Gå til innhold

NRK 3, Yay or Nay?

Likte du den nye NRK-kanalen?  

54 stemmer

1. 1. Likte du den nye NRK-kanalen?

• Ja
      30
    • Nei
      4
    • Tja
      11
    • Ingen formening
      9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yeye. Poenget er vel at det nye systemet allerede begynner å bli gammeldags. Jeg har vel egentlig stilt meg kritisk til hele greia fra første stund. Synd at man må ut med så mye spenn for å få seg digital tv, så får man ikke engang utnytte det til det fulle engang, når det ikke er HD kompitabelt. Er ikke sikker på  hvordan tilbudet er i Sverige, men de ligger hvertfall årevis foran i kringkastingsteknologien.

9423852[/snapback]

Jeg synes ikke at det er så voldsomt dyrt som du skal ha det til. For 995 kroner fikk jeg i går en boks som har HDMI-utgang og er klar for HD når det kommer.

Bakkenettet er HD-kompatibelt, alle bokser må takle 720p og 1080i for å bli godkjente og alt sendeutstyr takler HD. Begrenset kapasitet i nettet gjør at det ikke blir HD-sendinger fra starten, og at det ikke kan bli snakk om et stort HD-tilbud i nærmeste framtid.

Har ikke oversikt over kabel-, satellitt- og bredbånds-TV i Sverige, men på bakkenettet har de en gammel teknologi(MPEG2) sammenlignet med det som åpnes i Norge.

Lenke til kommentar

Må si jeg synes NRK 3 virker _veldig_ bra. Perfekt at NRk sender mange hode serier "prime time", retta mot oss unge :). HBO serier = kvalitet, er spesielt fornøyd med serier som Heroes. Også bra trekk å sende bra filmer og gode gammle lille lørdag. Synes ikke dte gjør noe at de bare er fra 19.00-23.00++ siden det gjerne er da jeg kan tenke meg å få sett ett par bra serier.

Også smart trekk å forandre på NRK2, likte nyhetsprofilen deres. For dem som ikke får sett NRK er trøsten at mye av det som sendes på NRK3 går i reprise på på NRK1.

I tillegg er jeg glad for at de har tatt inn John Stewart, har likt det jeg har sett av det showet.

go NRK!

Lenke til kommentar
kabel selkapet her har kuttet ut ztv og erstatter det med nrk 3, der gikk simpsons og filmene :hrm:

9423860[/snapback]

ZTV har blitt kuttet over hele landet. De fleste steder er det byttet ut med Kanal 4.

9429578[/snapback]

Heter Viasat 4 ;)

De skal sende bl.a. Dexter og Entourage...

9429788[/snapback]

Alså , tingen er at ZTV skifta navn til Viasat 4 . Som mange av dere vet hadde både sverige å danmark ZTV. Nå er alt under kontroll av Viasat konsernet som sikkert ikke tjente nok penger på ZTV utforming

Lenke til kommentar

YAY... til Nrk3. Serien heroes har jeg hatt lenge lyst til å se men den gikk ikke på noen av kanalene vi har, så det var et stort pluss. det at det ble skifta ut med Cartoon network oss hos var enda et større pluss. endelig sitter ikke søstra mi foran tv'n døgnet rundt litt tid for meg også :) det at det bare går fra 19.00 er helt greit ser bare på tv'n fra da av.

Lenke til kommentar
Som mange sikkert har fått med seg, starter NRK opp en ny kanal på mandag. Nemlig NRK 3, ..kreativt eh?

Heroes, Sopranos og Six feet under er noen av seriene som NRK 3 skal sende. HBO skal vissnok stå for mange av seriene som vises på kanalen.

Personlig er jeg usikker på om akkurat NRK er kanalen som trenger ennda en til. Altså, det er mye bra på NRK. En del gode filmer, fine klassikere iblant. Også bra serier der i gården, spesielt innenfor norsk og britisk humor. Men så er det jo også mye søppel på vår kjære statseide kanal. Blir for mye til å ramse opp.

Så istede for å sparke igang en ny kanal synes jeg de kan samle alt det gode, og skrape alt det dårlige. Tror neppe de ville fått bruk for mer enn en kanal da, og den ville blitt rimelig brukbar.

:hmm:

Eller hva?

9401767[/snapback]

:) men den kanalen er jo også med nrk super som er får barn og kanalen er jo bra for barn

Endret av missy12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...