liste dem opp.

 

Harddisk: IBM Deathstar

Hovedkort: Assbus mackwerken

Ram: Gayli 2 gb 10000 cib

etc...

 

Giddet ikke å lete opp etter komponenter, dermed har jeg bare skrevet noe tilfeldig.

Dette er uansett ganske mye arbeid.

 

Edit: skriveleif og atter skriveleifer

9416289[/snapback]

Ja jeg fant ut at du har rett i det du sier,så jeg tok rådene jeg hadde fått tidligere og satt opp nye tilbud. Jeg er ikke vanskelig av meg. og lytter gjerne til gode råd. Jeg satte opp nytt kabinett,hovedkort og CPU.fordi det er dette jeg fikk mye kritikk for. så jeg håper og tror folk blir mer, iallefall litt mer fornøyde nå. Men jeg vett at jeg kan uansett ikke glede alle.det blir meget vanskelig.

 

mvh scope

Endret av scopexxx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Mulig det er jeg som ikke kan trikset, men er det ikke litt problematisk å handle fra Amentio uten å oppgi noe firma e.l.?

9418672[/snapback]

 

Nei - trikset er vel å velge Privatperson når du registrerer deg.

Lenke til kommentar
Mulig det er jeg som ikke kan trikset, men er det ikke litt problematisk å handle fra Amentio uten å oppgi noe firma e.l.?

9418672[/snapback]

 

Nei - trikset er vel å velge Privatperson når du registrerer deg.

9419439[/snapback]

Oja, hehe, tenkte ikke på å gå via handlevogna. Litt knølete opplegg må jeg si, da det kun er opplyst om registrering som firmakunde utenfor "kassa". Også mongo at en må forhåndsbetale... Nei, holder meg GLATT til SHG.no...

Lenke til kommentar

Når man bygger selv må man jo også passe på å kjøpe med et OS. Så lurte jeg på om Vista er så utrolig forferdelig dårlig som alle skal ha det til. Jeg har sett på Vista litt, men det er bare i jobb sammenheng, så jeg har liksom ikke fått prøvd å spilt på den osv.. Er jeg dum hvis jeg kjøper Vista og ikke XP? Jeg vil jo gjerne utnytte Direct X 10.

 

Men hvis jeg f.eks kjøper en harddisk på 500 GB og deler den i to partisjoner. Kan jeg ha vista på den enne og XP på den andre? Er det lurt? Er det mulig? Hvordan gjør man det? Hvordan vil det fungere?

 

For da kan jeg jo bruke Vista (den billigste versjonen) til å spille spill som trenger VISTA og XP til alt annet =)

Lenke til kommentar

Men hvis jeg f.eks kjøper en harddisk på 500 GB og deler den i to partisjoner. Kan jeg ha vista på den enne og XP på den andre? Er det lurt? Er det mulig? Hvordan gjør man det? Hvordan vil det fungere?

----------------------------------------------------------

Du kan ha Vista på den ene og XP på den andre, ikke noe problem. Om det er lurt? Det funker i hvertfall.

Her er en guide:

 

http://apcmag.com/node/5162/

Lenke til kommentar
ikke en eneste klage ennå eller suttring og grining over det nye oppsettet?  :ohmy:

Er dette mulig? (I see it! but I don't belive it!)

Kom igjen guttaboys! nå må dere krittisere litt da.det er det dere kan best. lol  :!:

9423474[/snapback]

 

 

Ikke noe å klage på. Har selv søkt etter reviews av komponentene du har foreslått og alle får bra kritikk, i forhold til hva man kan forvente av prisnivået.

Lenke til kommentar

Angående DuelCore E6850 (3.0Ghz) VS QuadCore Q6600 (2.4Ghz).

 

 

No må dere ikke skryte Q6600 opp i skyene før dere vet noe. Er det en ting som er usikkert her i verden. Så er det framtiden og datautstyr! Som Bill Gates en gang sa: Quote Bill Gates: "No one will ever need more than 640kb of memory". Og det stemte jo meget dårlig! Så når det kommer til kjøp av PC ville jeg anbefale og kjøpe det som vi vet at virker no. Og la framtiden komme når den kommer. Jeg støtter scopexxx helt på valget av E6850 til spill. Det er foresten mangen som sliter med temperaturforskjeller på Q6600 no i senere tid. Hvem vet? Om 4 kjerner blir aktuelt i framtiden, så kommer det sikkert en mer stabil og effetsikker 45nm CPU ut på markedet? Men som sakt. Alt dette er spekulasjoner. Ta ting med en klype salt, og kjøp ting som gir deg mest for pengene den dag i dag. :)

 

 

 

 

 

 

 

Mvh,

John-Holmes

post-135211-1188900533_thumb.jpg

Lenke til kommentar
ikke en eneste klage ennå eller suttring og grining over det nye oppsettet?  :ohmy:

Er dette mulig? (I see it! but I don't belive it!)

Kom igjen guttaboys! nå må dere krittisere litt da.det er det dere kan best. lol  :!:

9423474[/snapback]

 

 

Ikke noe å klage på. Har selv søkt etter reviews av komponentene du har foreslått og alle får bra kritikk, i forhold til hva man kan forvente av prisnivået.

9423691[/snapback]

Kjekt å høre Logitech87.du virker alltid blid og glad du. eneste er med hovekortvalget (P35) er at det er ikke SLI på det (det fins ikke til nyere kort P35).noe jeg personlig synes er litt dumt.men eller er det Helt TOP .En ting til ,E6850 er bedre til spill idag ja,men jeg tror/føler fremdeles at Q6600 er et smartere valg,(noen tror på Gud,jeg tror på dette) enkelt å greit fordi spill som kommer snart (Crysis,Alan Wake,Quake Wars osv) kommer til å ha støtte for Quadcore CPU-er (kommer Q6600 til å være bedre enn E6850 i framtiden? (dette gjenstår å se)

 

(Her er noen gode videoer på akkuratt dette)

Ice Storm Fighters - Quad Core Demo Game -->

 

Alan Wake demo on Intel Core 2 Quad cpu --> http://youtube.com/watch?v=3j6rR-Xv2Ro

 

Jeg satte opp E6850 ,fordi den er meget bra idag til spill og kommer til å være det i fremtiden også. men er den det smarteste valget?(det gjenstår å se)

 

Selv skal jeg snart kjøpe/bygge ny kickass Gamer PC (venter bare på det Nye Nvidia kortet 9800GTX) som kommer i Nov/Des .og jeg skal kjøpe Q6600/E6850 til denne pc-en.

PS jeg venter med å kjøpe Q6600 eller E6850 til Crysis kommer ut og er testet.

 

Eller takker jeg deg for den hygglige komentaren Logitech87 :)

Det er kjekt å få litt ros av og til også(ikke bare klaging)

 

Kritikk med en fin tone går greit (og jeg lytter alltid til gode råd) men kritikk med en spydig tone kan jeg være foruten!

 

mvh scope ;)

Endret av scopexxx
Lenke til kommentar
Kjekt å høre Logitech87.du virker alltid blid og glad du. eneste er med hovekortvalget (P35) er at det er ikke SLI på det (det fins ikke til nyere kort P35).noe jeg personlig synes er litt dumt.men eller er det Helt TOP .En ting til ,E6850 er bedre til spill idag ja,men jeg tror/føler fremdeles at Q6600 er et smartere valg,(noen tror på Gud,jeg tror på dette) enkelt å greit fordi spill som kommer snart (Crysis,Alan Wake,Quake Wars osv) kommer til å ha støtte for Quadcore CPU-er (kommer Q6600 til å være bedre enn E6850 i framtiden? (dette gjenstår å se)

 

(Her er noen gode videoer på akkuratt dette)

Ice Storm Fighters - Quad Core Demo Game -->

 

Alan Wake demo on Intel Core 2 Quad cpu --> http://youtube.com/watch?v=3j6rR-Xv2Ro

 

Jeg satte opp E6850 ,fordi  den er meget bra idag til spill og kommer til å være det i fremtiden også. men er den det smarteste valget?(det gjenstår å se)

 

Selv skal jeg snart kjøpe/bygge ny kickass Gamer PC (venter bare på det Nye Nvidia kortet 9800GTX) som kommer i Nov/Des .og jeg skal kjøpe Q6600/E6850 til denne pc-en.

PS jeg venter med å kjøpe Q6600 eller E6850 til Crysis kommer ut og er testet.

 

Eller takker jeg deg for den hygglige komentaren Logitech87  :)

Det er kjekt å få litt ros av og til også(ikke bare klaging)

 

Kritikk med en fin tone går greit (og jeg lytter alltid til gode råd) men kritikk med en spydig tone kan jeg være foruten!

 

mvh scope  ;)

9423836[/snapback]

 

 

 

scopexxx, no forvirrer du litt her. I begynnelsen av denne strengen har du 3 oppsett hvor du velger E6850. Og tittlen på strengen er tilogmed "HardCore Gamer Tilbud E6850(kvalitet til bra pris)". Men no i ditt siste innlegg skrev du Quote: "jeg tror/føler fremdeles at Q6600 er et smartere valg, (noen tror på Gud,jeg tror på dette)". Hva vil du egentlig fram til? At du setter opp et godt oppsett for en PC du selv mener er et dårlig valg? Er ikke dette å skyte seg selv litt i foten.. :s Du går liksom i seneretid og utrykker sterke meninger imot ditt eget oppsett..

Endret av John-Holmes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...