Gå til innhold

Slettet alt på mp3-spilleren min!

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått meg ny PC, med Vista, og jeg er ikke særlig glad i Vista akkurat nå. Jeg skulle kopiere all musikken min fra mp3-spilleren min (snart 10 GiB). Det gikk fint, helt til PC'en gikk i dvalemodus, og det ble avbrutt. Jeg bestemte meg for å slette alle filene jeg hadde overført (for å unngå rot) og prøve igjen, med nye innstillinger. Det jeg gjorde feil var å slette alle sangene på mp3-spilleren i stedet for alle sangene i "musikk"-mappen. Nå er de helt borte. Hjelp meg å få dem tilbake? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel forsåvidt ikke problemet å rippe de CD'ene som er borte, men er det noen som vet om det kan være filer som er korrupte eller CD'er som bare er halvveis fulle? Det blir slitsomt å sjekke slikt manuelt, så det hadde vært mye enklere å vite hvilket system Windows bruker når den kopierer ting, om den tar band for band og slikt, slik at jeg kan være sikker på at det bare er de bandene med de siste bokstavene i alfabetet som mangler.

Forstår? Hjelp meg, litt?

Lenke til kommentar
Jeg har nå fått meg ny PC, med Vista, og jeg er ikke særlig glad i Vista akkurat nå. Jeg skulle kopiere all musikken min fra mp3-spilleren min (snart 10 GiB). Det gikk fint, helt til PC'en gikk i dvalemodus, og det ble avbrutt. Jeg bestemte meg for å slette alle filene jeg hadde overført (for å unngå rot) og prøve igjen, med nye innstillinger. Det jeg gjorde feil var å slette alle sangene på mp3-spilleren i stedet for alle sangene i "musikk"-mappen. Nå er de helt borte. Hjelp meg å få dem tilbake? :(

9401237[/snapback]

Gå i papir kurven, vista tar vare på alt helt til det er eliminert fra papirkurve

Lenke til kommentar

Går ut fra at det er FAT32-filsystem på denne mp3spilleren? Hvis det er tilfellet, finnes det nok undelete-verktøy som kan hjelpe deg. Har ikke brukt noe slikt selv, men vet at undelete fra FAT32 er ganske trivielt. Søk litt rundt, så finner du sikkert noe.

Bruker du et program til å overføre med og ikke vanlig "drag & drop" i windows, eller filsystemet er et annet enn FAT32 (usannsynlig) er det nok verre.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke "drag&drop", selv om dette er mulig. Jeg synkroniserer helst med Windows Media Player. Jeg skal sjekke ut dette med FAT32.

Dog, om det ikke er mulig, vil jeg ha svar på hvordan filene kopieres i Windows? Kan hende jeg mangler bare de bandene som starter med de siste bokstavene i alfabetet, eller at alle bandene har en mer eller mindre ødelagt albumsamling?

Lenke til kommentar

Siden mp3spilleren din har støtte for drag&drop, vil jeg tro det er FAT32-filsystem på den.

Nå er det igrunn lenge siden jeg har brukt Windows i det hele tatt, men min erfaring med Windows2000 og XP er at filer absolutt ikke alltid kopieres alfabetisk. Ser ut som filene kanskje blir kopiert etter dato eller noe sånt, men er ikke helt sikker på dette. Husker ihvertfall en kopiering av flere gigabytes jeg hadde gående mellom to maskiner som ble avbrutt, hvor jeg endte opp med hundrevis av halvfulle mapper, og måtte begynne hele greia på nytt.

Lenke til kommentar

Lastet ned et program for gjenoppretting, men nå kom jeg over nok et problem; Vista registrerer ikke at jeg kobler til mp3-spilleren! :dontgetit:

Noen som vet hva det kan skyldes? Jeg er klar over at tråden nå er litt feilplassert, noe som den kanskje opprinnelig var også, men jeg skulle gjerne funnet en løsning på dette problemet.

Lenke til kommentar

Hvilken MP3 spiller er det snakk om da?

Så lenge du IKKE BRUKER DEN, IKKE FLYTT NOE TIL DEN osv, så skal ett diskrecovery program funke helt fint..

Når man "sletter" noe.. Så fjernes det ikke, men markeres for OSet at her er det mulig å putte filer, Så hvis man ikke legger noe inn på den, kan man alltid få tilbake stuff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...