Gå til innhold

xbox 360 modifisering, hva er alternativene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter min mening burde det ikke bare være pirater som har interesse av å legge spillene inn på harddisken. Kortere loadetider FTW!

Men nok om det, svaret på trådstarters spørsmål er nei, det går ikke. ( i hvert fall ikke enda)

Edit: Det du derimot KAN gjøre er å streame filmer fra din PC over til xbox360, og du trenger ikke engang å modifisere den for å gjøre dette. Så jeg ser ikke helt poenget med å legge filmer inn på harddisken.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

kortere loade tider, de er da frøktlig korte fra før, hvis du mener det tar tid da er du alt for stressa, livet ditt er ikke så kort a du kan vente i 5-10 sec og loade

Lenke til kommentar
livet ditt er ikke så kort a du kan vente i 5-10 sec og loade

9402350[/snapback]

Jeg vet nå ikke det da... it all adds up osv... På xbox360 har man dessuten den dobbelte gevinsten at man ville kunne unngå hakking i enkelte spill.

Xbox360 er enda ikke et gammelt konsoll, mot slutten av konsollets levetid vil vi trolig se flere spill som presser kapasiteten helt til bristepunktet, og kanskje mer av betydning for deg: noen ganger også OVER bristepunktet (altså at spillet går for fort, og grafikken er for detaljert til at DVD-spilleren klarer å levere dataene fort nok) Dette er et problem som flere av spillutviklerne allerede i dag har uttrykt bekymring over, og hovedårsaken til problemet er at Xbox360 CORE leveres uten harddisk (altså uten mulighet for mellomlagring av data)

Hadde spillet blitt lastet inn fra harddisken hadde ikke savnet av en harddisk til mellomlagring vært like stort. Og spill som av og til hakker når de kjøres fra en DVD ville trolig kjøre helt smooth fra en harddisk.

P.S: På PS3 er det allerede i dag en del titler som kan legges inn på HD og kjøres derfra, enten helt eller delvis. Krever ikke modifisering i det hele tatt, dette er noe som PS3 støtter, og som Xbox360 etter min mening faktisk har et større behov for enn det PS3 har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

kan ikke huske att dette har gjort loade tia raskere på ps3 eller mindre hakking.

men ikke noe ps3vs360 her, denne genrasjonen holder det sikkert fint slik det er, men neste da kan vi diskutere hva man trenger, neste gen, blir sikkert med innebygd hd og alt anet fjas...

Lenke til kommentar
Uansett er det unødvendig med modifisering som gjør piratkopiering mulig...

Lenge leve originaler!

9402709[/snapback]

Enig med deg med piratkopiering for distribusjon, men det hadde vært greit å kunne legge over spillene sine over til harddisken. Bare les igjennom forum etter forum om hvor mange som har problemer med at spillplatene har blitt ripet opp osv... Og mange av platene har blitt ødelagt i spilleren på xbox`en. Joda, du får sikkert et nytt spill dersom du ringer microsoft support, men det hjelper så lite på en lørdagskveld når du er i ditt ess midt i et spennende spill.

Kopiere til eget bruk er ikke ulovlig.

Endret av runeMa
Lenke til kommentar

Jeg har hatt tre konsoller, pluss PCer som har brukt CD eller DVD plater, og kan vel med hånden på hjertet si at jeg aldri har ødelagt eller ripet opp en plate såpass mye at den er blitt ubrukelig. Og jeg skal love dere at jeg ikke er blant de mest forsiktige heller. Kan hende jeg har vært heldig, men jeg tviler på at det finnes noen som er så klønete og/eller uheldig at de bruker hundrevis av kroner på modifisering av en Xbox360 kun for muligheten av å kjøre backup av egne spill. Og det er jo egentlig det de fleste sier at de gjør, da det er forutsetningen for at topicen ikke skal bli stengt.

Hvis man kunne legge spillene rett inn på harddisken, hadde salget garantert stupt kraftig. Fire kamerater som skulle spilt sammen online hadde neppe kjøpt hvert sitt spill, hvis det holdt at en av dem kjøpte det og installerte det på hver deres harddisk.

Lenke til kommentar

Min gamle xbox fikk jeg chippet da spill nr 5 ble ødelagt pga unger som ikke klarer å behandle tingene sine med respekt. Er 3 unger i huset, og alle liker å spille, og når de igjen har med seg venner hjem for å spille går det dessverre hardt utover platene, og det skal ikke så veldig mye til før platene er nok skadet til at de ikke kan brukes lengre.

Det er faktisk billigere å betale 500-1000 kroner for å modifisere sin xbox enn det er å skulle erstatte 5-6 spill, og om jeg hadde fått de samme mulighetene på en 360 som på min gamle xbox hadde ikke jeg hvert i tvil om å gjort samme modifikasjon igjen.

Så jeg kan streame musikk, filmer og bilder over til en 360 uavhengi av OS jeg bruker? Om ikke er jeg fortsatt tilbake til at jeg trenger en modifisert box med samme muligheter som tidligere.

Lenke til kommentar
kan ikke huske att dette har gjort loade tia raskere på ps3 eller mindre hakking.

Nei. man merker det ikke på alle spill heller. (Det var i alle fall min erfaring på gamle xbox1) det er bare i enkelte spill det er merkbart.

Og dessuten: Dette har jeg egentlig ikke fnugg av peiling på men jeg innbiller meg at DVD-spillere leverer data saktere enn en Blu-ray, gjør de ikke det? Er ikke det noe av poenget med Blu-ray, at den leverer data hurtig nok til å fremvise HD bilder?

Dessuten selges alle PS3'er med harddisk, så der er det mulig for spillprodusentene å mellomlagre data på harddisken.

Altså vil ikke gevinsten ved å legge spillet inn på HDD være like stor på en PS3 som på en Xbox360. Det var derfor jeg sa i mitt forrige innlegg at jeg mener dette er en feature som Xbox360 egentlig trenger mer enn PS3.

P.S: Dette er overhodet ikke ment som noen konsoll-krig diskusjon. Jeg har selv to Xbox360er og ingen PS3 så langt, så jeg er ikke noen Sony fanboy om du skulle tro det :)

Lenke til kommentar
Uansett er det unødvendig med modifisering som gjør piratkopiering mulig...

Lenge leve originaler!

9402709[/snapback]

Jeg har som sagt ikke noen PS3, men jeg antar at det ikke er mulig å spille spill fra harddisken uten at den orginale spill-skiva faktisk står i DVD-skuffen. Ellers ville jo Sony selv ha gjort piratkopiering mulig uten behov for modifisering.

Så en slik feature kunne vel også være gjennomført på Xbox360 uten at det gjorde piratkopiering mulig av den grunn?

Selvfølgelig har du rett i at dersom noen hackere først lager en slik mod så vil den nok åpne for piratkopiering også, men det er synd at ikke Microsoft la inn støtte for dette selv. Det ville nok også fjernet litt av motivasjonen til hackerne, hvis de allerede kunne legge spillene inn på harddisken i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...