mariuz1991 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Som mange av dere kanskje vet, har Hordaland Fylkeskommune delt ut gratis bærbare pcer til alle elever som begynner på vg1. Rundt om på skolene har de forskjellige "eksperter" som skal ta ansvar for disse maskinene. Derfor varierer ting og tang fra skole til skole. Problemet er at jeg ikke har administrator på pcen. Logger på noe som heter unett.. "Windows kan ikke åpne dette programmet fordi det er hindret av en begrensningspolicy for programvare. Hvis du vil ha mer informasjon, åpner du hendelsesliste eller tar kontakt med systemansvarlig." Dette kommer når jeg prøver å installere msn, firefox og andre program. Det jeg lurer på er om det finnes noen andre måter å få installert slike programmer på? Har prøvd sikkerhetsmodus Lenke til kommentar
lupah Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Du låner vel bare pc'en? Derfor er tilgangen begrenset, slik at folk ikke kan installere alt mulig. Lenke til kommentar
mariuz1991 Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Du låner vel bare pc'en? Derfor er tilgangen begrenset, slik at folk ikke kan installere alt mulig. 9402145[/snapback] Nei, har fått pcen.. Lenke til kommentar
mariuz1991 Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Det må da være noen datanerder her som vet hvordan man kan unngå dette? Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Du låner vel bare pc'en? Derfor er tilgangen begrenset, slik at folk ikke kan installere alt mulig. 9402145[/snapback] Nei, har fått pcen.. 9402694[/snapback] Fått den til odel og eie uten noen betingelser? Eller har du eller foreldrene dine skrevet under på en avtale der det står noen betingelser for bruk av pcen? Lenke til kommentar
mariuz1991 Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Du låner vel bare pc'en? Derfor er tilgangen begrenset, slik at folk ikke kan installere alt mulig. 9402145[/snapback] Nei, har fått pcen.. 9402694[/snapback] Fått den til odel og eie uten noen betingelser? Eller har du eller foreldrene dine skrevet under på en avtale der det står noen betingelser for bruk av pcen? 9417088[/snapback] Fått den til odel og eie.. Og ja ,vi har skrevet under på visse betingelser.. Men de fleste andre skoler har fått pcer der de er administratorer.. Men det er ikke deg jeg lurer på.. Lurer på hvordan jeg kan unngå dette, og installere programmer på pcen.. Funker det via minnepenner osv? Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Tja, Du kan jo prøve først om det er mulig å gi deg selv rettigheter. Start>>Run>>compmgmt.msc Prøv å add'e deg selv til lokal administrator gruppe. Antagelig sperret, men verdt ett forsøk. Alternativt kan du leste ned en passwordhacker. Finnes flere på nett. Bare å lete litt. Mye mulig admin passordet blir automatisk resatt så etter å ha endret admin passordet bør du gå inn i safemode, legg til en ny lokal bruker, legg denne brukeren i lokal administrator gruppe. Legg for den saks skyld din unett bruker i lokal admin gruppe. Eller hva med å reinstallere. Si bra at du fikk noe bootsector krasj og at PC ikke ville starte hvis det blir spørsmål... Regner med at hvis du fikk PC'en til odel og eie også fikk restore CD/DVD? Men det aller riktigste er nok å stikke opp til PC ansvarlig på skolen og spør om du kan få lokaladmin rettigheter. Årsaker bør du jo kunne ramse opp mange av: proprietær multifunk printer software hjemme, antispyware programmer, alternative webbrowsere for å teste egenproduserte websider etc... Lenke til kommentar
zyx Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Hva med å resette admin passordet og gå inn via sikkermodus og gi din brukerkonto adminrettigheter, finnesmange programmer som lar deg gjøre dette, google it Endret 4. september 2007 av zyx Lenke til kommentar
mariuz1991 Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Hva med å resette admin passordet og gå inn via sikkermodus og gi din brukerkonto adminrettigheter, finnesmange programmer som lar deg gjøre dette, google it 9423477[/snapback] hva skal jeg søke på da? for å få et sånt program.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå