Gå til innhold

Spansk La Liga 07\08

Luis_Garcia

Anbefalte innlegg

Tabellen i skrivende stund:

1. Real Madrid- 6

2. Mallorca- 6

3. Barcelona- 4

4. Valladolid- 4

5. Murcia- 4

6. Sevilla- 3

7. Almeira- 3

8. Villarreal- 3

9. Valencia- 3

10. Real Betis- 2

11. Recrativo- 2

12. Racing Santander- 2

13. Osasuna- 1

14. Atletico Madrid- 1

15. Zaragoza- 1

16. Epanyol- 1

17. Athletic Bilbao- 1

18. Deportivo- 1

19. Getafe- 1

20. Levante- 1

Faktisk så skulle det ikke overaske meg om de tre nederste(Altså nedrykk) skulle ende slik til slutt.

Neste runde. Atlså ikke førstekommende helg, men etter der igjen spille slik:

Athletic Bilbao- Zaragoza

Murcia - Atletico Madrid

Espanyol - Getafe

Mallorca - Villarreal

Osasuna - FC Barcelona

Racing Santander - Levante

Real Madrid - Almeria

Sevilla - Recreativo

Valencia - Valladolid

Dep. La Coruña - Real Betis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik ser troppen ut til Spania i kommende kamper mot Island og Latvia.

Iker Casillas (Real Madrid)

Jose Manuel Reina (Liverpool)

Mariano Pernía (Atlético Madrid)

Joan Capdevila (Villarreal)

Pablo Ibañez (Atlético Madrid)

Juanito (Real Betis)

Carlos Marchena (Valencia)

Sergio Ramos (Real Madrid)

Ángel Lopez Ruano (Villarreal)

David Albelda (Valencia)

Cesc Fabregas (Arsenal)

Xabi Alonso (Liverpool)

Andres Iniesta (Barcelona)

Xavi (Barcelona)

Miguel Angel Angulo (Valencia)

Joaquin (Valencia)

David Silva (Valencia)

David Villa (Valencia)

Luis García (Espanyol)

Fernando Torres (Liverpool)

Håper på en slik lagoppstillinge:

Casillas

Sergio Ramos- Marchena- Juanito- Capdevila

Joaquin- Xabi Alonso- Xavi/Cesc Fabregas- David Silva

David Villa- Fernando Torres

Er usikker på om jeg vil ha Cesc Fabregas eller Xavi sammen med Alonso sentralt.

Lenke til kommentar

Jeg ville hatt Fabregas sentralt. Har virkelig imponert meg så langt i PL,

det eneste er at han er ung så han mangler vel litt erfaring. Men jeg ville godt for han sentralt uansett. Er helt enig i lagoppstillinga.

Endret av Maggen91
Lenke til kommentar

Xavi er mer rutinert enn Fabregas. Men jeg mener at Fabregas har potensial til å bli bedre enn Xavi. Holder en knapp på Xavi fra start.

Ellers lurer jeg på hva Angulo fra Valencia gjør i troppen. Da kunne heller Morientes vært i troppen. Angulo er langt ifra god nok for Valencia med tanke på at laget har Villa, Morientes, Zigic, Joaquin, Vicente og Silva som offensive spillere. Jeg mener mannen bør være glad for at han er i et så bra lag som Valencia. Mannen har null teknikk og spilleforståelse. Da kommer man ikke særlig langt.

Lenke til kommentar
                     Casillas

Sergio Ramos- Marchena- Juanito- Capdevila

Joaquin- Xabi Alonso- Xavi/Cesc Fabregas- David Silva

David Villa- Fernando Torres

Er usikker på om jeg vil ha Cesc Fabregas eller Xavi sammen med Alonso sentralt.

9418810[/snapback]

bra lag men jeg synst det er på tide att Reina får prøve seg.

Edit: HALVEIS TIL 1000 :w00t:

Endret av messi91
Lenke til kommentar
Real Madrid er best, ingen protest!

Los Blancos har klart den beste stallen og det beste laget.

Kommer til å bli en av de beste sesongene for Real på en god stund.

Raul :love:  Han kommer tilbake for fult denne sesongen.

9448643[/snapback]

helt enig, mange bra kjøp For El Madrid, spessielt Sneijder, toppskorer i la liga hvem hadde trodd det a :D Barca supporterne på skolen min sier at de er nesten 100% sikre på at Real Madrid vinner serien :D

Lenke til kommentar

Kan ta neste runde som spilles om en uke.

Real Madrid- Almeira:

Real Madrid er forståelig høyt oppe om dagen. Laget har 6 av 6 poeng etter å ha spilt mot Atletico og Villarreal. Real Madrid virker å ha en lagt bedre stall i år enn på lenge. Derfor ser jeg på dette som en enkel match for Real Madrid. Det spørs om hvor mye de gidder. Jeg tror dette fort kan bli en målfest av Real Madrid.

Mitt tips: 4-0

Valencia- Valladolid:

Valencia tok sin første seier borte sist runde, etter en vondt start hjemme mot Villarreal med utvisning på Villa og Joaquin. Jeg tror Valencia tar sin første hjemmeseier for sesongen her. Men de skal dog ikke undervurdere Valladolid som faktisk ligger over dem på tabellen.

Mitt tips: 2-0

Athletic Bilbao- Zaragoza:

Zaragoza har skuffet i de to første kampene i år. De møter et tyisk hjemmelag som Bilbao hvor de vil få det tøft. Etter kampen mellom Barcelona- Athletic Bilbao mener jeg at Bilbao mangler mye offensivt, så dermed ser jeg på dette som en åpen kamp.

Mitt tips: 1-1

Murcia- Atletico Madrid:

Atletico har kun tatt 1 av 6 på de to første, det holder ikke for laget som har hentet mange klassespillere i sommer. Murcia ligger på en 5 med 4 poeng. Men jeg tipper Atletico tar sesongens første borteseier her.

Mitt tips: 0-1

Espanyol- Getafe:

Her holder jeg Espanyol som en soleklar favoritt. Laget er meget gode hjemme. Målfarlige spisser som jeg tror avgjør dette. Getafe er kanskje ligaens mest kyniske lag. Det kjente ting i fjor var dems bunnsolide defansive lag. Uansett tror jeg ikke det holder mot et sterkt hjemmelag som Espanyol.

Mitt tips: 3-0

Mallorca- Villarreal:

Mallorca fikk med seg et poeng fra Madrid i oppgjøret mot Atletico Madrid. Laget vant sin første hjemmekamp mot Levante med 3-0. Laget skal ha imponert mange i både pre- season og starten av sesongen. Mange spennende spillere på Mallorca for tiden. Villarreal på sin side startet med en meget sterk borteseier mot Valencia, men kom ned på jorden med 5-0 hjemmetap mot Real Madrid. Det spørs hvor mye det tapet har kommet inn på spillerne, men de vil nok glemme det og kjempe om tre poeng på ferieøya.

Racing Santander- Levante:

To lag jeg holder som potensiele nedrykskandidater. Racing mistet sin serbiske stjernespiller Zigic til Valencia og sendte Javier Balboa tilbake til Real Madrid etter som han kun var på lån i fjor. Levante tviler jeg på har et så mye bedre lag enn Racing til å stikke av med poeng.

Mitt tips: 0-0

Deportivo- Real Betis:

Deportivo var for en del år tilbake et lag som alltid kjempet i toppen av Spania og i Champions League. Det er desverre ikke tilfellet idag. Laget har de siste sesongene kun gått nedover. Laget måtte før denne sesongen kvitte seg med Capdevilla og Duscher. Laget har også fått en vanskelig åpning på årets sesong. Real Betis har også måtte kvitte seg med gode spillere de siste årene. Lager er på papire kanskje et lite hakk bedre enn Deportivo, men hver kamp lever sitt eget liv.

Mitt tips: 1-0

Sevilla- Recrativo:

Begge disse lagene overasket positivt forrige sesong. Sevilla med lenge i gullkampen og samt vant de UEFA Cup. Laget er selvfølgelig preget av dødsfallet til Puerta. Lager har av mange blitt toppet som en underdogs i gullkampen. Recrativo var nyoppryket i fjor. Spissparet i Sinama- Pongolle og Uche var et mareritt for de fleste forsvarspillere, men nå i sommer solgte de Uche. Blir spennede å se hvordan Recrativo klarer seg uten ham. Sinama- Pongolle tror jeg blir en viktig brikke for Recrativo i år.

Mitt tips: 2-0

Osasuna- Barcelona:

Barcelona skal i en vanskelig bortekamp. Men jeg tror de tar denne greit. Eto er ute i to måneder. Noe som betyr mye spilletid for Henry. Barcelona har 4 av 6 poeng til nå. De er selvsagt revansjelystne etter 2. plassen i fjor.

Mitt tips: 0-2

Lenke til kommentar
Real Madrid er best, ingen protest!

Los Blancos har klart den beste stallen og det beste laget.

Kommer til å bli en av de beste sesongene for Real på en god stund.

Raul :love:  Han kommer tilbake for fult denne sesongen.

9448643[/snapback]

helt enig, mange bra kjøp For El Madrid, spessielt Sneijder, toppskorer i la liga hvem hadde trodd det a :D Barca supporterne på skolen min sier at de er nesten 100% sikre på at Real Madrid vinner serien :D

9448847[/snapback]

Real Madrid har i år en tropp som jeg ser på som meget sterk, kanskje den sterkest de har hatt de siste årene. Laget har god dekning på de fleste posisjoner.

Lenke til kommentar
Real Madrid har i år en tropp som jeg ser på som meget sterk, kanskje den sterkest de har hatt de siste årene.

9449162[/snapback]

Det samme gjelder jo Barca og Valencia og da :p

9450888[/snapback]

De har langt ifra like gode reserver som Los Blancos.

Valenica har bare gode folk i startellveren.

9450955[/snapback]

Har jeg sagt att valencia har en bedre tropp?

Lenke til kommentar
Hei. Ny bruker og Valencia fan her.

Real har vært det sterkeste laget så langt, mens mitt favoritt lag har vært skuffende ):

Håper det tar seg opp neste uke på Mestalla.

9452170[/snapback]

Velkommen til forumet.

Første kamp til Valencia mot Villarreal var skuffende, ja. Med to utvisninger. Men seier borte med karantene på Villa og Joaquin. Det er sterkt. Tror Valencia blir å regne med fremover. Jeg har hele tiden sagt at de kan stikke av med ligagullet, men da er de avhengige av at nøkkelspillere står frem. Jeg er spent på hvordan Zigic klarer seg i Valencia.

Forresten litt under en time til Island- Spania.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...