Gå til innhold

Oppgradering ~20k - Gaming / Alt mulig rart

Anbefalte innlegg

Tenkte at det var på tide å oppgradere hardware'n i PC'en min, så da har jeg satt sammen noen greier.

PC'en blir vel mest brukt til gaming, men ellers holder jeg på med litt av hvert. Sånn som webdesign, litt videoredigering og så leker jeg meg gjerne litt med overklokking, men er ikke en "hardcore" overklokker.

Max pris skal være 22k, frakt inkludert. Er bare å komme med forslag til ting som kan bli forandret. Skal kjøpe meg en ny DVD brenner også, så hadde vært fint med tips til den (tenker å kjøpe en NEC for øyeblikket).

Her er en screen av handlekurven. (Fikk ikke til å dele den i komplett.. :p)

post-84990-1188602820_thumb.png

Endret av MaxP2P
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så bra ut dette. Rå PC, men et par plasser jeg mener du kunne gjort innsparinger som du sannsynligvis vil merke lite av.

RAM - Sett at du ikke har 64bits OS vil 4GB minne være bortkastet. 32bits OS klarer kun å adressere ~3GB.

Hovedkort - Synes det virker litt unødvendig dyrt. Har ikke helt oversikten på HK for tiden så vet ikke helt hva jeg kan anbefale deg isteden for, men sikkert noen andre som kan kjelpe om det skulle være aktuelt å endre.

HDD - Raptorene er ikke lenger så mye raskere enn de beste vanlige diskene. Mulig det er fremtredende under videoredigering, men jeg vil tro du merker heller lite av den.

Skjermkort - Hvilken skjerm har du? Hvis den ikke støtter 'veldig høy' oppløsning (>1280x1024) er det mulig du kan greie deg med 8800GTS. Det gir litt mer bang for the buck.

Et lite tips til slutt: Ved å legge alle produktene inn i prisguiden kan du finne ut om andre nettbutikker kan tilby deg varene dine til en billigere penge.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

håper du har ett sykt annlegg når du brenner av 2k på lydkort :dontgetit:

har du anlegg under 10k og/eller ikke er lydfreak, merker du nesten ikke forskjell på det kortet du har bestilt, og feks.https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326406

og som chrlod sa, raptor er ikke stort raskere enn de nyeste/største hdene. så blir mye + kostnad for lite +ytelse.

my 50 cents

Endret av snoopg
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å kjøre 64bits Vista, så 4GB skal nok gå greit.

KH valget fallt på Striker fordi det kortet skal vare i en stund, og være svært vennlig med det at jeg kanskje oppgrader noen deler i framtiden. Så hender det at jeg får sikkelig lyst til å leke meg med overklokking, og da er jo det litt greit med et KH som er rettet den veien. Så har den jo 2x fulle 16x PCIe + en 8x også, just in case. Regner med at om ett år eller'no så putter jeg inn in 8800GTX til for å kjøre SLi. (Så er jo HK ganske grunnleggende, så jeg har ikke'no i mot å putte litt ekstra cash for å få kvalitet).

Ang. raptoren har jeg også vært i tvil, og nå som dere begge her peket ut den, så tror jeg heller går for noe annet. (Samtidig så vil jeg ha en fysisk dedikert disk til programvare og OS, så jeg føler det blir litt drøyt å kjøpe en 500Gig (eller 300gig) bare for det...

Har en Dell 2407WFP, så jeg trenger litt kraft når det gjelder grafikk. :D

Ang. lydkortet, så har du et veldig godt poeng der snoopg.. Bruker ikke'no annet enn headset jeg, så det der var kanskje litt drøyt ja. =D

EDIT: Da har jeg satt sammen hele greia i Prisguiden og byttet ut lyd og HDD. Så ser det ut til at jeg har ca. 4 tusen til som jeg kan leke meg med dersom jeg kjøper det hele fra Amentio. =D

Handlevognen i Prisguiden

Endret av MaxP2P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...