TheMaister Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hei =) Sitter nå på dual-boot XP/Ubuntu, siden jeg ville prøve ut linux. Har dog et problem. Får ikke installert nyeste nVidia-drivere (til 7800GT). Vil gjerne ha skjermbildet på 1280x1024 siden jeg har LCD. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Det er baer å google litt, så kommer denne fram: http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Feisty#...drivers_in_7.04 Skal du endre skjermoppløsing så må du endre det som er i xorg.conf, skriv "sudo gksu gedit /etc/X11/xorg.conf" i en terminal, uten "" og se om du finner noe som ser slikt ut: "Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "Videocard0" Monitor "Monitor0" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Viewport 0 0 Depth 24 Modes "1440x900" "1280x800" EndSubSection" Endre "Modes" til det du vil ha, og restart X ved å trykke CTRL-ALT-BACKSPACE. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Envy er et godt alternativ som ikke krever triksing med xorg.conf. Kjør nVidiasettings etter at driveren er installert, og vel rett oppløsning. Mvh Meg. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Viktig at du ikke installerer drivere fra Envy sin GUI, men fra en consoll eller recoverymenyen. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 åpne gnome-terminale alt + F2 og skriv gnome terminale så der skriver du : sudo apt-get install nvidia-glx sudo apt-get install nvidia-settings sudo cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf_backup sudo nvidia-glx-config-enable sudo gedit /usr/share/applications/NVIDIA-Settings.desktop Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Kan vel bare bruke "Restricted Driver Manager" (ligger under System - Administration) og "enable" Nvidia-driverne? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Også fra de de properitære driverne fra nvidia.com sine sider, men er mer prakk enn restricted manageren. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 det er vanskelig å legge inn drivere under instalasjon Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Kan vel bare bruke "Restricted Driver Manager" (ligger under System - Administration) og "enable" Nvidia-driverne? 9406887[/snapback] Jeg sliter her med å få på plass nvidia-driverne til mitt 8600GT. Restricted manager sier at jeg ikke behøve noen restricted drivers, og nvidia-installeren klarer ikke å gjenkjenne kernel-modulen for driveren. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Enten kan du bare gå til programmer > legg til/fjern og installere NVidia binary X.org driver ('new' driver) eller bare fra terminalen sudo aptitude install nvidia-glx-new Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Bare husk det at den versjonen av driverne som ligger i Ubuntu sine repos ikke støtter kort som 8600GT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå