datz Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Heizann! skal bestille meg harddisk nå. Men er ikke sikker på hvilken jeg skal kjøpe... har det mye å si på hvor stor cache'n er? Vil helst ha en som ikke bråker... tenkte meg en 80gb Seagate Barracuda 7200rpm... eller en 80gb WD... men jeg har hørt at WD'ene bråker mye, er de sant??? takker på forhånd... Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Vil personlig anbefale Western Digital uansett. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=1&s=pl En harddisk med f.eks. 8 MB Cache er helt super til alt mulig, spesielt spill/programmer der harddisken blir nødt til å jobbe. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Sats på en Barracuda V! Ikke så mye tregere enn WD, og lydløs! (så godt som) Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Kankse litt småstor avatar diverse? Husk 50*50 & 6kb Har Forresten 80Gb WD 2mb cache og er storfornøyd. Spørs litt hva du er etter, WD er raskere mens Segate er stillere. Lenke til kommentar
datz Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 takker, tenker det blir en Wd med 8MB Cache... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Sats på en Barracuda V! Ikke så mye tregere enn WD, og lydløs! (så godt som) That's right girlfriend. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Ta en titt her: test av Seagate Noe som viser at diskene er rimelig like gode, litt forskjell på hvor de utmerker seg selvfølgelig, men gjevnt over like gode. Personlig satset jeg på 120GB Seagate da jeg er lei diskbråk og det etter min mening er den beste. Kort: WD hvis du bruker PCn til noe som lager en del lyd (spill osv.) Seagate hvis den er til jobben eller hvis du driver å progger el. lignende. Foresten: Test: 2MB vs 8MB cache (NB: forskjellen er en del mindre i praksis) Lenke til kommentar
Laka Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Du ville jo ikke ha støy. Da kan du jo ikke kjøpe WD, de diskene bråker jo mest. Vil heller da anbefale deg en Seagate Barracuda IV, de bråker veldig lite, og gir deg godt over god ytelse. Men de er ikke blandt de raskeste diskene. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Seagate er også litt billigere enn WD LasseAndreK: Hvorfor gå for Barracuda IV når du kan kjøpe Barracuda V? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Kan ikke anbefale maskinvare jeg ikke har erfaringer med. Lenke til kommentar
Gibson Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Ta Seagate'n du. Har en lik med 60GB og den er nesten helt lydløs... Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 har selv 2 baracuda V disker og har ikke hatt noe som helst problemer med disse. god ytelse og stillegående, anbefales! btw: WD er jo de som bråker mest da, trodde du ville ha en rolig PC jeg? :-? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Sats på en Barracuda V! Ikke så mye tregere enn WD, og lydløs! (så godt som) Åja les denne testen som sier det mot satte? Maxtor og wd var det ikke noen spesielle forskjell http://www.dinside.no/php/art.php?id=84551 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Sats på en Barracuda V! Ikke så mye tregere enn WD, og lydløs! (så godt som) Åja les denne testen som sier det mot satte? Maxtor og wd var det ikke noen spesielle forskjell http://www.dinside.no/php/art.php?id=84551 testene på dinside er sikkert mer pålitelige enn på storagereview, NOT jeg har også tv2 hjelper deg testen av lcd-skjermer (utført av pcworld.no) friskt i minne, de har ca. like mye peiling som alle andre, ikke særlig mer i alle fall virkelige eksperter er det få av slik som med gode arbeidere i arb.livet for tiden Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Ta en kikk her du Kjetil Lura: http://www.xbitlabs.com/storage/seagate-ba...barracuda-ata5/ Den er forhåpentligvis av litt bedre kvalitet enn en Dinside test Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Har ikke Seagate kommet med en 8 Mb version av barracudaen (tenker da på cachen..)? Har selv to WD 80 Gb disker med 8 Mb cache og disse bråker noe inni helvete.... Vurderer sterkt å kjøpe to Seagate disker istedet, men er usikker på hvor mye jeg taper på ytelse. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Det er 8mb cache og noen andre småforandringer på Barracuda V Serial Ata disken Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Den er forhåpentligvis av litt bedre kvalitet enn en Dinside test Jo men dinside var en mye enklere test, men den viste at seagate er ikke den raskeste disken nei det samme viste den teste du linket til. Fordelen med seagaten er at den er stille. Dinside brukte HD Tach og x-bit labs brukte HDTach sammenlinge de du så forstår du. Dinside brukte og kraftigere pc. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 På itbutikken? selger de en Seagate barracuda V 120 Gb med 2 Mb cache og en med 8 Mb cache, begge med IDE (går desverre ikke an å dyplenke på siden dems..). Uansett, ser på søketiden at 8 Mb versionen har høyere søketid enn 2 Mb versionen. Noen som kan forklare hvorfor? Lenke til kommentar
IndyRaider Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Western Digital holder i årevis og er av de desidert raskeste. Litt bråk må man regne med !! Det finnes jo HDer som er litt mindre lydhøre men det vil alltid være et valg. Ytelse/komfort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå