fredrija Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 hei. hvis jeg skal skrive inn 2 tall (fra tastaturet) og så bergne summen av de i cmd? hva må jeg da bruke? vet hvordan jeg gjør det ved hjelp av JOptionPane, men hvis jeg vil skrive tallene inn mens jeg er i cmd og sammtidig få summen ut i cmd, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Kan jo bare ta vare på de to tallene i: int nr1, nr2; og så regne ut samtidig som du skriver ut til cmd: System.out.println(nr1 + nr2); Litt OT: Må si det er litt merkelig å først lære seg swing api'et før en lærer seg å skrive ut i terminal, terminalutskrift er vel det første en pleier lære seg. Lenke til kommentar
Qwark Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 import java.util.*; public class ReadSomeText{ public static void main(String[] args) { Scanner in = new Scanner(System.in); System.out.println("Hva er navnet ditt?"); String name = in.nextLine(); in.close(); System.out.println("Hallo " + name+"!"); } } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå