Zeph Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Har eit lite problem med bilstereoen som kom for ei stund sidan. Eg har ein Dynabel-forsterkar, Pioneer-spelar og Peerless Resolution-frontsett. Av og til forsvinn lyden frå diskantene, trur ikkje frontelementene mister lyden. Har ikkje sjekka heilt, men det høyrest ut som det kun er diskantene. Den kan forsvinne eit sekund, kome tilbake, forsvinne, osv... Det skjer ikkje på kommando, så det er litt vondt å teste dette, men eg meiner stabiliserer seg når eg skrur opp volumet. Høgresida er hovudsakleg den som forsvinn, men det skjer på begge sider. Kan ikkje tenke meg at lause kontakter er årsaken, sidan alt er godt festa med kabelsko og skruer. I tillegg verkar det usannsynleg at begge skulle få problemer samtidig. Med mindre det finnes ein ledning i anlegget som påverkar begge. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 står delefiltrene utsatt til i forhold til varme? da tenker jeg sollys... skjer dette om vinteren f.eks? komponenter i delefiltre kan slutte å fungere om de blir varme, det er mulig det bare er jeg som har dette problemet siden mine delefiltre ligger i plexiglass boks, men det kan være noe å bemerke seg Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Om ikke det er løs kontakt er det jo mulig spilleren eller forsterkeren er smått på tur, og at lavpassfilter blir aktivt, og dermed filtrerer bort de høyere frekvensene. Teoretisk sett er det jo mulig... tror jeg. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det er jo helt opplagt at det er dårlig kontakt ett eller annet sted... så da må du jo bare finne ut hvor Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Det er jo helt opplagt at det er dårlig kontakt ett eller annet sted... så da må du jo bare finne ut hvor 9498184[/snapback] Tja, eg er ikkje heilt sikker. Som sagt skjedde dette samtidig på begge sider, i tillegg pleier det å komme når eg skrur opp lyden, sjølv når bilen står i ro. Er vanskeleg å teste sidan det kjem og går heilt tilfeldig. Alle kontakter har kabelsko og er godt festa. Problemet oppsto vel i sommar/haust ein gang, aldri hatt problemer med det før. Filtrene står i dørene, så når sola står på kan dei bli utsatt for varme ja. Eg kan ikkje utelukke dårlig kontakt før det er kontrollert, men eg trur sannsynligheten er liten. Er det noko måte eg kan teste på? Ved å justere frekvenser her og der? Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Du har en dynabel forsterker. Så noen her snakket om at forsterkeren kunne kutte ut hi-pass filteret. (regener med den står på hi-pass?) I såfall kan du koble ut delefilteret på forsterkeren (sette den i off stilling), og se om det blir bedre. Du kan også bytte ut frontsettet å se om problemet er der ennå. Tror dette er lettest med tanke på feil søking. Feil som kommer å går kan være utrolig vanskelig å finne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå