Nordentro Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 *Windows mann gjennom mange år lurer nå på om han skal teste Linux på sin HTPC* Hadde endel gamle deler liggende å flyte så nå har jeg bygget en htpc jeg skal ha på stua som inneholder disse komponentene: 350w PSU DVD - Brenner (combo) 2 x 250GB HDD AMD 939 3200+ Winchester Gigabyte Hovedkort 2 GB DDR RAM 6600GT skjermkort Ikke noe reser etter dagens mål, men den skal vel duge til video, internett ++ på stua... Jeg har fra før testet PCLinuxOs og likte eye candy effektene fra Berryl og Compiz. Hvilken distribusjon av linux vil dere anbefalle til dette oppsettet og tenkt bruksområde? Bør jeg holde meg til Windows eller funker det bra med Linux? Hvordan er det med codecs? Er veldig glad om noen kan komme med innspill på dette Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Har ikke prøvd noe sånt selv, men, jeg vet ihvertfall at det absolutt lar seg gjøre på linux. Det er nok litt vanskeligere å sette opp, men du får mye flere muligheter enn i Windows. Codecs skal ikke være noe problem, du kan spille av alt mulig. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Takk for svar. Jeg tror heller ikke det skal være noe problem med codecs osv, men jeg vil være sikker før jeg begynner så jeg ikke får dobbeltarbeid her:-) Ubuntu som funker best kanskje? Endret 31. august 2007 av Dentro Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ærlig talt ikke helt sikker på distrovalg, siden jeg ikke har noen erfaring med det fra før, men jeg tror det skal finnes egne distroer skreddersydd for HTPC, så disse vil sannsynligvis være bedre til det formålet. Finnes sikkert folk her i forumet som har satt opp slikt selv som kan komme med gode forslag. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 hmm, ja... kanskje bare legge inn PCLOS som jeg kjenner fra før.... Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 For Windows ville jeg sett på Mediaportal, det er bra. For Linux så ville jeg sjekket ut Linuxmce. På siden til Linux mce kan du se en video som viser muligheten med deres løsning, virker veldig bra. Kan videre anbefale deg den gyro fjernkotrollen de bruker! Men har lest at Linuxmce ikke er så polert som en kan ønske seg enda(de skiftet nylig fra Ubuntu til Kubuntu), men siden de nå jobber tett med dem bak KDE så tror jeg nok det kommer til å endre på seg snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå