Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Utrolig treig pc over natta.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en forholdsvis ny asus g1. Denne var ganske så rask fra da jeg fikk den til i går kveld da jeg la meg.

Nå når jeg skal se på prossesoren hvor mye den er på er den på 89 og opp veldig uvanlig, lagger sinnsykt på bf, cs osv. og som ikke det var nok sluttet lotro å funke!

Noen som har no jeg kan gjøre for å få den til å bli litt raskere igjen?

Takk for alle svar som kommer!

Mvh. Haffi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte min Asus V2s i dag, og så fort jeg installerte noe så begynnte ting å gå tregt her også. Men jeg gikk gjennom og slettet ganske mye "ekstra" og nå er maskinen raskere i vista enn den var når jeg først starta den.

Blant annet er det en del program som Asus har installert som er helt unødvendige. Se nede i systemtray og se hva som kjører, om det er noe du skjønner hva er og du ser ikke vitsen med det, gå innpå kontrollpanel og bli kvitt det.

Men dette gjør du selvfølgelig på eget ansvar, akkurat sånn som jeg gjorde det :tease:

Det ligger forøvrig en guide på nettet over hva som kan fjernes og hvordan på G1/2 maskinene til Asus, bare søk på "bloatware, asus g1 og remove" på google så kanskje du finner det, jeg fant det ikke igjen når jeg søkte nå, men det ligger nå ute der.

Lenke til kommentar

Det finnes sikkert en recovery-partisjon på pc'n som du evt. kan bruke. Se i manualen e.l. for hvordan du aktiverer den (vanlig er at man trykker F10 el. F11 under oppstart, men dette varierer).

At du skal formatere en 1 døgns gammel pc'n høres litt drastisk ut. Du kan kanskje forsøke å kjøre en systemgjenoppretting til før du begynte å installere ting og tang.

Lenke til kommentar
At du skal formatere en 1 døgns gammel pc'n høres litt drastisk ut. Du kan kanskje forsøke å kjøre en systemgjenoppretting til før du begynte å installere ting og tang.

9407301[/snapback]

Hmm hvem sa den var 1 dag gammel? den er kanskje 2 mndr men det er ganske nytt det å.

Lenke til kommentar

Tror kanske ikke jeg ikke gidder formatere. Men dette her er extremt treigt å for 2 dager siden gikk det som et lite helvete i forhold. Kan det være noe med ramen eller prossoren eller noe? seriøst prosseeorbruk på 90 og opp hele tiden når den lå på maks 40 før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...