Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er barn en selvfølge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men du syns ikke Melisma høres egoistisk ut når hun forklarer hvorfor barn er så kjekt for henne?

9488927[/snapback]

ja, skjønner jo at det kan virke litt egoistisk,, men det jeg nevnte er jo bare en av millioner grunner til at man burdte få barn.. og selvsagt ikke bare for foreldrenes skyld! man elsker jo barnet så klart! og gjør alt i hele verden for h*n.. trenger vel ikke forklare videre rundt det skulle jeg tro, uten å bli stempla som egoistisk :)

Lenke til kommentar
Men du syns ikke Melisma høres egoistisk ut når hun forklarer hvorfor barn er så kjekt for henne?

9488927[/snapback]

Jo, men barnet trenger Melisima og hun er der for det..

Mannen og kvinnen er skapt for og skape barn, føre generasonen videre.

Har du ikke lyst til og føre etternavnet ditt videre?

skall du være siste ledd i din familie?

Hvem skall besøke deg når du er gammel, og ikke kan annet en og sitte i senga?

Da kan du neppe se film, eller spille pc spill.

Har du ikke lyst på en familie? Du har lyst på på ei kone, men kona de ønsker seg barn.

Menn som ikke er intriserte i barn er ganske uintrisange for kvinner, vertfall ifølge min mor..

Men du er ikke for gammel, du begynner og dra på årene men du har fortsatt muligheten til og lage barn, du må bare ønske det.

Hvis du imidler tid ikke ønsker det vill jeg annbefale deg og ta noen spermia prøver hos sædbanken, som kan ligge nedfryst og vente på deg hvis du skulle skifte mening om en god del år.

Jeg er 16 år, det er nokk vanskelig for meg og se dette fra alle sider men jeg skulle gjerne sett at du også ble far for noen, ikke minforstå.. Jeg er ikke far til noen, men hvis jeg kan få barn vill jeg gjerne det.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er en selfølge. Hadde jeg ikke vært i stand selv til å få barn så hadde jeg adoptert. Føler det er en så stor del av livet som jeg ikke vil gå glipp av. Hadde nok følt jeg hadde virkelig gått glipp av noe stort og viktig vist jeg valgt bevist å ikke få barn. Spesielt når jeg ble eldre og muligheten var vekke.

Lenke til kommentar
Her er jeg litt delt egentlig.. jeg kan liksom ikke skjønne hvorfor noen IKKE vil ha barn før eller siden.. vil du ikke vite hva du kan produsere da?  :p  Venninna mi er 25 og vil ikke ha barn noen gang, så hun og jeg diskuterer dette ofte..  jeg respekterer valget selvsagt, men min bekymring er at man skal våkne opp som 50 åring og angre bittert! da er det ingen vei tilbake.. 

men som sagt, vi er alle forskjellige.. noen velger å leve uten og noen gang få kjenne de ufødte barna deres.. (litt dramatisk vridning fra meg  ;) ) men er nok vanskelig å finne en jente som ikke har lyst på barn.. selvom min bestevenninne er en av dem, men hun skal jeg jobbe hardt med for å snu den tankegangen.. hihi :D

9487566[/snapback]

Du respekterer valget, men skal likevel prøve å få henne til å skifte mening? Hvor er logikken der?

Lenke til kommentar
Du respekterer valget, men skal likevel prøve å få henne til å skifte mening? Hvor er logikken der?

9491511[/snapback]

Det var ment som en liten spøk bare... jeg kan kun si at jeg synes det er en dårlig ide, også får det være opp til hun og følge det eller ikke.. er jo hennes liv.. :yes:

Kanskje med tiden så forandrer hun mening, jeg vet ikke..

Edit: kluss med quoting

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Hvis du respekterer hennes tanker rundt det, så sier du ikke at du synes det er en dårlig idé. Da sier du "OK". Eller noe sånt som "Du kan jo være Tante til mine barn i hvert fall".

Hvorfor skulle du synes det er en dårlig idé? Det er som du sier, hennes liv. Og selv om det er en dårlig idé for DEG, så er det ikke en dårlig idé for henne.

Lenke til kommentar
Hvis du respekterer hennes tanker rundt det, så sier du ikke at du synes det er en dårlig idé. Da sier du "OK". Eller noe sånt som "Du kan jo være Tante til mine barn i hvert fall".

Hvorfor skulle du synes det er en dårlig idé? Det er som du sier, hennes liv. Og selv om det er en dårlig idé for DEG, så er det ikke en dårlig idé for henne.

9492107[/snapback]

selvom man respekterer noe, så kan man vel synes at det er en dårlig ide? eller.. akkurat som ateister som respekterer kristendommen..? jeg kan komme med så mange motargumenter som jeg vil, er opptil henne og bestemme hva hun vil selvsagt! må da gå ann å si meningen sin, på en pen måte såklart.. jeg respekterer jo valget allikevel..

går an å være enig i og være uenig..

Lenke til kommentar

Morsomt at du drar inn religion, for de religiøse er veldig flink til å argumentere på samme måte som deg:

"Jeg respekterer de homofile, men jeg dømmer dem for handlingene de gjør."

Det er ingen logikk i det!

Poenget mitt er, at du kan mene hva du vil, men hvis du respekterer valget hennes, så sier du heller ikke at du er uenig.

Lenke til kommentar
Morsomt at du drar inn religion, for de religiøse er veldig flink til å argumentere på samme måte som deg:

"Jeg respekterer de homofile, men jeg dømmer dem for handlingene de gjør."

Det er ingen logikk i det!

Poenget mitt er, at du kan mene hva du vil, men hvis du respekterer valget hennes, så sier du heller ikke at du er uenig.

9492154[/snapback]

jeg kan ikke stå til ansvar for hva kristne sier eller mener, jeg kan kun si det jeg mener og det har jeg gjort..

men hva mener du nå.. at å respektere noe er det samme som å være enig?

Lenke til kommentar

Nei, å respektere andres meninger er å ikke prøve å presse på dem dine. Å respektere andre og andres valg, er å vise at du har tro på at de selv vet hva som er best for dem. Rett og slett å ikke ytre "Ja, men du kommer nok til å endre mening en dag" eller "Du kommer kanskje til å angre når det er for sent!".

Lenke til kommentar
Nei, å respektere andres meninger er å ikke prøve å presse på dem dine. Å respektere andre og andres valg, er å vise at du har tro på at de selv vet hva som er best for dem. Rett og slett å ikke ytre "Ja, men du kommer nok til å endre mening en dag" eller "Du kommer kanskje til å angre når det er for sent!".

9492195[/snapback]

jeg har og skal da aldri presse mine meninger på noen.. men jeg tror jeg skjønner hva du mener og du og jeg er egentlig ganske enig rundt dette.. og ja, jeg har tro på at hun gjør hva som er best for seg selv, men jeg synes også siden jeg er venninna hennes at jeg kan få dele mine meninger med henne rundt saken i tider som skal komme, men avgjørelsen er jo helt opp til henne! og dette vet hun jo.. sier det til henne hele tiden og hun sier seg enig!

og om jeg mener at det kanskje kan komme en tid da hun angrer på det, så føler jeg at ordet er fritt og at jeg kan si det jeg mener om saken.. men kun si, ikke presse eller være slem om det.. hun må jo selv avgjøre hva hun synes er best å gjøre.. :yes:

Lenke til kommentar

Syntes det er like egoistisk å ikke få barn, som å få barn. Det er spørs helt hvordan man vrir på det det. Jeg respekter fullt ut de som ikke får barn frivellig. Men jeg må jo si at jeg syntes det er veldig rart. Og jeg har jo en følelse på at de aller fleste ender opp med å få barn seint likevel, eller angre seinere. Men selfølgelig, unntak finnes det allltid.

Lenke til kommentar

Melisma: Jeg vet bare så altfor godt at noen føler at folk ikke vil gi seg med maset om "Skal du ikke ha barn da? De er jo så søte.. Du må jo ha barn.. Hvem kan leve uten å få barn?" osv. Det er veldig velmente råd, men det er for mange utrolig frustrerende å ikke bli hørt og respektert når det gjelder dette.

Noen sliter faktisk også med å få barn fra naturens side, men sier gjerne at de ikke har planer om barn enda. Da er det ekstra sårt at noen maser og graver.

Det er utrolig mange kvinner som føler det slik.

Lenke til kommentar

ja, skjønner jo at det kan virke litt egoistisk,, men det jeg nevnte er jo bare en av millioner grunner til at man burdte få barn.. og selvsagt ikke bare for foreldrenes skyld! man elsker jo barnet så klart! og gjør alt i hele verden for h*n.. trenger vel ikke forklare videre rundt det skulle jeg tro, uten å bli stempla som egoistisk :)

Nei det syns ikke jeg heller. Syns bare det er pussig hvordan Ekberg klarte å oppfatte meg som egoistisk, men ikke deg. Fordi begge baserer valgene på hva vi tror vil være best for oss selv.

Jo, men barnet trenger Melisima og hun er der for det..

Mannen og kvinnen er skapt for og skape barn, føre generasonen videre.

Jeg har ikke barn. Og siden noe som ikke eksisterer, ikke trenger meg til å være noen steder så går jo det helt greit.

Det er allerede for mange mennesker på denne planeten. Så hvis vi skal på det nivået av tankegang er det bare positivt at jeg ikke vil ha barn.

Har du ikke lyst til og føre etternavnet ditt videre?

skall du være siste ledd i din familie?

Hvorfor skal jeg bry meg om noe slikt. Etternavnet mitt er bare ett navn, det betyr ingenting. Og hva om jeg er det siste leddet? Skjønner ikke hvordan det heller har noe å si?

Hvem skall besøke deg når du er gammel, og ikke kan annet en og sitte i senga?

Da kan du neppe se film, eller spille pc spill.

Går fint ann å sitte i senga å se film eller sitte forran PC-en. Har gjort det mange ganger. Ser ikke hvorfor det skulle være noe vanskeligere når man blir gammel.

Har du ikke lyst på en familie? Du har lyst på på ei kone, men kona de ønsker seg barn.

Menn som ikke er intriserte i barn er ganske uintrisange for kvinner, vertfall ifølge min mor..

Liker ikke ekteskap, er helt unødvendig. Men har lyst å finne meg ei som jeg kan leve livet sammen med ja. Livspartner. Ikke kone. Generelt sett så vil kvinnfolk ha barn ja, og generelt sett så mister kvinnfolk interessen for menn som ikke vil ha barn. Det er derfor det vil være vanskeligere for meg å finne noen, men det går helt klart ann. Er som sagt alt for mange mennesker på denne jorden, det finnes nok noen for meg også.

Lenke til kommentar
Melisma: Jeg vet bare så altfor godt at noen føler at folk ikke vil gi seg med maset om "Skal du ikke ha barn da? De er jo så søte.. Du må jo ha barn.. Hvem kan leve uten å få barn?" osv. Det er veldig velmente råd, men det er for mange utrolig frustrerende å ikke bli hørt og respektert når det gjelder dette.

Noen sliter faktisk også med å få barn fra naturens side, men sier gjerne at de ikke har planer om barn enda. Da er det ekstra sårt at noen maser og graver.

Det er utrolig mange kvinner som føler det slik.

9492687[/snapback]

ja, men nå var det snakk om min venninne, og henne og jeg har en god tone rundt dette.. :yes:

men jeg skjønner hva du mener også.. og jeg er ikke den som presser på andre meninger og ihvertfall ikke når jeg ser at de blir såret eller er lei av å snakke om det.. Det hadde vært urettferdig om jeg skulle presse mine meninger på andre, hvorfor er min mening mere riktig enn andres liksom..? :)

Hadde jeg latt andre bestemme hva som var best for meg, så hadde jeg sitti med 3 barn og masse tatoveringer og piercinger nå for å si det sånn :p Heldigvis vet jeg hva som er best for meg og trives med meg selv rundt det ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...