Laat Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg sitter på en 100mbit Internett-linje, og skal vil utnytte dette til det fulle. Nå har jeg en Linksys WRT54GL (dd-wrt firmware), men denne tilfredsstiller ikke. Den gir meg kun 30mbit (med NAT) kablet. Jeg ser etter en gateway som gir meg 100mbit, slik at jeg får utnyttet tilkoblingen min. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 ta en pc med 2 lan kort, helst litt bra lan kort. installer så M0N0wall eller andre. legg merke til M0N0 er med null og ikke med og. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Eller se her: http://www.smallnetbuilder.com/component/o...,189/chart,119/ Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Siden du sier at du har en 100mb linje, går jeg utifra at du er tilkblet direkte med ethernet (slik som meg på BBSE). Du har da allerede en "gateway" i ISPs router, slik at du kun trenger en switch (såfremt du kan få tildelt mer enn 1 IP adresse via DHCP dersom du har flere PCr). Lenke til kommentar
Laat Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Jeg er tilkoblet direkte med ethernet, så en switch er mulig. Men jeg har en del services på maskinene mine som jeg ikke vil dele med hele verden. Og vil derfor ha NAT. Pc som gateway er også mulig, men ganske upraktisk. Trenger noe smått og stillegående. Jeg er ikke på utkikk etter en router(med switch), men kun en gateway. Kan tenke meg noe som ligner Cisco Pix, bare billigere og enkel brannmur. Endret 31. august 2007 av MrPingu Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg sitter på en 100mbit Internett-linje, og skal vil utnytte dette til det fulle. Nå har jeg en Linksys WRT54GL (dd-wrt firmware), men denne tilfredsstiller ikke. Den gir meg kun 30mbit (med NAT) kablet. Jeg ser etter en gateway som gir meg 100mbit, slik at jeg får utnyttet tilkoblingen min. 9401109[/snapback] Sitter selv på 100mbit fra BBSE og kjøpte D-Link DIR-655 som fungerer helt utmerket, og ikke har noen problemer med å dytte igjennom 100mbit på wan-porten. Quote fra hw.no sin test av D-Link DIR-655: D-Links nye "hvite perle" regelrett knuser konkurrentene med tanke på routing-ytelse. Ikke bare blir de knust, de blir kjørt over flere ganger. Hele 310 Mbps klarte vi å dytte igjennom routeren under optimale forhold. Det er over tre ganger så bra som tidligere toppnotering. Ikke så rart med tanke på at de gamle modellene vi har testet utelukkende har benyttet seg av 100 Mbps-porter på internettsiden. Merk at ved bruk av mange samtidige sesjoner og variert trafikk vil ytelsen være merkbart lavere, men totalt sett er den over tre ganger raskere. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hvis du sjekket linken jeg gav deg så ser du at DIR-655 yter 231Mbit fra WAN til LAN. Lenke til kommentar
Laat Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) takk for lenken, til å begynne med forsto jeg ikke tabellen 8-) Den gir meg litt flere alternativer å velge mellom. Den eneste ulempen jeg kan se med DIR-655 er at det ikke er mulig å kjøre annen firmware (openWRT ect). Skulle helst hatt en ren gateway, en port til wan og en til lan. Men den kan like godt erstatte utstyret jeg allerede har. Takk for all hjelp Endret 1. september 2007 av MrPingu Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hva med Cisco 871 da? Lenke til kommentar
Laat Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Cisco er jo alt for dyrt til hjemmebruk.... Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=813131&hl= se her. du må nok sette opp en boks. for du trenger kraftigere HW til å drive 100MBit over NAT Linksysen klarer vel bare 40Mb/s over NAT. http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=341 har en selv Endret 1. september 2007 av Exentler Lenke til kommentar
Laat Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Hadde du lest tråden, ville du sett at jeg ikke trenger en egen boks/pc til å gjøre jobben. Det finnes gigabit routere som klarer det. Tråden på dd-wrt forumet sier IKKE at den klarer 40 MB/s. 40 MB/s er ca 300 Mbit. Linksysen klarer 30Mbit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå