Sander92 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hey, jeg kjøpte en php bok, tenkte jeg skulle lære meg det, men dt sto at jeg burde lære meg html først, og har funnet ut at dette er 3 forsjellige ting, wha bør jeg lære? er xhtml eller html best? og er hav er css? Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) CSS står fo Cascading style sheet. Dette bruker man sammen med (x)html for å designe sider. CSS er et fint verktøy hvis man skal drive med design av nettsider, du klarer deg ikke uten det. Jeg ville lært meg Xhtml før PHP Endret 31. august 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
Sander92 Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 oki, jeg satser på xhtml, css så php jeg da, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 du trenger ikke xhtml med mindre du bruker XML i sidnee dine. HTML er the way to go, ihvertfall enda. Regner med Arve kommer med noen linker. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Drit i å lære deg XHTML først - det einaste du endar opp med er å misforstå XHTML og tolke det alt for enkelt, og deretter gjere det heile feil. Lær deg HTML grundig først, og om du får behov for det seinare (eller berre vil utvide kunnskapen litt), gå vidare til XHTML. Det blir brukt til det samme, og er truleg ut i frå det du først vil lære om XHTML akkurat det samme for deg likevel Så, gogo HTML og CSS først (dei heng litt saman, på ein måte), og deretter gå vidare med PHP. Regner med Arve kommer med noen linker. Har eg deltatt i XHTML vs HTML-diskusjonar litt for ofte? Endret 31. august 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå