Gå til innhold

Hvor viktig er det egentlig å ta på kjølepasta?

C2D

Anbefalte innlegg

Hvor viktig er det egentlig å ta på kjølepasta på boxed-CPU?

Kjøpt meg en q6600 boxed og fikk med kjølepasta men det var noe ekstremt lite syntes jo jeg da....

Bør jeg kjøpe meg kjølepasta og sette på eller klarer jeg meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter "planen" skal det være ekstremt lite kjølepasta, den skal kun være der for og "fylle" "riper" i kjøleblokk/prosessor, laget når en feks. legger AC5 på prosessor skal være så tynt at en kan lese teksten på prosessoren gjennom laget med AC (ArcticCooling).

Var vel ei stund "boxed" kjølere kom med et lag pasta som ligna en 3mm tykk dobbelsidig tape og satt som F.... den dagen kjøleren skulle av, trikset var og kjøre prosessoren varm og fjerne kjøleren når "tapen" var varm og myk. :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva du mener med ekstremt lite kjølepasta...

Hvis du har sett "bruksanvisninger" for pålegging av kjølepasta er det nok en korrekt mengde. Jeg vil ikke tro at Intel er interressert i å ødelegge ytelsen til egne prosessorer med å la de bli for varme.

Lenke til kommentar
Hvor viktig er det egentlig å ta på kjølepasta på boxed-CPU?

Kjøpt meg en q6600 boxed og fikk med kjølepasta men det var noe ekstremt lite syntes jo jeg da....

Bør jeg kjøpe meg kjølepasta og sette på eller klarer jeg meg?

9401115[/snapback]

Kjølepasta skal gjøre overflaten mellom CPU og kjøler jevn slik at den leder bort mest mulig varme fra CPU'en.

Og du trenger bare ektremt lite (en dråpe). Tar du for mye på blir mindre varme ledet bort, men du må bruke kjølepasta.

Lykke til :thumbup:

EDIT: ble 60 sec for sein der Hmmm

Endret av MaX [NOR]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...