Gjest Slettet+891234 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Hei. Er på jakt etter en ny LCD-TV på mellom 37"-42". Da den skal kobles til PC, bør den være full-HD. M8-serien til Samsung er en mulighet, men finnes det andre ålreite alternativer i denne størrelsen? Inspirasjonen uteblir, så er takknemlig for alle tips! Edit: For mal, scroll ned. Endret 1. september 2007 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Tatung sier jeg igjen (sa det i en annen tråd) De har 42" 1080p til 12k Evt. 37" hd-ready til 7k Jeg har 37" selv og er veldig fornøyd så langt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hei! Fint om du kan fylle ut denne malen, så vi kan finne den tven som vil passe deg best: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=809218 FORØVRIG: Tatung FullHD 42" blir GRISEBANKET av samsung M86-serien til samsung. Og N86-serien. Og det meste annet i hakket over billigklassen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Størrelse: Ikke mindre enn 37", det er ikke behov for noe større. 42" oppleves som noget i overkant. 2-2,5m avstand. Prisklasse: 9000-15000,- Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha? LCD. FullHD. Hva slags kildesignal har du? Digital TV (fiber). Hva annet enn tv skal du bruke den til? Playstation, DVD, PC (via VGA). Skal du koble til pc? Ja. Skal spille av film, surfe. Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg kan med en gang si at Tatung 42" ikke fungerer til pcbruk såfremt det motsatte blir bevist. Du sier: Da den skal kobles til PC, bør den være full-HD. Har du tenkt å bruke den til pc-skjerm, dvs. sitte 1m-0,5m fra den eller skal den bare kobles til pc slik at du kan bruke pc med den fra sofaen? Kan med en gang si at sitter man noe lengre unna en 42" fullHD enn 1-1,5m så skal man ha falkeblikk for å lese tekst uten å anstrenge seg blå. Jeg kan ikke anbefale deg noen tv da jeg bare har hatt 42-tommeren til Tatung og den anbefaler jeg ikke til noen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Kan med en gang si at sitter man noe lengre unna en 42" fullHD enn 1-1,5m så skal man ha falkeblikk for å lese tekst uten å anstrenge seg blå. 9404995[/snapback] Takk for interessant erfaring, har ikke testet PC på Full-HD-TV i virkeligheten. Så bare for meg at det ville være en absolutt fordel. Hvis forumbrukernes erfaring er 720p holder fint, er det noe jeg må merke meg - og eventuelt senke kravene mine. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Er ikke forumbrukerne, det er en stor test BBC utførte . Og 42" måtte man 1.5 meter unna eller nærmere for å se forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå