Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsbil til 50 - 60000?

Anbefalte innlegg

Har drivi å leita litt på finn og autodb nå etter en ny bil nå. Er ikke så altfor bilkyndig så jeg veit ikke hvilken biltyper jeg skal se etter i den prisklassen så jeg trenger hjelp

Det jeg er ute etter er:

-Personbil, IKKE stasjonsvogn

-Vil helst ha en litt småsprek bil, men ikke så mye at det går mye utover drivstoffet

Er det noe vits å ta NAF bruktbils testen på biler i den prisklassen? Bare hvis jeg kjøper av forhandler eller av private også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har drivi å leita litt på finn og autodb nå etter en ny bil nå. Er ikke så altfor bilkyndig så jeg veit ikke hvilken biltyper jeg skal se etter i den prisklassen så jeg trenger hjelp

Det jeg er ute etter er:

-Personbil, IKKE stasjonsvogn

-Vil helst ha en litt småsprek bil, men ikke så mye at det går mye utover drivstoffet

Er det noe vits å ta NAF bruktbils testen på biler i den prisklassen? Bare hvis jeg kjøper av forhandler eller av private også?

9400913[/snapback]

For å svare på det siste først, poenget med NAF test er nok større når man handler fra private enn forhandler, da en privat selger har et mye mer begrenset ansvar i ettertid enn det en forhandler har. Men jeg ville kanskje anbefalt det uansett om du ikke føler deg kynding nok, eller har noen som kan hjelpe å vurdere bilen for deg.

Lenke til kommentar

Jeg er nok ute etter det samme som deg, og jeg vurderer sterkt Mazda 323F 94-97 modell. Denne fåes med 1.5 og 1.8 liters motorer. MX-3 er jo et annet alternativ, med flere forskjellige motoralternativer. Ellers så har man jo Mitsubishi Galant i samme årsklassen, med 1.8 liters motor. Citroën Saxo VTS fra og med 2000 er jo en tøff, men kanskje for liten bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...