Gå til innhold

bestilling via SHG.no


Anbefalte innlegg

Ja, mottok i dag pakken min.. Kan ikkje si meg videre imponert!

 

Første gang eg har motatt en trekantet pakke - men det er jo ikkje så viktig. Det viktige er at det var en særdeles dårlig trekant. Når eg skal pakke opp oppdager eg at det er to mindre hull i papiret i to av hjørnene, etterhvert som eg pakker opp ser at innholdet har delvis pakket seg selv ut og både cpukjøler og veggfeste til LCD skjerm har pådradd seg mindre skader.

 

LCD festet er jo bare kosmetiske feil, og i all hovedsak bak skjermen uansett, men kjøleribben hadde både bøyde finner og sår i kontaktflaten mot CPU. Det eneste som overlevde var cpukjøler nr2 som var pakket i en solid plastik retailpakke.

 

Så eg ringer SHG (og de av dere som påstår man kommer rett gjennom på telefonen tar noe feil, ca 15 minutter tok det i kø) og til tross for at eg prøvde å forklare at dette var deres feil pga for dårlig pakking faller alstå ansvaret på meg å gå til Posten og få ett eller annet nummer, og så skal SHG og Posten bli enige om om hvem som skal betale - først da får eg byttet varene.

 

Og ekstra salt i såret, så var det kjøleren til stue PC-en som var skadet og eg må høre på susinga til den gamle enda litt lengre :(

 

.. skuffa!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Pennywise:

 

Vi kan desværre ikke sige, hvornår streken slutter, det kommer an på Thomas Falborg. Han vil ikke hjelpe en meter, så det bliver svært at få ham til at forhandle.

 

@bjorn.e.:

 

Der står på fakturaen din, hvem som har pakket pakken din. Vi kan fortælle, om det er en "ægte" pakkemedarbejder eller ej, hvis du kommer med navnet. Men det er mest kontorfolk, som pakker, og dét er de ikke gode til.

 

Vi beklager, at vi streker, men det er for alles bedste. Vi kan ikke arbejde under de dårlige forhold og til dårlig løn, men ledelsen er lige glad i øjeblikket. Vi vil dog kempe til det sidste!

 

Vores norske er elendigt, men vi forsøker at gøre os forståelige :)

Lenke til kommentar
@Pennywise:

 

Vi kan desværre ikke sige, hvornår streken slutter, det kommer an på Thomas Falborg. Han vil ikke hjelpe en meter, så det bliver svært at få ham til at forhandle.

 

@bjorn.e.:

 

Der står på fakturaen din, hvem som har pakket pakken din. Vi kan fortælle, om det er en "ægte" pakkemedarbejder eller ej, hvis du kommer med navnet. Men det er mest kontorfolk, som pakker, og dét er de ikke gode til.

 

Vi beklager, at vi streker, men det er for alles bedste. Vi kan ikke arbejde under de dårlige forhold og til dårlig løn, men ledelsen er lige glad i øjeblikket. Vi vil dog kempe til det sidste!

 

Vores norske er elendigt, men vi forsøker at gøre os forståelige :)

 

Eh, er dette ekte? Eller bare noen som faker at de er SGH? Utrolig useriøst svar

Lenke til kommentar
Eh, er dette ekte? Eller bare noen som faker at de er SGH? Utrolig useriøst svar

Tja, stiller meg litt skeptisk - viss pakkerene fikk sparken; så er nok vedkommende ikkje shg lenge, men heller var shg .. og viss de fikk sparken, så er det vel liten tvil om hvorvidt det var vanlige pakkere som pakket pakken. Med mindre de står splittet i streiken og har "stekebrytere" eller shg har fått inn vikarer. Shg vet hvem som har pakket, de som evt streiker vet hvem som ikkje par pakket - og resten av verden trenger vel ikkje vite det?

 

Men er det streik på gang, som årsak til forsinkelsene er det utrolig arrogant av shg å ikkje informere om dette, og beskylde tollvesenet for å være årsaken til forsinkelser..!

Lenke til kommentar

Må nesten rose shg litt for at de faktisk påtar seg ansvaret for skadene etter å ha forklart at den ytre embalasjen ikkje kan ha vært skyld i skadene! De svarte også rask på mail, i løpet av noen timer på en mandags morgen.

 

Så selv om det tok tid å levere varer, så klarer de å levere service i allefall. (Litt overraskende ut i fra alt man leser om de her på forumet!)

Lenke til kommentar
9999 er ikke noe postnummer. Det bare nummeret som brukes som "standard" når det ikke finnes postnummer. Pakken jeg fikk fra taiwan hadde følgende 2 første innlegg i sporingsrekken.

 

31.08.07 21.42 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN

30.08.07 09.02 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

Første postadressen den var innom i Norge var 2061 GARDERMOEN.

 

Forøvrig tror jeg posten er rimelig ute og kjører for tiden. Sjekk denne:

 

03.09.07 16.57 UTLEVERT 0330 OSLO

03.09.07 16.41 UTLEVERT 0364 OSLO

03.09.07 14.23 ANKOMMET POSTKONTOR 0330 OSLO (MAJORSTUEN)

03.09.07 13.51 0001 OSLO

03.09.07 12.57 OPPLASTET TIL DISTRIBUSJON 0001 OSLO

03.09.07 12.52 LEVERT / MOTTATT TIL UTKJøRING 0001 OSLO

03.09.07 10.41 FORSøKT UTLEVERT

Årsak: Adressaten ikke inne / forretn. stengt

Tiltak: Sendingen levert utleveringsenhet 0001 OSLO

03.09.07 08.34 OPPLASTET TIL DISTRIBUSJON 0001 OSLO

03.09.07 06.24 VIDERESENDT 0024 OSLO

01.09.07 10.13 UTSENDT TOLLFRI 2061 GARDERMOEN

31.08.07 21.42 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN

31.08.07 21.42 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN

30.08.07 09.02 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

For det første var jeg hjemme da pakken ble "forsøkt utlevert". Ikke det at det er så uvanlig. Selv bedriftspakke ekspress blir ikke levert til meg her på majorstua. Uansett hva slags pakke jeg skal få blir den merket "forsøkt utlevert - ikke hjemme", selv om jeg er hjemme. Dette har skjedd 6 ganger i løpet av siste året.

 

Men det er mye rart som har skjedd med denne pakken.

 

1) Den er forsøkt utlevert på postnr 0001, som jeg tror er postomdeling i Oslo.

2) Den har hoppet fram og tilbake og opp og ned på postnr 0001. Det er til og med et innlegg uten tekst på 0001. Skulle tro noen hadde gått amokk med skanneren der.

3) Den har blitt utlevert to ganger, en gang på 0364 (det er rett postadresse) og en gang på 0330. Hvordan i all verden klarer man å utlevere en pakke to ganger?

 

Nei, jeg tror posten er rimelig ute og kjører for tiden (dvs. de er mer ute og kjører enn de vanligvis er)

 

Interessant lesning. Anbefaler at du sender en tilsvarende e-post til Posten Norge. De kan f.eks. hjelpe til med problemene med levering på dør hos deg.

Lenke til kommentar

Tja. Det tror jeg ikke har noen hensikt. Jeg har flere ganger tidligere klaget på ulike forhold med posten. En gang fordi posten min ble borte. Da "etterforsket" de saken i et halvt år, og kom med konklusjonen at de ikke visst hvofor, og måtte bare beklage. En annen gang fordi all posten min fra USA ble sendt i retur med ukjent adresat. Da fikk jeg til slutt beskjed om at det skyldes "missforståelser hos postbudet". Jeg forstår ikke helt hvordan "missforståelser hos postbudet" kan gjøre at posten ikke ble levert hver eneste måned når den hadde nøyaktig samme adresse påtrykket som alt annet av post jeg fikk. For å være helt ærlig, jeg har aldri hatt et problem som posten faktisk har klart å løse på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Pakken min ble sendt fredag...

I dag står det ennda det samme på posten sin side.

Står blant annet at pakken er 0kg

At de kun har MOTTATT DATA OM SENDING :(

og hvorfor slutter colinr med DK?

Jeg bestilte fra shg.no :S

*alle pakker som sendes fra norge til andre steder i norge eller utlandetet skal pakken slutte med collinr NO*

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Nei, SHG.no har avtaler med norske tollmyndigheter - noe du hadde funnet ut om du hadde lest litt på siden deres istedenfor å spørre her.

 

SHG.no holder til i danmark, gråimporterer fra tyskland og selger til norge billig.

Jeg viste det, men trodde de hadde lager i Norge serru...

Men holdt til i Danmark, råbilig og råbilig... d var nå litt å ta i, portoen ved større pakker er råbilig i forhold til norske priser...

Men uansett står det på shg.no at pakken motas 2-3 dager etter sending.

Fikk sende bekreftelse i 12 tiden fredag, og da blir pakken sendt samme dag, og min har ikke kommet inn på norsk jord ennda :/

Lenke til kommentar

Da har jeg mottatt pakken min og jeg er strålende fornøyd!

