Gjest Slettet+981234789 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 hei. Dette er ikke en tråd for hobby brukere av Cubase, men de som har brukt programmet i noen år og kan dette inn og ut som sin egen lomme. saken er den at jeg har brukt Cubase en del år nå, men i det siste Har jeg snust litt på Pro Tools, så jeg lurer på (for de som har gjort det) hvordan var overgangen fra Cubase til Pro Tools? gikk dette glatt eller var du helt lost... Midi muligheter betyr ikke noe for meg, da jeg ikke bruker dette i stor grad. så til de som bruker Pro Tools aktivt, hvordan er programmet til, recording, mixing. det virker veldig innteresangt med HD systemet til PT med tanke på HW accel. det er en god del Cubase maskiner jeg har tatt knekken på med for mange plugger. takker for innspill, både for og imot... Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 sjekk dette http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=...3396&ref=PTAV-R Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) hei. Dette er ikke en tråd for hobby brukere av Cubase, men de som har brukt programmet i noen år og kan dette inn og ut som sin egen lomme. saken er den at jeg har brukt Cubase en del år nå, men i det siste Har jeg snust litt på Pro Tools, så jeg lurer på (for de som har gjort det) hvordan var overgangen fra Cubase til Pro Tools? gikk dette glatt eller var du helt lost... Midi muligheter betyr ikke noe for meg, da jeg ikke bruker dette i stor grad. så til de som bruker Pro Tools aktivt, hvordan er programmet til, recording, mixing. det virker veldig innteresangt med HD systemet til PT med tanke på HW accel. det er en god del Cubase maskiner jeg har tatt knekken på med for mange plugger. takker for innspill, både for og imot... 9400413[/snapback] Det er en grunn til at ProTools foretrekkes av proffer verden over, og det er fleksibiliteten, brukervennligheten og stabiliteten til programvaren. Det kommer virkelig til sin rett når det gjelder tracking, redigering og miksing. Dersom du driver med audioredigering og miksing i Cubase, tror jeg du vil føle en lettelse ved å gå over til Pro Tools bare du får det grunnleggende inn i fingrene. HD-systemene er forøvrig veldig dyre - du må fort regne med rundt 100k for et basic HD-system (nytt). Endret 1. september 2007 av BrunoStergodt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 det hadde vært fint og teste ut systemet før eventuelt et kjøp av HD systemet, finnes det noe slikt? eller hva er det billigste versjonen, så man kan teste det ut og bli venner med PT Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det lå en gratis-versjon av ProTools ute for noen år tilbake men den virket kun med Win 98. Hvis du googler litt bør det være mulig å finne frem til noe. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det lå en gratis-versjon av ProTools ute for noen år tilbake men den virket kun med Win 98. Hvis du googler litt bør det være mulig å finne frem til noe. 9409132[/snapback] Pro Tools Free er utdatert og lite funksjonelt. En Mbox 2 Mini er billigste Pro Tools LE-løsning. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det har du selvsagt rett i men det var en grei måte å bli kjent med ProTools uten å måtte sette av et halvt statsbudsjett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå