Gå til innhold

Skal man svare på E-posten?

Anbefalte innlegg

Mange ganger så havner man i et slags dilemma rundt god folkeskikk, eller det rent praktiske.

I de fleste tilfeller når man tar kontakt med et firma og spør om noe, klager på noe etc. så sender man en mail inn, og for et svar. Løses problemet, butikken beklager, og kommer med en oppklarende og _hyggelig_ beskjed tilbake, skal man da svare på denne E-posten bare for og si takk for informasjonen, takk for god service, takk for tilbakemelding etc?

Eller skal man la være?

Hvis man svarer på en slik mail, så er man med på og fylle opp en allerede velfyllt innboks til firmaet, og sørger kanskje for at andre må vente lengere på et svar. Men du gir også en hyggelig tilbakemelding for god service. Hva skal man satse på?

Hvis du jobber i bransjen, hva mener du om dette? Synes du det er positivt og få et ekstra svar på E-poster med en hyggelig tilbakemelding, eller er det bare mer stress?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er god folkeskikk å sende et kjapt "takk for god service" tilbake, det tar ca 1.5 s å lese og 0.3 s å slette. Dermed gir man skryt og god tilbakemelding til kundebehandlere som sikkert sliter med masse småsure og klagende kunder til tider.

Det er bare min mening.

Lenke til kommentar

En annen ting, det er kanskje en grunn til at enkelte personer ikke for svar... hvis man skjeller folk ut, er det ikke så rart. Prøv og avslutt en uformell klage med Mvh, vennlig hilsen etc - uansett hvor sur du er. Dette kan man i allefall gjøre i første omgang, så for man se hvordan det utvikler seg.

Og gi folk litt tid.

Har man bestilt en pakke, og venter 2 dager, sporer den på posten og finner den innlevert, så sender man ikke en E-post til butikken og klager...

Lenke til kommentar

kjøpte skjermkort (ukens tilbud) og ein hd komplett før jul, og opplevde at pakken forsvant i systemt.

sendte komplett ein mail for å finne ut kvifor, og fekk beskjed om at den bestillinga var (av ukjent grunn) sletta.

uansett:

fekk lagt inn ordren igjen, med tilbudspris på skjermkortet, og så videre.

sendte ivertfall eit "mange takk" -svar til kundebehandleren eg var i konktakt med, som faktisk svarte på den, og skreiv i retur at det var hyggeligt å få ei sånn tilbakemelding.

så min erfaring:

sendt ein "takk for hjelpa" -mail. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...