Talker Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Noen som vet om en bok som tar for seg Delphi programmering helt fra grunnen av, og opp til et brukbart nivå? Boka bør være ganske grundig, hvertfall i starten, siden jeg er helt ny. Grunnen til at jeg har valgt Delphi er at jeg har forstått det slik at det er et språk som man får mye resultat fra relativt lite tekst. Dette trur jeg passer godt for meg, så jeg får smaken på programmering, og ikke bare gir opp fordi at jeg er utolmodig. Så kan jeg vel heller gå over til et annet såråk om jeg vil det etterhvert. Men hvertfall, ei god bok å lese? Aller helst på norsk! Så kan jeg heller ta for meg mer avanserte bøker på engelsk når jeg har fått litt mer forståelse. Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg starta med boka "Delphi programmering : - en innføring : lær å lage Windows-programmer med Delphi" av Trond Samdal. Denne boka gir en ganske bra innføring i Delphi. Men merk at denne boka er for litt eldre Delphiversjoner, men den funka fint for meg. Og alle kodene funker i nyere versjoner også, det er jeg siker på. Så alt i alt er det en bok som gir deg en grei innføring i Delphis språk og syntaks. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Det høres bra ut Hva er forskjellen på denne litt eldre versjonen, og dagens versjon? Er det ting som må gjøres annerledes i dag, eller er det bare lagt til ekstra ting? Kan du gi noen eksempler på hva jeg kunne klart å programmert på egenhånd etter å lest ei slik bok? Bare lurer Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Det som er forskjellen på den eldre versjonen og den nye, er designet og litt hva de støtter, selvfølgelig støtter den nye versjonen alt det den gamle gjorde, samtidig som den støtter vista Jeg bruker fortsatt Delphi 7 fordi jeg ikke likte designet på den nye Vel det du kan klare å programmere på egenhånd er databaseprogrammer, et enkelt tegneprogram (faktisk enklere enn paint ), ved hjelp av den kunnskapen du får av å lage det tegneprogrammet så kan du også lage enkle spill Tidlig i boka lærer du også å lage en enkel kalkulator, og lage egne feilmeldinger Lenke til kommentar
Talker Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Ok.. så da kommer en jo ganske godt på vei? og kan sikkert utvide med mere avanserte bøker på engelsk? Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 ja, en kommer ganske godt på vei ja Jeg for min del har ikke lest noen andre bøker men jeg har vært litt på sider som delphi.about.com, DelphiPages.com osv. Disse sidene gir deg svar på det meste du lurer på Lenke til kommentar
Talker Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Da tror jeg at jeg går for denne boken. Hvordan kan jeg få tak i den billigst mulig? Den florerer vel ikke på bruktmarkedet heller akkurat Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Jeg fant den på biblioteket her i byen Det var (og er) det absolutt billigste EDIT: Hvis ikke du finner den på biblioteket, så kan du kjøpe den HER (http://www.haugenbok.no/katverk.cfm?kpr=3_2_8-1_12&cid=116154) Endret 2. september 2007 av hjahre Lenke til kommentar
Talker Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Var ingen bibliotek i nærheten her som hadde noen slike bøker. Så jeg bestilte nettopp ei fra bokkilden jeg. Litt dyrt, men er sikkert greit å ha den liggende også Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Oki Det er veldig greit å ha den liggende ja jeg har sett i den mange ganger, har den ikke sjøl, så har måttet låne den noen ganger Lenke til kommentar
Talker Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Da er det bare å glede seg 2 til 10 dagers leveringstid :o Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 ja, da er det bare å vente får håpe du syns det ikke er et helt bortkasta kjøp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå