Siomir Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Ja så var det problem igjen.....nå har det seg sånn at jeg spiller en god del vanguard og half-life 2 atm, men etter at jeg kom hjem fra jobb og skulle fyre opp funka haf-life 2 som ei kule...jeg slo av for å prøve vanguard fikk svart skjerm og der sto den...altså den kom til chr screen og sto der og dro'n...så kjørte jeg opp half-life igjen for å sjekke om det var en feil som hadde skjedd der også, og det var det...artifacts og spillet slår seg av i det du prøver å loade...nei jeg har ikke reinstallert spilla av enkelte grunner og det er at jeg sitter uten cd/dvd'er og vanguard (som sier seg selv) tar for lang tid å reinstallere grunnet et tonn med updates..og linja her er ikke til å skryte av...anyway, jeg får kjørt spill som wow...virker som maskina mi ikke klarer bedre shader modeller eller noe mer...men dette gjorde meg forbanna i og med at det funka jo pent helt til jeg skrudde av half-life 2.......helt på trynet...har også kjørt inn nyere skjermkort drivere det hjalp ikke mye...bortsett fra at jeg ser litt mer i vanguard.....im out of options...rett og slett...jeg vil helst ungå reinstall på alle mulige måter....hvertfall vanguard! half-life 2 kan brenne så lenge. noen som har noen ideer om hva dette kan være? specs ser du i signaturen min btw. EDIT: kjørte opp ATI Tool og slo opp 3d bildet for å bekrefte at det ikke var spilla det var noe galt med, og der så jeg ikke en gang den pels firkanten flyte rundt som den vanligvis gjør, men under artifact scan tok den heller ikke opp noen feil, FEAR bla. funket til en hvis grad utrolig nok, helt til flamme effekter osv kom da ble det artifacts der også, men over hode ikke like ille som de andre spillene....også jah! i menyen i fear hang bilder igjen fra vanguard som jeg prøvde å spille bare noen minutter før jeg prøvde fear...masse farger og navnet til characteren min iblant fargene pluss hvor jeg var og hvilken server jeg er på....i FEAR....skulle tro maskina mi har fått en alvorlig feber og er på vei til å stryke med....eller hvertfall skjermkorta mine. Den er helt fin i desktop forresten, ikke noe galt der også wow går strøkent som sagt før, men det virker som spill som bruker mye shader effekter osv får svi...men rart at half life 2 får svi mer enn FEAR da?....jeg klær høl i huet mitt snart, vanligvis løser jeg et proiblem på maskina mi selv uten noen store problemer, men nå sitter jeg fast (ja skal innrømme det at jeg har lite tro på at skjermkorta har tatt kvelden) Endret 31. august 2007 av Sk8on Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Tja, frykter for at du må satse på en del reinstalls. Hadde det vært meg ville jeg formatert og tatt en ny windows install. Da er du i hvertfall sikker på at ingen drivere eller annet software skaper trøbbel. Hvis du har mulighet kan du teste skjermkortet i en annen pc først for å se om du får samme problemene der. I såfall vet du at det er skjermkortet det er noe galt med og da slipper du i hvertfall å reinstallere ting. Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Har nå testet hvert kort hver for seg og begge klarer spill og alt som er ingen problemer, bare crossfire som skaper problemer, jeg frykter at chipset drivere har blitt fucked eller at selve chipsetet som styrer crossfire har gått i dass...skal seff prøve en reinstall og se nærmere på problememt, det er hvertfall ikke noe galt med skjermkortene =) thats a relief! men jeg håper det løser seg...har ikke lyst til å sende in hovedkortet...da sitter jeg jo flere uker uten en maskin i det hele tatt :S Takk for svar forresten^^ edit: Jeg finner ikke chipset drivere for asus A8R32-MVP- Deluxe, ser ut som det bare er bios updates, raid, lan, lyd og sata drivere som er mulighetene...ser ut som bios updates er den eneste utveien. Edit2: verken bios update eller nye skjermkort drivere klarte oppgaven...orker ikke sende in et hovedkort for en små detalj, har nå et extra x1900 kort som ligger på hylla^^ Endret 4. september 2007 av Sk8on Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå