Gå til innhold

NRK 3, Yay or Nay?

Likte du den nye NRK-kanalen?  

54 stemmer

1. 1. Likte du den nye NRK-kanalen?

• Ja
      30
    • Nei
      4
    • Tja
      11
    • Ingen formening
      9

Anbefalte innlegg

Som mange sikkert har fått med seg, starter NRK opp en ny kanal på mandag. Nemlig NRK 3, ..kreativt eh?

Heroes, Sopranos og Six feet under er noen av seriene som NRK 3 skal sende. HBO skal vissnok stå for mange av seriene som vises på kanalen.

Personlig er jeg usikker på om akkurat NRK er kanalen som trenger ennda en til. Altså, det er mye bra på NRK. En del gode filmer, fine klassikere iblant. Også bra serier der i gården, spesielt innenfor norsk og britisk humor. Men så er det jo også mye søppel på vår kjære statseide kanal. Blir for mye til å ramse opp.

Så istede for å sparke igang en ny kanal synes jeg de kan samle alt det gode, og skrape alt det dårlige. Tror neppe de ville fått bruk for mer enn en kanal da, og den ville blitt rimelig brukbar.

:hmm:

Eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal NRK3 starte opp? Har jeg ikke fått med deg. Har fått med meg FEM av TV-Norge :p

Men dette skal bli artig. Men de må nokk ha flere kanaler nå som TV2 og TV Norge har / får flere.

Edit: Slik jeg forsto det på wiki, så kommer NRK3 kun på digitalt bakkenett, kabel og satelitt ?

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar
Edit: Slik jeg forsto det på wiki, så kommer NRK3 kun på digitaltbakkenett, kabel og satelitt ?

9401785[/snapback]

Riktig, du trenger digital dekoder for å ta in kanalen.

9401800[/snapback]

Når det digitale bakkenettet kommer ja.

Men det er heller ikke alle som får kanalen hvis de får lov til å fortsette slik.

Statskanalen har nemlig bestemt seg for at kanalen bare skal sendes digitalt. Dermed går 570.000 kunder av kabel-TV-selskapene Canal Digital og Get tilgang glipp av kanalen, skriver Dagens Næringliv.

http://e24.no/medier-og-reklame/medier/article1969859.ece#VG

Lenke til kommentar

Men det er heller ikke alle som får kanalen hvis de får lov til å fortsette slik.

Digital dekoder trenger du nå også for å ta NRK3 inn. Jeg får iaffal bare kanalen inn via dekoderen.

Interessant sak, men er usikker på om NRK3 blir tilgjengelig analogt. Ser ut som det analoge nettet er på vei ut nå.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg så en reklame for NRK 3 her om dagen. Det virker veldig lovende. Ser frem til en høst med mange storfilmer. Får bare håpe at den lever opp til forventningene.

Lenke til kommentar

Digital dekoder trenger du nå også for å ta NRK3 inn. Jeg får iaffal bare kanalen inn via dekoderen.

Interessant sak, men er usikker på om NRK3 blir tilgjengelig analogt. Ser ut som det analoge nettet er på vei ut nå.

9404212[/snapback]

Poenget er at NRK er påbudt ved lov å distribuere kanalene sine til hele norges befolkning. Så når noen ser på analog tv, er NRK pliktet til å levere tv til de også.

Lenke til kommentar
Så ettersom at vi ikke får inn NRK 2, og har aldri gjort det, så kan vi anmelde dem?  :D

9406001[/snapback]

Kringkastingsloven slår klart fast at kabel-tv selskapene har plikt til å la alt NRK spytter ut av kanaler ligge gratis tilgjengelig på sine nett. Derfor vurderer Medietilsynet å tvinge NRK til å gjøre kanalen tilgjengelig også for de som har analog tilknytning.

NRKs formålsparagraf brytes også til gangs. Den slår fast at NRK plikter å levere det de lager til hele befolkningen for lisenspengene de betaler.

Det kan være det finnes en paragraf, som sier noe om det... Så kanskje, kanskje ikke...

Lenke til kommentar
Poenget er at NRK er påbudt ved lov å distribuere kanalene sine til hele norges befolkning. Så når noen ser på analog tv, er NRK pliktet til å levere tv til de også.

9405528[/snapback]

Så ettersom at vi ikke får inn NRK 2, og har aldri gjort det, så kan vi anmelde dem? :D

9406001[/snapback]

Er ikke alle steder alt vil bli tilgjengelig med takantenne, men dere har sikkert mulighet å få inn NRK2 med kabeltv eller parabol? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...