Gå til innhold

bestilling via SHG.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har også nøyaktig samme problem, de sier de sendte varen for over en uke siden, men ingenting er registrert!! Hvordan i he****** er det mulig å behandle kunder slik! De lyver jo rett og slett til kundene! Er det mulighet å avbestille varene?

9421032[/snapback]

Dersom du med dette legger skylden på SHG, så tror jeg at du er litt for rask til å trekke konklusjoner. Iallefall dersom det stemmer at både SHGs og Elkjøps kunder har samme problem. Da virker det som om det er Posten som bør "henges". (Igjen :mad: )

Lenke til kommentar

Fader jeg har også samme problem! Bestilte noe fra dem for en ukes tid siden, blei "sendt" og registrert hos posten på tirsdagskvelden, etter det har ingenting skjedd. Ringte posten i dag, og de sa at varene skulle komme fra Danmark elns, og at jeg bare måtte vente, jeg begynte med en gang og bli redd toll og greier jeg da. Men sånn når jeg ser denne tråden så veit jeg jo ikke helt hva jeg skal tro, om det er posten eller shg som fucker opp her. Har bare positive erfaringer med shg tidligere hvertfall!

Lenke til kommentar
Jeg har også nøyaktig samme problem, de sier de sendte varen for over en uke siden, men ingenting er registrert!! Hvordan i he****** er det mulig å behandle kunder slik! De lyver jo rett og slett til kundene! Er det mulighet å avbestille varene?

9421032[/snapback]

Dersom du med dette legger skylden på SHG, så tror jeg at du er litt for rask til å trekke konklusjoner. Iallefall dersom det stemmer at både SHGs og Elkjøps kunder har samme problem. Da virker det som om det er Posten som bør "henges". (Igjen :mad: )

9421713[/snapback]

Mulig,men jeg har pakker i posten bla fra psdata og her er alt normalt.

Lenke til kommentar

Ingen problemer med pakker fra utlandet heller. Jeg bestillte en pakke fra Taiwan og en pakke fra SGH på onsdag forrige uke. Pakken fra Taiwan fikk jeg i går. Pakken fra SGH har enda ikke kommet.

Jeg tipper at posten har problemer med pakker av type CARRYON HOMESHOPPING som SGH bruker (Jeg tror, uten å vite det, at Elkjøp benytter samme pakketype)

Lenke til kommentar

9999 er ikke noe postnummer. Det bare nummeret som brukes som "standard" når det ikke finnes postnummer. Pakken jeg fikk fra taiwan hadde følgende 2 første innlegg i sporingsrekken.

31.08.07  21.42  ANKOMMET MOTTAKERLAND  2061 GARDERMOEN 

30.08.07  09.02  SENDT FRA AVSENDERLAND  9999 INGEN NY POSTADRESSE 

Første postadressen den var innom i Norge var 2061 GARDERMOEN.

Forøvrig tror jeg posten er rimelig ute og kjører for tiden. Sjekk denne:

03.09.07  16.57  UTLEVERT  0330 OSLO 

03.09.07  16.41  UTLEVERT  0364 OSLO 

03.09.07  14.23  ANKOMMET POSTKONTOR  0330 OSLO (MAJORSTUEN) 

03.09.07  13.51   0001 OSLO 

03.09.07  12.57  OPPLASTET TIL DISTRIBUSJON  0001 OSLO 

03.09.07  12.52  LEVERT / MOTTATT TIL UTKJøRING  0001 OSLO 

03.09.07  10.41  FORSøKT UTLEVERT

Årsak: Adressaten ikke inne / forretn. stengt

Tiltak: Sendingen levert utleveringsenhet  0001 OSLO 

03.09.07  08.34  OPPLASTET TIL DISTRIBUSJON  0001 OSLO 

03.09.07  06.24  VIDERESENDT  0024 OSLO 

01.09.07  10.13  UTSENDT TOLLFRI  2061 GARDERMOEN 

31.08.07  21.42  STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING  2061 GARDERMOEN 

31.08.07  21.42  ANKOMMET MOTTAKERLAND  2061 GARDERMOEN 

30.08.07  09.02  SENDT FRA AVSENDERLAND  9999 INGEN NY POSTADRESSE 

For det første var jeg hjemme da pakken ble "forsøkt utlevert". Ikke det at det er så uvanlig. Selv bedriftspakke ekspress blir ikke levert til meg her på majorstua. Uansett hva slags pakke jeg skal få blir den merket "forsøkt utlevert - ikke hjemme", selv om jeg er hjemme. Dette har skjedd 6 ganger i løpet av siste året.

Men det er mye rart som har skjedd med denne pakken.

1) Den er forsøkt utlevert på postnr 0001, som jeg tror er postomdeling i Oslo.

2) Den har hoppet fram og tilbake og opp og ned på postnr 0001. Det er til og med et innlegg uten tekst på 0001. Skulle tro noen hadde gått amokk med skanneren der.

3) Den har blitt utlevert to ganger, en gang på 0364 (det er rett postadresse) og en gang på 0330. Hvordan i all verden klarer man å utlevere en pakke to ganger?

Nei, jeg tror posten er rimelig ute og kjører for tiden (dvs. de er mer ute og kjører enn de vanligvis er)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Har samme problemet med at pakken sendt den 25. august får en 9999 feil. Har ringt og mast uten at dem gir noen tidspunkt. Dessuten får jeg heller ikke avbestilt siden varene først må komme tilbake til SHG før jeg får pengene tilbake og når ingen vet hvor pakken er så vet jo kun gudene hvor lang tid det tar. Jeg har ikke likviditet til å legge ut 7800 kr på en annen webshop. Er mektig irritert i øyeblikket, er på en måte stuck.

Endret av ksjoet
Lenke til kommentar

Posten påstår enda at dem ikke har mottat noen pakke.

I svarmail til posten har jeg tipset dem om denne tråden og bedt dem undersøke om det er sant at shg.no har kontakt med posten om problemet.

Skal en tro det beste om shg.no, er eneste grunn til at kundeservice til posten ikke vet om dette problemet allerede dårlig kommunikasjon mellom bedrift og privat delen av posten.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg snakket med shg.no på tlf.

Han sa at det er en forsendelse fra de nå som er stoppet i tollen. Mente det var pga en misforståelse, sikkert noe papirrot, men at han hadde snakket med Tollen idag og Tollen hadde lovt å få sendt det videre idag.

Mente jeg har varene torsdag eller fredag..

Endret av Panter
Lenke til kommentar
9999 er ikke noe postnummer. Det bare nummeret som brukes som "standard" når det ikke finnes postnummer. Pakken jeg fikk fra taiwan hadde følgende 2 første innlegg i sporingsrekken.

Skjønte det! Var ment på fleip. :thumbup:

Men uansett hadde det vært interessant å vite hvor pakkene er.

Han sa at det er en forsendelse fra de nå som er stoppet i tollen.

Men problemet må være større enn som så? Folk mangler jo pakker som er sendt på flere forskjellige datoer. :hmm:

Lenke til kommentar
Han sa at det er en forsendelse fra de nå som er stoppet i tollen.

Men problemet må være større enn som så? Folk mangler jo pakker som er sendt på flere forskjellige datoer. :hmm:

9425444[/snapback]

Ja, er mulig han ikke akkurat sa at det kun er 1 forsendelse fra de som er stoppet. Men er litt imponerende om de fortsetter å sende dersom de vet at Tollen ikke er fornøyd med papirene el.

Dersom jeg ikke får pakken nå snarest, altså at han har løyet til meg så blir jeg lite glad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...