edge Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Min mor er for tiden ute etter ny PC, etter at hun, etter tre år, har innsett at den gamle ikke kan repareres(lynnedslag). Har sagt mange ganger at Elkjøp er FY å kjøpe uansett, og nå virker det som det har sklidd inn. Men trenger tips til hvilken jeg bør anbefale. Selv mener jeg at når prisen er så lav som hun vil ha(<5k) er Dell et godt valg, fordi de virker. Maskina skal være uten skjerm(19" fra 2003 er bra nok), og kun brukes til surfing, epost-lesing og andre enkle oppgaver. Noen synspunkter? Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Min mor er for tiden ute etter ny PC, etter at hun, etter tre år, har innsett at den gamle ikke kan repareres(lynnedslag). Har sagt mange ganger at Elkjøp er FY å kjøpe uansett, og nå virker det som det har sklidd inn. Men trenger tips til hvilken jeg bør anbefale. Selv mener jeg at når prisen er så lav som hun vil ha(<5k) er Dell et godt valg, fordi de virker. Maskina skal være uten skjerm(19" fra 2003 er bra nok), og kun brukes til surfing, epost-lesing og andre enkle oppgaver. Noen synspunkter? 9401274[/snapback] hva med denne? http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=47638 blir ferdig satt sammen og testet av netshop.. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Syns ikke den der var spesielt bra. Lenke til kommentar
Evju Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Denne kanskje? Oppgradere minnet til 1gb kan du gjøre for 150 kroner. En pc som kun skal brukes til e-mail, surfing og office kan du gjøre meeeget billig Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Syns ikke den der var spesielt bra. 9401477[/snapback] halloooo, datamaskinen skal kjøre : surfing, epost-lesing og andre enkle oppgaver da er den datamaskinen ypperlig Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 En brukt p3 til 500 lappen burde vel gjøre jobben også Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Syns ikke den der var spesielt bra. 9401477[/snapback] halloooo, datamaskinen skal kjøre : surfing, epost-lesing og andre enkle oppgaver da er den datamaskinen ypperlig 9402486[/snapback] Prismessig. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Syns ikke den der var spesielt bra. 9401477[/snapback] halloooo, datamaskinen skal kjøre : surfing, epost-lesing og andre enkle oppgaver da er den datamaskinen ypperlig 9402486[/snapback] Prismessig. 9402534[/snapback] joda, men han sa jo: <5k..så den dere koster rundt 4k, og kommer på sirka 5k ferdig levert. Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Men det er lite for pengene. Blir nok Dell, regner jeg med. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 hvis du vet ossen du setter sammen en pc selv, vill jeg anbefale deg å lage et am2 basert system med gf 6100 skjermkort eller noe i den durn. og for å spare 800 kr til instalere en linux distro. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Selv om maskinen ikke trenger å være så rask, så regner jeg med at du er intressert i å skaffe maskin til moren din som holder en stund. Synes denne er fin jeg: http://datakjeden.no/indexinfo.asp?bID=&ar...ilbudspris=true Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) handlevogn med frakt kommer den på omtrent 3k med windows, 4k. og da kan du selle den psu'n som følger med kabbinettet til en uvenn. edit glemte harddisk, ble litt dyrere Endret 1. september 2007 av kjellthore Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Ville kjopt brukt, og en laptop vil jeg anbefale. Da kan hun allikevell koble den opp til skjerm/tastatur/mus etc, men hvis hun har lyst a sitte ett annet sted, kan hun det ogsa. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 jeg ville kjøpt den her. 1gb ram, stor 250 gb hd, nvidia 6200 grafikkort, dvd-brenner, minnekort-leser(ypperlig for en mamma ), bra prosessor og windows xp Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Selv om maskinen ikke trenger å være så rask, så regner jeg med at du er intressert i å skaffe maskin til moren din som holder en stund. Synes denne er fin jeg: http://datakjeden.no/indexinfo.asp?bID=&ar...ilbudspris=true 9404871[/snapback] Den så brukbar ut, ja. Hun er av typen "trenger ikke noe bra, men den skal IKKE være treg", dvs at den egentlig skal være ganske bra. Skal foreslå den, og se hva som skjer Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hva med bærbar, det holder massevis til hennes bruk også er det praktisk å ha det med seg til f.eks senga, sofa, hagen, kjøkken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå