MrBirken Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Dette er først og fremst ikkje ein useriøs tråd. har skal det vere iallefall litt seriøse svar Det er mange som har rare dialekter, og for dei så er nok andre si dialekt rar Detter er ingen diskriminerigs tråd !! REGLER: - Ikkje "mobbing" av andre si dialekt. - Ikkje spaming. - Det er lov å legge inn eksempel av ord. - Det er ikkje vitsi å ta det innpå seg vist du ser noko om di dialekt, det er nok mangen dialekter du synest e rare Har 2 rare dialekter her: Nordfjording (Sogn og Fj.) eksempel: -Hoppe=Høppe. -Klokke=Kløkke. -Pose=Pøse. -Sovepose=Søvepøse Sogning (Sogn og Fj.) - Årdal=Aordal. - År=Aor. - Sogning= Saogning. Enjoy ! Mvh/ MrBirken... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg digger dialekta fra fredrikstad mange syns d e arti at vi i tøndelag e matin og vi et så my mat Lenke til kommentar
Korka Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Vi på nordmøre snakker ganske morsomt: Æ hakje den skjønne du!! Kåssn går det? Ka har du det fra? k'ee? (Hva er det?) Herregud...Vi snakker så rart Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Vi på nordmøre snakker ganske morsomt: Æ hakje den skjønne du!! Kåssn går det? Ka har du det fra? k'ee? (Hva er det?) Herregud...Vi snakker så rart 9401553[/snapback] det er sant, samt er de fra kristiansund akurat samme stemme, vertfall umulig å høre forsjell på de... (samme kjønn) Lenke til kommentar
Korka Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Er fra kristiansund!! Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Er fra kristiansund!! 9417886[/snapback] ikke vondt ment, men det virker slik, kjenner flere som mener det. Spesielt menn i 30-40årene... Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Er fra kristiansund!! 9417886[/snapback] ikke vondt ment, men det virker slik, kjenner flere som mener det. Spesielt menn i 30-40årene... 9417918[/snapback] Jeg er fra Kristiansund også. Vetkje ( Vet ikke ) Hakkje (Har ikke ) Noen som sier dette Lenke til kommentar
Korka Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hehe, så sant så sant Espen...Men uansett k'ee er på toppen!! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Målselvdialekt: Jeg - eg Ikke - Ikkje (merk dere, 2stk K'er) Hvorfor - Koffør Ordeksempel: Koffør ska ikkje eg få låv tel å prate mannsjit nor alle andre gjør det? Sånn snakker vi her iallefall Elendig eksempel.. bare kjeder meg.. Og alle som trur at vi ifra nord går rundt å sier "Hæstkuk" heile tia, det stemmer ikke ^^ Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Er ifra Randaberg, og snakker ganske så mye Stavangersk. Men typisk jær-dialekt er ganske morsomt. Daue saue me raue aue .Eller hva med "Sausausa". Sausøse. Endret 10. september 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå