Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

avfukter, leiers ansvar eller leietaker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn rent logisk så vil det vel kunne komme litt an på; er årsaken til fukten at leieboer stenger alle lufteluker for å spare på strømmen? Eller er det en kjeller-/sokkelleilighet med dårlig drenering etc?

En avfukter vil vel uansett bare hjelpe på symptomene, ikke årsaken...

Lenke til kommentar
Sånn rent logisk så vil det vel kunne komme litt an på; er årsaken til fukten at leieboer stenger alle lufteluker for å spare på strømmen? Eller er det en kjeller-/sokkelleilighet med dårlig drenering etc?

En avfukter vil vel uansett bare hjelpe på symptomene, ikke årsaken...

9402177[/snapback]

jeg bor i sokkell hybel kan man vell egentlig kalle den (altså kjelleren)

Jeg lufter godt men uansett hva jeg gjør så er det mye fukt i lufta... Er veldig kald hybel, noe som kanskje er grunnen...

Lenke til kommentar

Du gir litt lite info... det er kaldt og fuktig skriver du. Men hvorfor? Og hvordan vet du at det er fuktig? Målt? Problemer med soppvekst?

En utleier er vel ansvarlig for at boligen faktisk er av beboelig standard, men jeg kjenner ikke jussen. Avhengig av hva som faktisk er problemet hos deg ville jeg vurdert å kreve dette utbedret av utleier, eller å flytte ut.

En sokkel er ofte kjølig og "rå", og det krever mye strøm å varme opp. Betaler du strømmen selv kan det kanskje være like greit å flytte et annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...