Gå til innhold

Ikke lenge til Halo 3 nå

Lennartz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bør eg forhondsbestille Halo 3 noen plass? eller går det fint og komme innom Elkjøp eller noe etter skulen på realesen?

9407780[/snapback]

Forhåndsbestiller du fra absoluttspill eller gamezone, kan det hende du får spillet før release dagen. Men du får det helt sikkert på elkjøp på release dagen.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som aldri helt har forstått hypen rundt spill som halo. Spilte det 1 og var lei etter ca 1/2 time men fortsatte noen timer til for å se om jeg ville like det bedre etterhvert. Det er/var jo ikke akkurat noe nyskapende utifra hva jeg kan dømme... Men har et lite håp om at halo 3 kan få meg til å forandre mening. Morsomere å drepe virkelige mennesker slik som i COD4 osv... enn aliens! Da synes jeg faktisk Half life 2 ser mye bedre ut. Men har kanskje aldri vært noen tilhenger av sci.fi da, så det kan ha noe med saken å gjøre!?

PS! Veit dette var litt off topic, og det har nok vært debatert mange ganger før... Så beklager det.

Endret av tronder
Lenke til kommentar
Jeg er en av de som aldri helt har forstått hypen rundt spill som halo. Spilte det 1 og var lei etter ca 1/2 time men fortsatte noen timer til for å se om jeg ville like det bedre etterhvert. Det er/var jo ikke akkurat noe nyskapende utifra hva jeg kan dømme... Men har et lite håp om at halo 3 kan få meg til å forandre mening. Morsomere å drepe virkelige mennesker slik som i COD4 osv... enn aliens! Da synes jeg faktisk Half life 2 ser mye bedre ut. Men har kanskje aldri vært noen tilhenger av sci.fi da, så det kan ha noe med saken å gjøre!?

PS! Veit dette var litt off topic, og det har nok vært debatert mange ganger før... Så beklager det.

9410603[/snapback]

halo1 er bra men halo2 knuser halo1 ! så prøv 2en gi det en sjangse

Lenke til kommentar

Mulig jeg skaffer meg halo 2 over helga og gir det en sjanse også, så for jeg se. For jeg har nok et ønske om å like denne spill serien også ;-)

9410603[/snapback]

halo1 er bra men halo2 knuser halo1 ! så prøv 2en gi det en sjangse

9410724[/snapback]

Lenke til kommentar

9410603[/snapback]

spilte du halo på PC eller Xbox?

Lenke til kommentar

Spilte det på xbox... Er pc versonen bedre? Var ikke noe i veien med selve kontrollene/gameplayet forøvrig. (Luft kjøretøyene likte jeg ikke, "bilene" var ok). Synes at miljøene var kjedelige og at motsanderene/aliene var litt vell "ekstreme" og upersonlige. Føltes som å skyte bøtter og spader. Liker kanskje best når det er noe man faktisk kan forholde seg til, litt mere down to earth, ikke bare oppi galaksen et sted. Utendørs miljøene var mye bedre enn innendørs miljøene da. Mulig det er et spill som er like eller hate, klarer liksom ikke helt å sette fingeren på det, men det har aldri klart å fenge meg. Blir litt som Burnout kontra Forza hvis du/dere skjønner hva jeg mener...

Lenke til kommentar

Synes Halo 1 og 2 var og er to av de beste FPS-spillene jeg har spilt fordi man aldri blir lei av de. Alt henger bare så alt for godt sammen. :p

- Alle våpen er artig å bruke, alle våpen har en funksjon i motsetning til en del andre spill der man bare bruker de tidlige våpnene dersom man ikke har ammunisjon til de senere.

- Jeg har alltid digget science fiction og universet i Halo er helt konge. Dette er vel en av hovedgrunnene til at jeg liker serien så godt og synes den fortjener all rosen den har fått.

- Monster og mutanter som fiender i spill er jeg ikke så fan av og det virker nesten som hovedparten av spillere rundt om i verden også mener det samme. Men bungie har klart å skape fiender som snakker, beveger seg og sloss som mennesker samtidlig som de er aliens. Noe for alle. :p Og balansen mellom covenants og flood (som faller under monster/mutant-kategorien) er også god i spillet. Når flooden dukker opp er det nesten som om man er i et annet spill. Den gode stemningen er borte og plutselig er alt dystert og skitskummelt. :)

Beviset på hvor bra bungie lykkes med covenant som fiender er vel i Halo 2 når man i flere oppdrag i enspillerdelen spiller som en Elite og faktisk liker det bedre enn å spille som Master Chief. :blush:

- Musikken og lydene var og er noe av det ypperste man finner i et skytespill.

- Grafikken, selv om den ikke er teknisk avansert (som mange forbinder med bra) så er den råbra. Effektene er rett og slett geniale, terreng, biler, folk og aliens ser akkurat slik ut som de burde se ut.

- Kan skjønne at det å spille Halo 2 multiplayer i 3000 timer er litt vel ekstremt for noen :p, men man kan jo spille campaignen nesten like lenge uten å bli lei også. Halo inneholder ikke en eneste feil når det gjelder campaignen synes jeg. Det er ingen bosser man må skyte på spesifikke plasser eller trykke på knapper og skit for å slå. Det er ingen teite sekvenser man ikke kan unngå (siste jeg husker er det å sitte i smeltediglene i Gears of War) som gjør at det å spille samme mission igjen blir repetivt etter 2 forsøk. Det er bare skyting.

- Historien er bra.

- Co-op. Halo 1 var et av de få spillene jeg husker som hadde co-op rett ut av boksen og i tillegg var og er den den beste co-open man får tak i.

- Begge spillene gir fra seg en slags filmfølelse når man spiller. Vanskelig å forklare, men det er vel en sammensetning av musikken, de store slagene, historien og universet.

- Plasma granatene er definisjonen på et perfekt våpen i en FPS. :p

- Et av de største salgspunktene til Halo serien er vel ulineært. Der mange andre spill klemmer deg inn i trange ganger med scriptede events, bosser man lærer å ta etter en gjennomspilling osv. lar Halo deg gjør så godt som alt slik du vil og tvinger deg nesten ikke til å gjøre noe.

Og etter å ha spilt Halo 3 betaen, sett en del filmer og lest en del om Halo 3 så ser det ut som bungie vil overgå alt de har gjort i de to foregående spillene i 3'eren. Det er en god grunn til å glede seg til Halo 3. :thumbup:

Der er hvorfor jeg :love: Halo. :)

Men om man kaller Halo serien en revolusjon eller en evolusjon er opp til hver enkelt og revende likegyldig. Så godt som alt er gjort riktig i spillene og dersom man ikke liker de kan man bare ha det så godt. :tease:

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Spilte det på xbox... Er pc versonen bedre? Var ikke noe i veien med selve kontrollene/gameplayet forøvrig. (Luft kjøretøyene likte jeg ikke, "bilene" var ok). Synes at miljøene var kjedelige og at motsanderene/aliene var litt vell "ekstreme" og upersonlige. Føltes som å skyte bøtter og spader. Liker kanskje best når det er noe man faktisk kan forholde seg til, litt mere down to earth, ikke bare oppi galaksen et sted. Utendørs miljøene var mye bedre enn innendørs miljøene da. Mulig det er et spill som er like eller hate, klarer liksom ikke helt å sette fingeren på det, men det har aldri klart å fenge meg. Blir litt som Burnout kontra Forza hvis du/dere skjønner hva jeg mener...

9411092[/snapback]

Bare lurte, fordi en god del av de som spilte halo på PC ble skuffet, men ikke alle spill klarer å fenge alle folk. Jeg har aldri klart å se hva som er så tøft med MGS serien for eksempel, men det kan jo bare væe eg some litt blind :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...