scopexxx Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Hei, Jeg laget denne posten for å hjelpe folk som sliter litt med pc valg. ----------------------------------------------------------------------------------------- Etter en del kritikk angående CPU,hovedkort og kabinett valg. så har jeg nå tror jeg, funnet noen bedre komponenter. Jeg har ikke bare slengt på noe ,jeg har lest mange tester/reviewer og kommet fram til disse nye komponentene. Siden jeg ikke kan se inn i framtiden , men vet at E6850 er bedre til spill idag,så velger jeg denne istendenfor Q6600. Ellers kan jeg si at disse nye komponentene har fått nesten TOP score i alle tester! Hvis dere vil ha dette bevist,så kan jeg finne disse testene og poste link. ellers kan dere bare bruke google og finne dette ut selv. ------------------------------------------------------------------------------------------- Hardcore Gamer 1 (8800GTS 320mb) ----------------------------------------------------------- Antec P182 MSI P35 Platinum Club3D Geforce 8800 GTS 320MB GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Intel Core 2 Duo E6850 Samsung SH-S183A Thermaltake TR2 550W Western Digital Caviar SE16 500 GB Logitech Media Keyboard PS2 Rimeligste Totalsum=8961kr Amentio og Ybs.no har alle varene,så frakt blir billig OBS:Prisene er fra dato 03/09/2007 ------------------------------------------------------------------- Her er Handlevognen i Prisguide for denne PC-en --> https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=54009 Her er delene til denne PC-en ====================================================== Hardcore Gamer 2 (8800GTS 640mb) ----------------------------------------------------------- Antec P182 MSI P35 Platinum Club3D Geforce 8800 GTS 640 MB GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Intel Core 2 Duo E6850 Samsung SH-S183A Thermaltake TR2 550W Western Digital Caviar SE16 500 GB Logitech Media Keyboard PS2 Rimeligste Totalsum=9527kr Amentio og Ybs.no har alle varene,så frakt blir billig OBS:Prisene er fra dato 03/09/2007 ------------------------------------------------------------------- Her er Handlevognen i Prisguide for denne PC-en --> https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=54010 Her er delene til denne PC-en ====================================================== Hardcore Gamer 3 (8800GTX 768mb) ----------------------------------------------------------- Antec P182 MSI P35 Platinum Club3D Geforce 8800 GTX 768MB GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Intel Core 2 Duo E6850 Samsung SH-S183A Thermaltake TR2 550W Western Digital Caviar SE16 500 GB Logitech Media Keyboard PS2 Rimeligste Totalsum=10567kr Amentio og Ybs.no har alle varene,så frakt blir billig OBS:Prisene er fra dato 03/09/2007 ------------------------------------------------------------------- Her er Handlevognen i Prisguide for denne PC-en --> https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=53966 Her er delene til denne PC-en ------------------------------------------------------------------- Jeg ønsket å sette opp noen kjempebra tilbud til alle sammen. Disse PC-ene er fremtids sikre(DX10) og alle nye spill kan spilles på MAX OBS:Det sies at den øverste Harddisk skuffen til Antec P180/182 må fjernes for å få plass til et 8800GTX Dette er pga. 8800GTX er et veldig langt/stort skjermkort. Husk at dere kan kopiere Handlevognen og endre på det dere vil,alt etter behov og ønske. Håper dette hjelper noen. Mvh. scope Endret 4. september 2007 av scopexxx Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hvorfor prøver du å selge sand i sahara? Lenke til kommentar
scopexxx Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Hvorfor prøver du å selge sand i sahara? 9402649[/snapback] Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen,skjønner jeg. Jeg skal IKKE selge noe som helst!. jeg prøvte bare å hjelpe folk som sliter med pc valg. ps: hvorfor er du så negativ?.våknet du på feil fot idag eller? Endret 1. september 2007 av scopexxx Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Ville kanskje anbefalt Dual core og ikke Quad core til spilling. For samme prisen får man da en høyere klokket cpu, og bedre ytelse i spill. Lenke til kommentar
scopexxx Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Ville kanskje anbefalt Dual core og ikke Quad core til spilling. For samme prisen får man da en høyere klokket cpu, og bedre ytelse i spill. 9402681[/snapback] Ja det er sant per i dag,men vi vet ikke om dette er sant neste år.dette er også veldig diskutert på prosessor forumet. E6850vsQ6600 Resultatet er at E6850 er bedre på spill idag,men Q6600 er kanskje mer framtidsrettet fordi mange spill som (Crysis,Alan wake, Quake Wars osv) kommer til ha støtte for 4kjerner(quadcore) cpu (multitasking) men, om Q6600 er det smarteste CPU valget? (det gjenstår å se) men duelcore E6850 er det uansett det smarteste valget idag,dette er fakta!. Her er noen test bilder som bekrefter dette. Endret 4. september 2007 av scopexxx Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Jo, kanskje mere fremtidsretet. Og hadde jeg lest tittelen på tråden, hadde jeg ikke foreslått Dual core Endret 1. september 2007 av Sigurd2 Lenke til kommentar
scopexxx Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Jo, kanskje mere fremtidsretet. Og hadde jeg lest tittelen på tråden, hadde jeg ikke foreslått Dual core 9402708[/snapback] gjør ikke noe det. Endret 4. september 2007 av scopexxx Lenke til kommentar
Logitech87 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Super tråd Scoop! Men jeg lurer på en ting. Dere snakker om at dual core er bedre til spill nå, enn det Quad er, den er mer samtidsrettet. Men spilla blir ikke noe dårligere med quad enn dual? Det er bare det at guaden ikke kan utnyttes fult til spill ennå? Sant? Og en ting til: Hvorfor har grafikk kort så mange forskjellige navn. Samme type har tusen forskjellige Navn som Club 3D, MSI osv.. Endret 1. september 2007 av Logitech87 Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Club 3D, MSI osv. er produsentene av skjermkortene. Kort sakt: Nvidia lager GPU (selve grafikk prosessoren), mens produsentene setter det hele sammen på PCB (printkort). EDIT: Nvidia lager referansedesign, men produsentene står ofte fritt til å gjøre enkelte endringer på dette. Mange følger mer eller mindre referansedesignet, og det er derfor de er så like. Endringer i spesifikasjonene kan også forekomme, som f.eks. HDCP støtte, eller fabrikkoverklokking. De har som regel også ulik bundle (ting som følger med) Grunnen til at E6580 er bedre til spil enn Q6600 i dag er som du sier at spill ikke får utnyttet alle kjernene. Og siden E6850 har høyere klokkefrekvens er den bedre. (Det er lett å sammenlikne disse prosessorene basert på klokkefrekvens siden de er så like) Dual core utnytter ikke begge kjernene fullt ut engang. Typisk er f.eks. at den ene kjernen lastes 100% og den andre 25%. Dette er fordi det er veldig vanskelig å optimalisere programmer for flere kjerner. Mange mener dette heller ikke vil endre seg i løpet av nærmeste framtid, og at det av den grunn ikke svarer seg med fire-kjerne med mindre du driver veldig mye multitasking. EDIT 2: Trådstarter: Det er en feil i spesifikasjonene til skjermkortet i det første 'tilbudet' du har laget. Du har listet opp Club3D Geforce 8800 GTS 640 MB, men det står 320 MB i tittelen og handlevogna. Er litt pirkete nå da det er innlysende at det er en skrivefeil, men det kan være litt missvisende. Ellers synes jeg det hele ser bra ut bortsett fra kabinettene , men dette er jo en smaksak. Jeg ville foreslått Antec P180/P182 eller Lian Li PC7SCAND v3 pga topp kvalitet, termiske egenskaper of tekniske løsninger. Ville muligens også lagt litt mer penger i PSU. Endret 1. september 2007 av chrlod Lenke til kommentar
Mystikal1 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 flott tråd !! et spørsmål, hvor mye må jeg betale i frakt? Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Ca. 200-400 kroner. Lenke til kommentar
Mystikal1 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Ca. 200-400 kroner. 9404683[/snapback] ok , da må jeg regne med å betale cirka 1000 kroner for frakt + at de skal sette den sammen for meg (Amentio) Endret 1. september 2007 av Mystikal1 Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Du har skrevet GTS 640MB i teksten men i handlevognen er det 320MB Endret 1. september 2007 av Kennet_H Lenke til kommentar
scopexxx Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Du har skrevet GTS 640MB i teksten men i handlevognen er det 320MB 9405453[/snapback] Ja sry for skrivefeil på PC tilbud 1. Det gikk litt i baddel der. jeg har fixa feilen nå. Lenke til kommentar
scopexxx Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Angående DuelCore E6850 (3.0Ghz) VS QuadCore Q6600 (2.4Ghz) Hvis du søker på Google og skriver dette ( E6850 VS Q6600 ) så finner du masse tester og reviewer om akkuratt dette. noen sier at Quadcore kommer til å bli fult utnyttet i Crysis. om dette stemmer, det gjenstår å se. mvh scope Endret 4. september 2007 av scopexxx Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Du har skrevet GTS 640MB i teksten men i handlevognen er det 320MB 9405453[/snapback] Ja sry for skrivefeil på PC tilbud 1. Det gikk litt i baddel der. jeg har fixa feilen nå. 9405520[/snapback] Jeg har A+ kabinette som er satt opp i valg 2, Og er son passe fornøyd. Det virker litt billig og viften foran satte seg fast i "grillen" forran så jeg måtte klippe av tuppene på noen av vifte armene(kan du kalle de for det?) og viften i side døren måtte remonteres på utsiden på grunn av stor CPU kjøler. Men uten om det så er det bra Endret 1. september 2007 av Kennet_H Lenke til kommentar
scopexxx Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Angående Kabinett og PSU valg. Jeg har bare satt opp bra/billige kabinetter som jeg følte flest folk ville like. Dette er selvfølgelig en smaksak. og angående PSU, så ja 550Watt er ikke så mye men det holder + det er billig. Men ønsker noen SLI, så vil jeg anbefale en 750W eller en 850W minimum. Husk dere kan ALLE bare kopiere tilbuds listen jeg har laget og endre så mye dere vil på ting.alt etter behov og ønske. ps: jeg valgte med vilje å ikke ta med mus i tilbudene fordi dette er for mye en smaksak som folk må finne ut av selv. mvh scope Endret 1. september 2007 av scopexxx Lenke til kommentar
scopexxx Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Ca. 200-400 kroner. 9404683[/snapback] ok , da må jeg regne med å betale cirka 1000 kroner for frakt + at de skal sette den sammen for meg (Amentio) 9404806[/snapback] Jeg har ikke skjekket prisene på (Amentio) når det gjelder Bygging. Dette er bare gjetting fra min side.men jeg føler det stemmer sånn ca. Husk å ringe Amentio for å skjekke priser på dette før dere bestiller. Endret 1. september 2007 av scopexxx Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Amentio bygger ikke for deg. Lenke til kommentar
scopexxx Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Amentio bygger ikke for deg. 9406071[/snapback] Oi det viste jeg ikke. det var synd. men det finnes alltid denne løsningen da. bestill delene hjem og ta de med til nærmeste databutikk som kan bygge for deg. De tjener jo penger på det uansett. så jeg ville tro de kan sette sammen delene for deg. Endret 1. september 2007 av scopexxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå