Gå til innhold

PC henger seg og finner ikke disken/cd-rom i bios!

Anbefalte innlegg

Familie pc'n begynte å oppføre seg merkelig for et par dager siden. Jeg skrudde på pc'n, og etter et minutt eller så restartet den seg selv. Det skjedde hver gang, helt til den plutselig ikke fant hverken harddisken eller cd/dvd-rom'ene i bios. Jeg åpna pc'n og sjekka om noe var løst eller om jumperne satt feil, men neida, alt virka helt fint. Men da jeg skrudde på pc'n igjen, nekta den å komme seg fordi HP-Logoen (som kommer mens den teller ram osv). Det må vel være noe inni pc'n som er kaputt kan jeg tenke meg, har vært problemer med at den ikke fant disken før. Noen som har noe peiling?

Det er en 500MHz P3 med GF2MX400. (se signatur for mer)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
håper ingen blir hissige nå.. det har jo gått et par dager. (bump)

Neida ble ikke hissig eg :wink:

Vet ikke om det vil løse ditt problem, men det er en begynnelse. Ville byttet batteriet og lagt inne en nye bios.

Kan tenke meg at den er mere enn 3år, så det kan være batteriet som er dårlig.

Får du noen feilmeldinger forresten som du kan huske?

Lenke til kommentar
Familie pc'n begynte å oppføre seg merkelig for et par dager siden. Jeg skrudde på pc'n, og etter et minutt eller så restartet den seg selv. Det skjedde hver gang, helt til den plutselig ikke fant hverken harddisken eller cd/dvd-rom'ene i bios. Jeg åpna pc'n og sjekka om noe var løst eller om jumperne satt feil, men neida, alt virka helt fint. Men da jeg skrudde på pc'n igjen, nekta den å komme seg fordi HP-Logoen (som kommer mens den teller ram osv). Det må vel være noe inni pc'n som er kaputt kan jeg tenke meg, har vært problemer med at den ikke fant disken før. Noen som har noe peiling?

Det er en 500MHz P3 med GF2MX400. (se signatur for mer)

Ta å kople vekk alle tilleggskort. Mrk hvor de satt. Fjern ledninger til harddisker Cdrom /brenner . Kun skjærmkort isatt. Prøv å start maskin dette oppsett. Hvis han boot da, sett inn en og en del. For å finne eventuelt det komponent som "fucker up" PC.

Lenke til kommentar

Hm, prøvde en gang til, og nå hang den seg ikke i starten, men den finner ikke disken/cd/dvd-rom i biosen. Etter jeg hopper ut av bios'en sier den "operating system not found". (ikke så rart siden den ikke finner disken).

Prøver å sette inn alle kablene på nytt. (igjen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...