Gå til innhold

(LØST)"Min Dokumenter" Program Filer"på egen disk?

Anbefalte innlegg

Har nettopp formatert diskene og lagt inn Win vista! :D

For å ungå å måtte formatere Diskene igjen Vil jeg at nye programmer ikke skal bruke "C://programfiler" som standard mappe men D://programfiler istedet!

Mine dokumenter,musikk, bilder vil jeg helst ha i "D:" partisjonen.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
På "D:" partisjonen har jeg mappene "D://Program filer" , "D://Mine dokumenter" og "D://Mine bilder" Jeg vil bruke dem som standard mapper når man trykker på dem via start-meny

Erfaringer, tips?

Endret av xox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å ha dokumenter og annen personlig data på en egen partisjon er en lur måte å organisere harddisken på. Ved å høyreklikke på f.eks. 'Mine dokumenter' og velge Egenskaper, kan du sette målmappe (i ditt tilfelle D:\Mine dokumenter)

Derimot vil jeg tro at det å plassere Programfiler på en egen partisjon ikke er særlig hensiktmessig da programmer installerer viktige filer i windows. Man må derfor uansett installere programmer igjen om man velger å reinstallere Windows.

Lenke til kommentar
Ved å høyreklikke på f.eks. 'Mine dokumenter' og velge Egenskaper, kan du sette målmappe (i ditt tilfelle D:\Mine dokumenter)

9399781[/snapback]

Hei! , nei det gikk ikke :( , det var det jeg prøvde før jeg posta tråden egentlig!

Problemet er at man ikke kan endre "plassering" fordi når man høyreklikker på selve mappen så kan man ikke endre plasseringen til selve mappen!

Det jeg tenkte er at det skal være mulig å endre instillingene med samme prinsippet som å velge hvilken nettleser man vil bruke, (du kane for eksempel ikke høyreklikke på internett explorer å si at den skal være Opera / Firefox! ), men du peker på det via kontrollpanel instillingene for internett! , problemet mitt her er at jeg ikke finner de instillingene hvor man skal peke på standardmappene! , Det må være mulig? :hmm:

Takk for innspill :)

Endret av xox
Lenke til kommentar

Norbat : det virker ikke for andre mapper enn Mine Dokumenter, musikk video bilder osv. flyttes ikke. Vista har en annen måte å gjøre dette på. Ta en titt på denne siden, så får du iallefall flyttet alle undermappene til din bruker, men programmappen bør være der den er.

Mvh Meg.

Endret av MaD_DoG
Lenke til kommentar
Norbat : det virker ikke for andre mapper enn Mine Dokumenter, musikk video bilder osv. flyttes ikke.  Vista har en annen måte å gjøre dette på. Ta en titt på denne siden, så får du iallefall flyttet alle undermappene til din bruker, men programmappen bør være der den er.

Mvh Meg.

9403439[/snapback]

Genialt!! :D Takk for hjelpen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...