Gå til innhold

2,5 tommer SATA HD - 5400 eller 7200 RPM?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny harddisk til Macbooken min, men klarer ikke å velge mellom

7200 RPM + 16mb Cache, 200GB (finnes 250GB?)

eller

5400 RPM + 8mb Cache 250GB.

Rent logisk skal det set ut som om 7200rpm 16mb diskene skal utkonkurere 5400rpm diskene. Etter det jeg har skjønt er ikke det tilfellet. Noen sier at 5400rpm faktisk kan være kjappere, i tillegg til å avgi mindre varme og bruke mindre strøm.

Hvis noen har et råd om hva jeg bør kjøpe, eller noen egne erfaringer så ville jeg satt stor pris på det. Skal kjøpe meg ny HD så snart jeg klarer å bestemme meg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7200 er raskere, enkelt og greit. spinner fortere, og kan derfor lese/skrive mer data på samme tid, så sant lagringstettheten er den samme på begge diskene. i tillegg er access tiden raskere, noe som er spesielt viktig for en systemdisk, eller om du skal gjøre flere ting på en gang, eller har mange fragmerte filer på disken.

når det gjelder støy, er personlig erfaring at det er minimal forskjell, da begge er veldig stillegående. samme gjelder varme. de blir noe varmere, men ikke mye. strømforbruk? ja, det er litt høyere forbruk, men det er ikke snakk om mye her heller.

Lenke til kommentar

Travelstar 7K7200 (200GB, 16MB cache, 7200RPM) regelrett henretter alle andre disker i ytelse, har en selv i min XPS M1330 og er fornøyd som bare juling :thumbup: Bråker ikke så voldsomt som enkelte tror og sluker heller ikke sånn voldsomt med strøm.

A New Notebook Champion

It's pricey, yes, but the Travelstar 7K200 offers world-beating performance, resting above the competition in a league of its own. The 7K200 stands as the only true choice for users seeking desktop-level capacity and performance out of their notebooks.

Bare ett av mange resultater fra testen.

Link til hele testen: http://storagereview.com/HTS722020K9A00.sr

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...