Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC - Tekstur-feil/pc fryser seg under spilling

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg ny pc for knapt et par måneder siden, har hatt problemer med spill så og si fra dag 1. Først hadde jeg Vista, men det funka ikke i det hele tatt. Flight Sim kræsja, fikk ikke starta Ghost Recon AW. Bytta OS til XP. Da ble alt bra igjen. Kunne kjøre FSX og GRAW så godt som bare det.

Likevel, etter en stund kom problemene tilbake. Ved spilling over lengre tid (2-3 timer) kunne pcen plutselig henge seg opp i 10-30 sek. for så å komme tilbake, men i redusert status. Tekstur-feil og redusert ytelse var noe av det jeg opplevde etter "krasjet". Etter å ha startet pcen på nytt igjen, var alt helt fint. Dette opplever jeg nå når jeg spiller bla. Shaun Palmer Wakeboarding Unleashed. Det aller verste er at jeg får ikke S.T.A.L.K.E.R. til å funke. Først så hengte det seg opp etter noen minutter, men nå krasjer det bare og lukker seg etter et par minutter spilletid. Det virket som om det ble 'for mye' for pcen. Trodde jeg skulle unngå slike problemer da jeg betalte nesten 8K for den.

Alle drivere er up-to-date.

Her er en oversikt (tatt fra dxdiag) over hardware'n min:

------------------

System Information

------------------

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Time of this report: 8/31/2007, 19:22:01

Machine name: LIREKASSA

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254)

Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål))

System Manufacturer: System manufacturer

System Model: System Product Name

-----------------------------------------------------------------

Hovedkort: Asus M2N-Plus SLI Vista

BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG

Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~3.0GHz

Memory: 2046MB RAM

Page File: 592MB used, 3346MB available

Windows Dir: C:\WINDOWS

DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

...

Card name: NVIDIA GeForce 8600 GTS

Display Memory: 256.0 MB

Driver Name: nv4_disp.dll

-------------

Sound Devices

-------------

Description: Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio

Description: EDIROL PCR-A

Har ikke anti-virusprogram, men klarer meg godt med sunn fornuft. Tror ikke det er problemet uansett.

Håper noen her kan sette en stødig diagnose.

p.s.

Ikke alle spill kræsja. Call of Juarez funka bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Kjøpte meg ny pc for knapt et par måneder siden, har hatt problemer med spill så og si fra dag 1. Først hadde jeg Vista, men det funka ikke i det hele tatt. Flight Sim kræsja, fikk ikke starta Ghost Recon AW. Bytta OS til XP. Da ble alt bra igjen. Kunne kjøre FSX og GRAW så godt som bare det.

Likevel, etter en stund kom problemene tilbake. Ved spilling over lengre tid (2-3 timer) kunne pcen plutselig henge seg opp i 10-30 sek. for så å komme tilbake, men i redusert status. Tekstur-feil og redusert ytelse var noe av det jeg opplevde etter "krasjet". Etter å ha startet pcen på nytt igjen, var alt helt fint. Dette opplever jeg nå når jeg spiller bla. Shaun Palmer Wakeboarding Unleashed. Det aller verste er at jeg får ikke S.T.A.L.K.E.R. til å funke. Først så hengte det seg opp etter noen minutter, men nå krasjer det bare og lukker seg etter et par minutter spilletid. Det virket som om det ble 'for mye' for pcen. Trodde jeg skulle unngå slike problemer da jeg betalte nesten 8K for den.

Alle drivere er up-to-date.

Her er en oversikt (tatt fra dxdiag) over hardware'n min:

------------------

System Information

------------------

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Time of this report: 8/31/2007, 19:22:01

Machine name: LIREKASSA

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254)

Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål))

System Manufacturer: System manufacturer

System Model: System Product Name

-----------------------------------------------------------------

Hovedkort: Asus M2N-Plus SLI Vista

BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG

Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+,  MMX,  3DNow (2 CPUs), ~3.0GHz

Memory: 2046MB RAM

Page File: 592MB used, 3346MB available

Windows Dir: C:\WINDOWS

DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

...

Card name: NVIDIA GeForce 8600 GTS

Display Memory: 256.0 MB

Driver Name: nv4_disp.dll

-------------

Sound Devices

-------------

Description: Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio

Description: EDIROL PCR-A

Har ikke anti-virusprogram, men klarer meg godt med sunn fornuft. Tror ikke det er problemet uansett.

Håper noen her kan sette en stødig diagnose.

p.s.

Ikke alle spill kræsja. Call of Juarez funka bra.

9400430[/snapback]

Det er jo masse virus der ute. Er det så lurt å se bort fra det? Spyware o.l +++

Lenke til kommentar
Hei, hva er temperaturen på CPU og GPU mens du spiller?

9403569[/snapback]

Jeg testa temp'en mens jeg spilte Stalker nå nettopp. Cpu lå stabilt på 30, men hovedkortet var faktisk helt oppe i 44 grader. Det gikk fremdeles opp før jeg avslutta spillet.

Pcen min er lydisolert, ergo, er den også ganske godt varmeisolert. kanskje jeg bør skjære av der jeg har luftinntak og plass for kabinettvifta (altså på siden av kabinettet, ikke bak :p) og montere den på. Bruker den ikke fordi jeg hadde ikke noe ledig i PSU.

Endret av Gorgmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...