Onkel Skrue Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Skal kjøpe meg en ny harddisk til Macbooken min, men klarer ikke å velge mellom 7200 RPM + 16mb Cache, 200GB (finnes 250GB?) eller 5400 RPM + 8mb Cache 250GB. Rent logisk skal det set ut som om 7200rpm 16mb diskene skal utkonkurere 5400rpm diskene. Etter det jeg har skjønt er ikke det tilfellet. Noen sier at 5400rpm faktisk kan være kjappere, i tillegg til å avgi mindre varme og bruke mindre strøm. Hvis noen har et råd om hva jeg bør kjøpe, eller noen egne erfaringer så ville jeg satt stor pris på det. Skal kjøpe meg ny HD så snart jeg klarer å bestemme meg Lenke til kommentar
Onkel Skrue Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Ingen med en formening om hva jeg bør velge? Hvis noen vet om en tråd der dette blir debatert, hadde jeg satt pris på en link dit. Klarer ikke å søke fram en tråd selv, etter å ha prøvd alle søkeord jeg kommer på som passer min problemstilling. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 7200 er raskere, enkelt og greit. spinner fortere, og kan derfor lese/skrive mer data på samme tid, så sant lagringstettheten er den samme på begge diskene. i tillegg er access tiden raskere, noe som er spesielt viktig for en systemdisk, eller om du skal gjøre flere ting på en gang, eller har mange fragmerte filer på disken. når det gjelder støy, er personlig erfaring at det er minimal forskjell, da begge er veldig stillegående. samme gjelder varme. de blir noe varmere, men ikke mye. strømforbruk? ja, det er litt høyere forbruk, men det er ikke snakk om mye her heller. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Travelstar 7K7200 (200GB, 16MB cache, 7200RPM) regelrett henretter alle andre disker i ytelse, har en selv i min XPS M1330 og er fornøyd som bare juling Bråker ikke så voldsomt som enkelte tror og sluker heller ikke sånn voldsomt med strøm. A New Notebook Champion It's pricey, yes, but the Travelstar 7K200 offers world-beating performance, resting above the competition in a league of its own. The 7K200 stands as the only true choice for users seeking desktop-level capacity and performance out of their notebooks. Bare ett av mange resultater fra testen. Link til hele testen: http://storagereview.com/HTS722020K9A00.sr Endret 2. september 2007 av ArcticOC Lenke til kommentar
corcky Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hvor har du kjøpt disken din ArcticOC. Kan ikke se den på lager noen plass. Lenke til kommentar
GrH Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Kan nesten tippe på at han fikk den med pcn sin ... ( så lange han ikke har byttet selv etterpå da ) ... Mvh -Djgunnah Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hvor har du kjøpt disken din ArcticOC. Kan ikke se den på lager noen plass. 9419527[/snapback] Jeg kjøpte min hos stretto.no, var litt leveringstid men måtte ikke vente lengere enn ca.2uker Lenke til kommentar
corcky Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Takker for svar. Da bestiller jeg en selv og håper på kjapp leveringstid. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Da var disken endelig komt. Tok en 3 uker. Nå har de mange på lager ser jeg. Får håpe det blir litt mer futt i maskinen nå da. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Da var disken endelig komt. Tok en 3 uker.Nå har de mange på lager ser jeg. Får håpe det blir litt mer futt i maskinen nå da. 9607668[/snapback] Det skal du ikke tvile på!! Forskjellen burde bli som natt og dag Lenke til kommentar
Sempai Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei! Hvor stor er egentlig forskjellen i ytelse mellom en 5400 rpm disk og en med 7200 rpm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå