Gå til innhold

HardCore Gamer Tilbud E6850(kvalitet til bra pris)


Anbefalte innlegg

ingenting er vel fremtidsrettet innen CPU. Beste er vel å kjøpe en kjip en slik at du kan oppdatere til en annen kjip en om 1 år. In the end vil du spare penger, samt ha høyere ytelse for pengene over tid. Men selvfølgelig, om penger ikke har noen betydning så kan jo man alltids fleske til med 10.000+ hvert år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713
Amentio bygger ikke for deg.

9406071[/snapback]

Oi det viste jeg ikke. det var synd. men det finnes alltid denne løsningen da. bestill delene hjem og ta de med til nærmeste databutikk som kan bygge for deg.

De tjener jo penger på det uansett. så jeg ville tro de kan sette sammen delene for deg.

9406142[/snapback]

 

Dette er absolutt ingen selvfølge, og mitt råd til de som ikke føler at de skal montere datamaskinen selv er å se på etablerte nettbutikker som Komplett, PSData, etc eller databutikker som Digital Impuls, Datakjeden, Netshop, etc.

 

Like viktig som at maskinen fungerer når du får den er oppfølging i fremtiden om det skulle oppstå problemer/spørsmål.

Lenke til kommentar

Er ikke noe problem og bygge selv! jeg er ikke spessielt handy og har aldri byttet eller rørt noen ting i en data marskin før. Og jeg bygget min første marskin forgje uke og det gikk veldig greit. det eneste jeg gjorde var og lese meg opp på diverse ting de 9 lange dagene mens jeg ventet på HK og RAM fra komplett ;) les og se guider osv på nette så går det greit! :thumbup:

Lenke til kommentar

8800 korta er alle ganske like faktisk (innen samme modell). Største forskjellen mellom de forskjellige produsentene er klistermerket utpå kortet, og bundle'en (=hva som følger med kortet). Noen produsenter leverer også fabrikkoverklokkede varianter, men dette er gjerne de dyreste.

 

Bryr du deg ikke om å kjøpe et fabrikkoverklokket kort, eller vil overklokke selv, er det lureste å velge den produsenten som kan tilby det billigste aktuelle kortet. Når det gjelder Club 3D er det en kjent produsent, som gjerne er blandt de billigste (uten at det er noe negativt ved det, bortsett fra en ganske skrapt bundle).

Lenke til kommentar

Err, trodde først dette måtte være en spøk da jeg så det kabinettet.

 

Hvorfor det hovedkortet, hvorfor ikke et nyere, mer moderne hovedkort basert på Intel's P35-brikksett?

 

I tillegg, er nesten latterlig å lese alle disse "ja men quad er fremtidsrettet, om ett år er quad raskere for spillene utnytter dem".

 

Ja, Crysis støtter quad core, NEI, quad core blir ikke å gi deg 50% høyere ytelse som tilsvarende dual core.

For multitasking, gjøre masse forskjellig på maskinen samtidig så er quad bedre, for spilling er dual core bedre idag, og om ett år vil fortsatt dual core på høyere frekvens være bedre.

 

En Q6600 er vel i all enkelthet to stykk E6600 satt på en og samme chip. I spill så vil den altså yte likt med en E6600 så lenge spillet ikke er optimalisert for å utnytte de to ekstra kjernene det er på quaden. Crysis hevder og utnytte dette, flott som det er. Det vil fortsatt ikke bety at Q6600 er dobbelt så rask som E6600, det vil være snakk om kanskje 10% forbedring, siden f.eks. AI kan flyttes til en annen kjerne.

 

E6850 vil derimot yte mer enn 10% bedre enn en E6600 fordi den har mye høyere klokkefrekvens, som igjen gjør at alt går fortere, selvom det er kun to tråder.

 

Men for all del, Q6600 er ikke en dårlig prosessor, den er bare mindre egnet for spilling enn hva E6850 er. For en maskin som kanskje skal kjøre film samtidig som den skal pakke ut rar-filer, og encoder en dvd-film du er ferdig med å redigere, samtidig som du gjerne vil spille, så er Q6600 ett bedre valg.

Lenke til kommentar
Hei har ett spørsmål anngående skjermkort.. Ser du har valgt club skjermkort til alle pcene. Har tenkt å kanskje kopiere lista de, men er usiker på om jeg skal ha et club kort...Hvilke skjermkort produsent lager best gforce 8800 gts kort?

 

Er det stor forskjell fra produsent til produsent? :dribble:

9408418[/snapback]

Merket har ingen verden ting å si.Alle kortene blir laget av Nvidia(produsenten) og selges så av forskjelling andre selskaper som setter på sitt navn/logo på(klistermerke) (XFX,BFG,EVGA,Club3D)

 

Disse selskapene overclocker noen av kortene sine,men da står det alltid at de er overclocket (OC) + prisen blir dyrere da.eller så er det kun tilbehøret i pakken som er forskjellig fra disse selskapene (ledninger,spill,programmer osv)

 

Jeg valgte Club3D fordi det var billig. :yes:

 

ps:jeg vet at spill følger ikke med i club3d sin pakke.sry (men dette betyr ikke så mye)

eller så vet jeg at alle ledninger og drivere du trenger er inkludert.

 

mvh scope ;)

Endret av scopexxx
Lenke til kommentar
Virker som utrolig bra tilbud..

Hvordan er disse prissene i forhold til Din Side pcene:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=393411

 

Jeg må ha de folkan til å sette sammen pcen, og i tilleg må jeg ha en skjerm...

 

Så hva lønner seg?

9409609[/snapback]

Ja dette var bra tilbuder,jeg personlig likte Komplett pc-en best. men da med litt bedre Ram Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 +256.39 til ordinær pris.

og jeg hadde kjøpt med 22" skjerm eller var resten av pcen bra.

 

For deg som ikke skal bygge selv, synes jeg dette var et veldig bra tilbud.

 

husk bare dette. skal du ha skjerm 22" eller over gå for 8800gtx/8800gts640mb/ , skjerm under 22" da er 8800gts320mb mer enn bra nok.

 

Siden de aller fleste 22"lcd skjermer har en oppløsnig på 1680x1050 så anbefales det et skjermkort med mer minne. (8800gts 640mb) .Ellers går det fint med mindre minne.

 

personlig liker jeg å bygge selv og liker velge deler selv. men for deg så hadde jeg valgt komplett tilbudet.

 

mvh scope :)

Endret av scopexxx
Lenke til kommentar
husk bare dette. skal du ha skjerm 22" eller over gå for 8800gtx/8800gts640mb/ , skjerm under 22"  da er 8800gts320mb mer enn bra nok.

 

personlig liker jeg å bygge selv og liker velge deler selv. men for deg så hadde jeg valgt komplett tilbudet.

 

mvh scope  :)

9410675[/snapback]

 

lolwut?

Skjermstørelse har jo akkurat ingenting å si for hvilket skjermkort som trengs. Ifølge den logikken din så skulle det gå bare fint å kjøre alle spill med masse eyecandy på min 15,4" skjerm

 

(tips: den gjør ikke det)

 

Oppløsning er det som teller her, finnes mange skjermer mindre enn 22" som har samme oppløsningen (1680x1050, hvilket jeg har på min 15,4"). I tillegg så vil i de fleste tilfeller en 8800GTS 320MB være nok til å kjøre spill bra på 1680x1050.

Lenke til kommentar
Err, trodde først dette måtte være en spøk da jeg så det kabinettet.

 

Hvorfor det hovedkortet, hvorfor ikke et nyere, mer moderne hovedkort basert på Intel's P35-brikksett?

 

I tillegg, er nesten latterlig å lese alle disse "ja men quad er fremtidsrettet, om ett år er quad raskere for spillene utnytter dem".

 

Ja, Crysis støtter quad core, NEI, quad core blir ikke å gi deg 50% høyere ytelse som tilsvarende dual core.

For multitasking, gjøre masse forskjellig på maskinen samtidig så er quad bedre, for spilling er dual core bedre idag, og om ett år vil fortsatt dual core på høyere frekvens være bedre.

 

En Q6600 er vel i all enkelthet to stykk E6600 satt på en og samme chip. I  spill så vil den altså yte likt med en E6600 så lenge spillet ikke er optimalisert for å utnytte de to ekstra kjernene det er på quaden. Crysis hevder og utnytte dette, flott som det er. Det vil fortsatt ikke bety at Q6600 er dobbelt så rask som E6600, det vil være snakk om kanskje 10% forbedring, siden f.eks. AI kan flyttes til en annen kjerne.

 

E6850 vil derimot yte mer enn 10% bedre enn en E6600 fordi den har mye høyere klokkefrekvens, som igjen gjør at alt går fortere, selvom det er kun to tråder.

 

Men for all del, Q6600 er ikke en dårlig prosessor, den er bare mindre egnet for spilling enn hva E6850 er. For en maskin som kanskje skal kjøre film samtidig som den skal pakke ut rar-filer, og encoder en dvd-film du er ferdig med å redigere, samtidig som du gjerne vil spille, så er Q6600 ett bedre valg.

9408532[/snapback]

 

Så hvis jeg kjøper guad prosessor, vil spilla prestere mye dårligere, selv med et godt grafikkort?

Lenke til kommentar

Eneste jeg vil kommentere på disse oppsettene her er egentlig hovedkortet.

Dette er ikke bra for klokking av quad, det har jeg personlig prøvd.

Har en sinnsyk vdroop med quad på Asus P5N-E Sli, så ville anbefalt et P35 hk i steden for hvis det skal klokkes vertfall.

 

Ser greit ut ellers, fint tiltak :)

 

Vinci

Lenke til kommentar

Min grunn til klaging her er at dette er noe, ihvertfall i mine øyne, som ikke trenges.

 

Det finnes en tjeneste på just denne siden som er mye bedre, og jeg mye heller ville stolt på om jeg ikke hadde peiling, enn en luring som kommer inn her og veldig så eplekjekk og vitende.

 

Snakker selvsagt om anbefalingene til HW.no.

Der er det satt opp oppsett for alle ønsker, spilleren blir glad og fornøyd med en E6850 dual core, som vil yte bedre i et cpu-intensitivt spill enn hva en Q6600 vil gjøre.

 

Ellers enig med Big SturL angående kvalitetskomponenter.

Lenke til kommentar
Min grunn til klaging her er at dette er noe, ihvertfall i mine øyne, som ikke trenges.

 

Det finnes en tjeneste på just denne siden som er mye bedre, og jeg mye heller ville stolt på om jeg ikke hadde peiling, enn en luring som kommer inn her og veldig så eplekjekk og vitende.

 

Snakker selvsagt om anbefalingene til HW.no.

Der er det satt opp oppsett for alle ønsker, spilleren blir glad og fornøyd med en E6850 dual core, som vil yte bedre i et cpu-intensitivt spill enn hva en Q6600 vil gjøre.

 

Ellers enig med Big SturL angående kvalitetskomponenter.

9413454[/snapback]

TBH synes jeg ikke anbefalingene til Hw.no er sånn oFF da h00keZ bra, de funker nok helt greit, men mistenker en forumtråd av den rette brukeren ville vært mye bedre. Kunne gjerne tatt på meg oppgaven hvis flere hadde utlyst konkrete ønsker om det.

Lenke til kommentar
TBH synes jeg ikke anbefalingene til Hw.no er sånn oFF da h00keZ bra, de funker nok helt greit, men mistenker en forumtråd av den rette brukeren ville vært mye bedre. Kunne gjerne tatt på meg oppgaven hvis flere hadde utlyst konkrete ønsker om det.

9413500[/snapback]

 

Er nok helt sikkert forbedringspotensiale i de anbefalingene ja. Så bare kjapt over hva de hadde anbefalt som prosessor og det der.

 

Driver selv å ser på å skal kjøpe nytt, foreløbig kun kjøpt kabinett og strømforsyning (Lian Li og Mist sådan). Er ikke bestemt noe videre, men det jeg har bestemt er basert på reviews og innleggene i prisguiden.

Trengs sådan ikke så mye erfaring for å velge ut hva man trenger, og hvis man da får noen til å se over oppsettet man har satt sammen før man bestiller så går jo det bra.

 

Men uansett, mye bedre at noen med lang erfaring lager en slik tråd, og som da blir oppdatert og kan få bli sticky en plass. :thumbup:

Endret av Explorer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...