Gå til innhold

NRK 3, Yay or Nay?

Likte du den nye NRK-kanalen?  

54 stemmer

1. 1. Likte du den nye NRK-kanalen?

• Ja
      30
    • Nei
      4
    • Tja
      11
    • Ingen formening
      9

Anbefalte innlegg

Er ikke alle steder alt vil bli tilgjengelig med takantenne, men dere har sikkert mulighet å få inn NRK2 med kabeltv eller parabol? ;)

9406053[/snapback]

Blir jo litt feil hvis de må ha kabel, eller parabol for å få inn kanaler de egentlig skulle hatt tilgang på i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må samtidig huske på at NRK2 skal gjøres om til en barnekanal.

9401790[/snapback]

Ikke helt riktig. NRK Super, som blir barnekanalen, starter opp 1. desember og skal sende fra 07.00 til 19.00, da NRK3 overtar.

NRK2 blir mer en nyhets og dokumentar kanal.

9408471[/snapback]

Yay! Akkuratt det vi trenger, enda en Nyhets kanal! Noen som har sett på TV2 nyhetskanalen i mer enn 15min uten å se det samme kommer omigjen? Jeg har iallfall tilgode å oppleve det.

Nå virker det som om nrk skal dekke de samme nyheten og gitt, dette blir gøy! :w00t:

Godt vi ikke er pessimistiske og ironiske i dag da. :roll:

Ps. snakke om seg selv i flertal er kult og mote! :thumbup:

Bountyhunter

Lenke til kommentar
Du må samtidig huske på at NRK2 skal gjøres om til en barnekanal. Men jeg er veldig positiv til dette, tror det blir bra. Særlig om de fortsetter med serier av samme kaliber som de første som nå er lovet.

9401790[/snapback]

Feil.

NRK3 vil bli delt inn i to kanaler, NRK3 som vil bli sånn som trådstarter forteller, og NRK Super som vil bli den nye barnekanalen.

NRKS vil antageligvis sende fra morgen til 18:00.

Edit:

Beklager, så ikke at det var en side 2, så jeg så ikke at andre allerede hadde rettet på deg.

Endret av BarteX
Lenke til kommentar

Jeg har virkelig tro på denne kanalen.. Bare se på sendeskjemaet denne uken.. Heroes, Sopranos, Lille lørdag gjennsyn

FIlmer som Snatch, Boogie Nights, Heat og Batman. Tror dette blir en kanal litt på linje med ZTV. God underholdning når man trenger det.. Ingen ting er som å jobbe mot de sene nattetimer foran PCen med Slik TV i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Dette ser ut til å bli en kjempefin kanal, ja, men langt ifra alle får nyte godt av den.

Mange steder får man allerede bare inn NRK1, og om noen få måneder mister de signalet helt å må kjøpe seg parabol og et jævlig dyrt abonnement fordi det digitale bakkenettet skal ta over helt, men dekker ikke distriktene godt nok. Man får altså ikke en eneste kanal, men lisens må man betale uansett.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor det kalles digitaltv engang. Signalet mottas fortsatt med antenne. Ingen muligheter til HDTV. Kjøss meg på ryggkulen!

9422532[/snapback]

Har det noe å si hva det tas imot med da?

Pga. de analoge sendingene som fortsetter til 2008/09 så er det for liten kapasitet i nettet til å sende HD-oppløsning. Om rundt 1 års tid skal du ikke se bortifra at det kommer noe med HD. ;)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor det kalles digitaltv engang. Signalet mottas fortsatt med antenne. Ingen muligheter til HDTV. Kjøss meg på ryggkulen!

9422532[/snapback]

Har det noe å si hva det tas imot med da?

Pga. de analoge sendingene som fortsetter til 2008/09 så er det for liten kapasitet i nettet til å sende HD-oppløsning. Om rundt 1 års tid skal du ikke se bortifra at det kommer noe med HD. ;)

9422909[/snapback]

Da må sikkert hele dritten rigges opp på nytt da. Bildekvaliteten er jo fortsatt begrenset med RiksTV.

Lenke til kommentar

Yeye. Poenget er vel at det nye systemet allerede begynner å bli gammeldags. Jeg har vel egentlig stilt meg kritisk til hele greia fra første stund. Synd at man må ut med så mye spenn for å få seg digital tv, så får man ikke engang utnytte det til det fulle engang, når det ikke er HD kompitabelt. Er ikke sikker på hvordan tilbudet er i Sverige, men de ligger hvertfall årevis foran i kringkastingsteknologien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...