 

Pakken ble bestilt den 07.10.07 (en søndag altså).

 

Pakken ble sendt den 09.10.07, men kom ikke opp i Oslo før 15.10.07 - litt kjedelig leveringstid der altså.

 

Pakken ankom så postkontoret 16.10.07.

 

Pakken kom i helt topp stand, ingen problemer. Skjerm satt opp og alt glimrende.

 

Litt lang leveringstid, men når jeg ble klar over hva den var - så var jo ikke det så galt - bare enda mer pirrende å vente på levering!

 

Så SHG.no - two thumbs up! De derre lager-ansatte som forsøker å skape krøll ved å få andre til å ikke gidde sende SHG pakker videre - brenn!

Lenke til kommentar
Så eg ringer SHG (og de av dere som påstår man kommer rett gjennom på telefonen tar noe feil, ca 15 minutter tok det i kø) og til tross for at eg prøvde å forklare at dette var deres feil pga for dårlig pakking faller alstå ansvaret på meg å gå til Posten og få ett eller annet nummer, og så skal SHG og Posten bli enige om om hvem som skal betale - først da får eg byttet varene.

 

Har akkurat opplevd det samme. Bestilte veggbrakett til en Samsung flatskjerm. Det var veldig dårlig pakket, oghadde huller i embalasjen når den kom frem.

Deler av braketten var bulkete, men jeg rettet det bare ut og slang det på veggen. Orket ligge lage retursak ut av dette, for så lenge den klarer å feste tv`en til veggen så er det greit.

Men det manglet en skrue til å låse tiltmekanismen. Den er litt spesiell og er ikke så lett å få erstattet. Sendte et par mailer til SHG uten å få svar. Ventet et par-tre uker og så sendte jeg en ny hvor jeg spurte om de hadde tenkt til å svare. Da fikk jeg svar dagen etter om at jeg måtte ta kontakt med posten og klage på at varen var ødelagt. Posten måtte erstatte dette. "skruen kan vi ikke skaffe" var enkelt og greit svaret fra SHG. Ikke noe forslag til hvordan vi kan løse dette, ikke noe tilbud om kompensasjon for at jeg har fått et ufullstendig produkt, og ikke noen beklagelse for at jeg har fått en bulkete vare.

 

På det punktet tenkte jeg på alt jeg kunne foreta meg. Har tidligere reagert på at de forsøker å si at alt de selger har 2 års reklamasjonsrett. Det er blank løgn, og Forbrukerrådet vurderer å reagere på dette. Jeg vurderte også å tråkke braketten i fillebiter, sende den i retur og si at de fikk klage til posten om varen ikke var hel når den kom fram til dem.

 

Men all fornuft tilsier at jeg bare skal la den drittsjappa seile sin egen sjø, og aldri mer handle der igjen. I tillegg må hver mulighet benyttes til å spre negativ informasjon om dem. Bedrifter som ikke holder seg til norsk lov kommer før eller senere til å gå til helvete på en eller annen måte. Livet er for kort til å bruke det på å krangel med sånne.

Lenke til kommentar

Skadete forsendelser er veldig kjedelig da sender selfølgelig vil at posten skal dekke skadene, og man som mottaker blir en kasteball mellom posten og avsender - veldig uheldig!

 

Men siden den ytre embalasjen i mitt tilfelle var i orden, og tingen var løse inne i pakken sende eg en noe bestemt mail, og bilder vedlagt - og understrekte at skadene oppstod pga for dårlig pakking. Regner med at det holdt til å overbevise de om at posten ikkje var interesesrt i å betale for saken, og fikk retur fraktbrev på mail i løpet av noen timer, printe ut og tape på pakken.

Lenke til kommentar

Ser ut for at varene endelig ankom posten

 

Vi har sendt ditt ordrenr. xxxxxxx herfra med Posten i dag. (12/10)

mistanke om dokument forfalskning var hermed berettiget, så jeg

sendte purring på varene i dag, og 2 timer senere stod det

19/10 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO :!:

 

Falborg: Jeg har ansat nye Er en dårilg beslutning, da mange potensielle kunder vil fravelge SHG i framtiden. I sympati med oppsagte arbeidere. Og generel fremgangsmåte.

 

Og annsette streikebrytere/utlendinger som jobber for luselønn, er ikke en bedrift jeg er inntresert i å støtte i framtiden.

 

Konflikten minner igrunn litt om vare omlasternes kamp om løns og arbeidsforhold på havna i New york, på 30 tallet.

Endret av mago
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...