Gå til innhold

AS Roma tråden


Luis_Garcia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan selv si at jeg alltid hat hatt et øye til Roma. Det var vel den tiden da trioen Batistuta- Montella- Totti herjet jeg fikk sansen for Roma. Men jeg har egentlig aldri vært så veldig interisert i italiensk fotball. Men har bestemt meg for å følge mer med i år.

 

Kamp imorgen mot Siena hjemme. En sikker hjemmeseier?

Endret av Luis_Garcia
Lenke til kommentar

Kan ta en presentasjon av endel Roma spillere. Ikke alle, men men

 

Phillipe Mexes:

 

En spiller som lenge var et stort talent som var ønsket i mange storklubber. Siden han kom til Roma for noen år siden har han hatt enorm utvikling. Han er god duellspiller og sikker med ballen. Han har pga. krangel med den franske landslagstreneren veldig få landskamper for Frankrike. Uansett så blir han nok en av Romas viktigste spillere i denne sesongen.

 

Christian Panucci:

 

Rutinert back med fortid i Real Madrid og Chelsea. Har blitt brukt som midtstopper uten særlig god lykke. Han må spille på sin posisjon, nemlig back.

 

Cicinho:

 

Ble hentet fra Real Madrid i sommer. Kan spille både kant og back. Han er rask og god teknisk.

 

Daniele De Rossi:

 

Roma gutt. Han er en hardarbeidene midtbanesliter som også har en bra skuddfot. Han gir alltid alt for klubben. En spiller som har også har hatt enorm utvikling de siste årene.

 

David Pizarro:

 

Utrolig overblikk og pasningsfot, men har tendensen til å miste ballen altfor lett i skumle posisjoner.

 

Alberto Aquilani:

 

Roma gutt. Bra teknikk, overblikk og skuddfot. Har ikke fått sin helt store gjennombrudd enda, men det kan skje i år.

 

Simone Perotta:

 

Midtbanespiller med stor løpkapasitet. Legger alltid ned en stor innsats på midtbanen.

 

Mancini:

 

En brasilianer av dimensjoner. Bra teknikk, men kan være altfor ustabil til tider.

 

Taddei:

 

Enda en hardtarbeidene spiller. Spilte nesten fast i fjor. Blir nok viktig i år og.

 

Francesco Totti:

 

Kapteinen og lokalhelten og den spilleren som scoret flest mål i fjor i en europeisk liga. Mange tanker bare på spytteepisoden når man sier Totti. Andre tenker på teknikk, pasningsfoten, skuddfoten og driblingene. Det er Totti, det!

 

Mirko Vucinic:

 

Spiss med sterk fysikk som vinner mange dueller. Kommer mer inn i Romas system med alene spiss. Kan bli en viktig brikke i år.

Lenke til kommentar

Doni:

 

Førstekeeper. Kommer fra Brasil. Var meget god forrige sesong, og vil forhåpentligvis være likegod i år.

 

 

Matteo Ferrari:

 

Spiller med bra fysikk og god duellspiller. En bra backup spiller i forsvaret.

 

Marco Andreolli:

 

Forsvarstalent. Har fysik og bra spilleforståelse. En lys fremtid for den unge italieneren,

 

Max Tonetto:

 

Som Cicinho kan han spille både back og kant. Han har en bra venstrefot. Han har ikke vært noe mer enn en backup i Roma.

 

Marco Cassetti:

 

En offensiv back med hurtighet og innleggsfot. En viktig angrep fra sin backposisjon i Roma sitt spillesystem.

 

Ludovic Giuly:

 

Ble i sommer hentet fra Barcelona. Hvor han forståelig nok slet med tillit ettersom spillere som Ronaldinho, Messi og Eto ble en fast trio på topp hos Barcelona. Giuly er en rask kantspiller som er god til å bruke farten og utfordre backer. Tror han kan tilpasse seg spillesystemet til Roma bra.

 

Aleandro Rosi:

 

Ungutt. Stor fart og dribleferdigheter. God til å utfordre en mot en.

 

Ahmed Barusso:

 

Ble hentet i sommer. Kommer fra Ghana og spiller sentral midtbane. Han har stor løpkapasitet og fysikk. Blir spennende om han får mye tillit eller ikke i denne sesongen.

 

Adrian Pit:

 

Kom til klubben i år. Det skal sies at få tror han vil klare å spille seg til en fast plass i førsteellveren i laget. Men han kan kanskje overaske.

 

Mauro Esposito:

 

En av de som kom til klubben i sommer. Er kantspiller med stor far og dribleferdigheter. Spennede om han passer inn i laget.

Lenke til kommentar

Spillere inn på Roma i sommepausen.

 

Inn:

 

Juan- Bayer Leverkusen

Cicinho- Real Madrid

Ludovic Giuly- Barcelona

Adrian Pit-Bellinzona

Keivan Zarineh- Rieti

Mauro Esposito- Cagliari

Ahmed Barusso- Rimini

Marco Andreolli- Inter

Matteo Brighi- Chievo

Daniel Unal- Bellinzona(Lån)

Vitorino Antunes- Ferreira(Lån)

 

 

Kampen mot Siena idag starter 15:00. Vi satser på en enkel 3-0 seier og 6 poeng på to kamper.

Endret av Luis_Garcia
Lenke til kommentar

Roma er sterkere i år enn ifjor :)

 

Smarte kjøp, hjelper stort.

 

Juan- Bayer Leverkusen (gleder meg til å se han i Serie A)

Cicinho- Real Madrid (det samme som Juan)

Ludovic Giuly- Barcelona (Overaskene kjøp og vil gjøre Roma bedre)

Mauro Esposito- Cagliari ( :dontgetit: En god spiller og blir han brukt riktig så, ja, blir Roma imponerene framme)

Marco Andreolli- Inter (blir spådd en bra karriere, merkelig at Inter solgte han)

 

Ønsker dere lykke til i CL!

Dere fikk ManU igjen, lukter revansj!

Lenke til kommentar
7 - 1

 

:)

Får vel slå til med et off-topic innleg jeg også:

 

3 - 0 (Forza Milan).

 

:)

9412336[/snapback]

 

For vel si at Roma slo Milan et par ganger i fjor og tapte aldri for dem. Det gjorde ManU derimot.

 

Ja jeg er en heidundrandes Romasupporter av dimensjoner og synes presentasjonen til Lois Garcia var god den.

 

Synes det var en flott kamp i går, Aquilani er vel en av verdens beste midtbanespillere i øyeblikket. Helt syk. Vil se at Brighi kommer litt tidligere in siden når vi har en ledelse så blir Aquilani litt for dårlig i det defensive spesielt om vi blir presset. Brighi er veldig god.

 

Er også veldig spent på Esposito om han finner formen er han en av serie-a's beste spillere.

 

 

 

Noen som så Juve-Cagliari? Den gamle damen skulle faen meg ha flaks for å så et overraskende bra Cagliari lag. Nedved...pøh. Klyse. Ellers var Foggia ekstremt god for Cagliari og jeg håper han slår Camoranesi ut av ellevern

Lenke til kommentar
7 - 1

 

:)

Får vel slå til med et off-topic innleg jeg også:

 

3 - 0 (Forza Milan).

 

:)

9412336[/snapback]

 

For vel si at Roma slo Milan et par ganger i fjor og tapte aldri for dem. Det gjorde ManU derimot.

 

Ja jeg er en heidundrandes Romasupporter av dimensjoner og synes presentasjonen til Lois Garcia var god den.

 

Synes det var en flott kamp i går, Aquilani er vel en av verdens beste midtbanespillere i øyeblikket. Helt syk. Vil se at Brighi kommer litt tidligere in siden når vi har en ledelse så blir Aquilani litt for dårlig i det defensive spesielt om vi blir presset. Brighi er veldig god.

 

Er også veldig spent på Esposito om han finner formen er han en av serie-a's beste spillere.

 

 

 

Noen som så Juve-Cagliari? Den gamle damen skulle faen meg ha flaks for å så et overraskende bra Cagliari lag. Nedved...pøh. Klyse. Ellers var Foggia ekstremt god for Cagliari og jeg håper han slår Camoranesi ut av ellevern

9419479[/snapback]

Ikke prøv å prate vekk den groteske voldtekten på Old Trafford :!:

Lenke til kommentar

Men til topic siden dette dreier seg om AS ROMA og ikke hvor mye Manchester taper for Milan eller hvor mye Roma slår Milan.

 

Er spent på hvordan det går på landslaget for Romaspillerne. Vucinic har vel putta et par for Montenegro, De Rossi og Aquilani fortjener spilletid, spesielt Aquilani men om Pirlo og Aquilani skal spille sammen så må de ha med seg en taklingssterk spiller sånn som Gattuso eller De Rossi (og Palombo men han ble ikke valgt i troppen)

Endret av Jeg_ruler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...