darkness| Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Vi skal selge andelsleilighet, og lurer på hvilken eiendomsmegler vi bør bruke. Har hørt at Notar har fått mange negative tilbakemeldinger, og at de er dyre. Men naboleiligeheten ble nettopp solgt for en fin pris, og det var Notar som hadde gjort jobben der. Samtidig så er det to leiligheter i våre blokker som har ligget ute til salgs i over et år. De er helt nye, og ble kjøpt for å få fortjeneste, og er nok priset noe høyt. Notar her også. Vi kan velge mellom (som jeg kommer på): Garanti Eiendomsmegling DnB Nor Eiendomsmegler 1 (Sparebank 1, denne banken bruker vi pr. i dag) Hønefoss Eiendom (Hønefoss Sparebank) Notar Leiligheten var ny i juli 06, og har høy standard med flislagt bad, og parkett i alle rom utenom bad og og bod, så jeg tror den i teorien kan selges lett - hvis folk ikke er for redd for å kjøpe med tanke på renteøkning osv. Det jeg tenker er at det bør være et godt prospekt, og at det må nå ut til folk. Notar sender jo ut boligaviser hele tiden, og har fine prospekter. Vi har brukt Garanti en gang før, og de laget et ELENDIG prospekt, og megleren virket lite engasjert. Hva mener dere? Lenke til kommentar
KS Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 ligg unna Notar! herregud, skjønner at folk fortsatt vurdere Notar. Når man leser oppslag på oppslag om misfornøyde kunder kan man ikke engang lure. Jeg ville verken kjøpte eller solgt via Notar. Har kontakt med eiendomsmeglere til daglig, den jeg har hatt mest negative erfaringer er med Notar. Hvorvidt boligen blir solgt for en god pris eller ikke har sjeldent noe med valg av megler. Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hei Notar har fått veldig mye negativ omtale i media fordi de synes å tenke mer på profitt og rask handel, enn på å være mer nøye med å sørge for en god handel for begge parter. Men, mange er også veldig fornøyde med Notar- det skal en ikke stikkes under en stol selv om jeg aldri ville valgt dem. Da vi solgte vår vertikaldelte enebolig, inviterte jeg til anbudsrunde. Jeg ringte 4 forskjellige meglere og fikk alle til å komme hjem til oss (ikke samtidig) for å både gi prisantydning, men også for å gi et totalt tilbud på hva de kunne gjøre for oss. Jeg lot alle vite at de var en av 4 tilbydere og dette endte med en vanvittig priskrig. Alle ønsket å gi oss den beste avtalen på både pris, markedsføring osv. De gikk ned og ned i pris, samtidig som de økte innholdet på hva hele pakken skulle inneholde. Det var helt vanvittig og fra første tilbud til det vi endte med, var gapet og det vi sparte hele 30 000 kr! Ved å gjøre det på denne måten, fikk vi ikke bare mye lavere pris, men også litt kjennskap til hva de forskjellige faktisk ønsket å gjøre for oss. Vi gikk ikke for den aller billigste, men tok Ring Eiendom til slutt fordi vi følte at de kom til å gjøre en skikkelig god jobb. Og, det gjorde de. Handelen var smertefri og senere har vi skaffet dem flere fornøyde kunder. Jeg vil absolutt anbefale deg å innhente flere tilbud. Be dem hjem til deg og bli kjent med folkene. På den måten kan du velge og finne de som du tror er best for dere. Dere vil nok også oppleve å spare ganske mye penger på å la dem kjempe om oppdraget Det var ganske sjokkerende å oppleve hvor mye de var villige til å gå ned i pris bare for å få oss som deres kunde. Til slutt måtte jeg si til dem at nå må dere komme med det beste tilbudet dere kan komme med også må jeg ta et valg ut i fra det fordi, hver gang jeg ringte og så at nå har konkurrenten kommet med det og det tilbudet, kom de med et enda bedre Masse lykke til Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Ja, det blir vel til at vi må ta en ringerunde i hvert fall. Men jeg innbiller meg at prospekter har en del og si for om folk kommer på visning, og har kikket på alle leilighetene som er tilsalgs i områdene her. Har dermed sett litt fra hver megler, og har foreløpig en knapp på DnB Nor. Må undersøke prisene også da. Notar vet jeg lager gode prospekter. Garanti Eiendomsmegling er så og si utelukket pga elendig erfaring med dem, og det virker som om det stort sett er samme eiendomsmegler som vi har brukt som fremdeles driver på der. Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 DNB Nord var de vi hadde på 2 plass. Både fordi de virket ryddige, seriøse og oversiktlige og fordi prisen var helt grei. De kunne også tilby interiørdesigner til å ordne boligen for prospekt. Jeg likte ikke at det var ting i markedspakken vi ikke kunne velge vekk og til syvende og sist, var det faktisk det at vikke kunne velge bort en del av markedsføringen, som jeg mente var unødvendig og økonomisk besparende for oss, som gjorde at vi ikke gikk for dem. Remax og Sparebanken 1 var dyrest og de hadde ikke spesielt mye bedre i sin pakke enn de andre. Garanti Eiendomsmegling har ikke vi her i Tromsø. Prospekt og markedsføring er viktig. Det samme er også meglerens evne til å være ryddig og redelig i sin kontakt med eventuelle kjøpere. Notar har en evne til å overkjøre og overtale, i alle fall de vi har vært på visning med her i byen, og for meg er dette bare latterlig og useriøst. Hvis jeg noen gang kommer til å selge igjen, skal jeg stå for det selv Enorme summer å spare på det. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Ja, DnB Nor virker som om de har en veldig ryddig og seriøs måte å operere på, i hvert fall med tanke på hvordan prospektene utformes. Det ser ut til at de opererer etter en fast mal. Hvilken pris var det de tilbydde dere da dere skulle selge? Var det ingen av meglerne som opererte med prosent-av-salg? Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Hm, ja hvordan var det der. Ring Eiendom gav oss en fast pris på 60 000 kr for alt og 5% provisjon av beløp over takst. Boligen vår var taksert til 2 190 000 og det var det vi fikk. De andre hadde også fast pris + provisjon men var veldig villige til å diskutere dette forholdet. Her i byen er det enormt mange meglere, det gjør at jeg er mulig å forhandle frem ganske lukrative avtaler. Men, husk at de prøver seg først DNB Nor gjorde også det og gikk drastisk ned i pris fra første tilbud til siste. Hvis det er solgt en leilighet i nærheten av dere, vil det jo kunne indikere en del av markedet. Gikk det raskt, var det mange på visning, mange budrunder? Hvis du vet at det gikk rimelig kjapt å få solgt den, kan du egentlig regne med at det går kjapt med dere også og da vil ikke de store markedsnotisene være nødvendige for dere. Husk at mange også bruker nettet flittig Endret 1. september 2007 av Lilhla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå