Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

er toyota camry noe til bil?


apegryn

Anbefalte innlegg

Lurer på om noe har erfaringer med camry, eller evt. carina..?

Jeg har en scirocco som jeg ikke vil gi slipp på, men vurderer å kjøpe en bruksbil til jobb (3 mil hver vei) og heller spare roccoen til de mer aktive kjøreturene.

 

Må være noe som holder sammen (i motsetning til vw), og ikke dau som en corolla, men billig til innkjøp.. Så da havner jeg på toyota camry eller carina. Er jeg inne på noe der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har kjørt mye andregenerasjons camry (87->) og det skal mye til for å ta livet av de iallefall. Har ikke gjort noe annet med den enn å fylle olje og bensin (gått 330.000km). Og den bilen har vært med på mye "inspirert" kjøring. Har vel bare byttet noen lyspærer og en clutch. Resten har fungert glimrende.

Lenke til kommentar

Hadde en 87-modell. Aldri noe kluss bortsett fra at starteren var litt motvillig en periode. Gav den et kakk med en vedkubbe og siden var det aldri noe mer trøbbel.

Det som tok knekken på bilen var rust, spesielt i skjermer/hjulbuer, overgang mellom forskjermer og karrosseri og rundt støtdemperfestene bak.

Måtte også bytte påfyllingsrøret til bensintanken av samme grunn.

Lenke til kommentar

Første generasjonen av Camry med "liftback"-karosseriet er stilige, synes jeg. Hvis du kjøper en, så kjøp større motor enn 1,6 (1,8 eller 2,0) og helst en GL-utgave. Når det gjelder rust er de vel stort sett middelmådige, men hvis du først finner en uten rust tror jeg nok ikke kilometerstanden har noe å si.

Lenke til kommentar
Første generasjonen av Camry med "liftback"-karosseriet er stilige, synes jeg. Hvis du kjøper en, så kjøp større motor enn 1,6 (1,8 eller 2,0) og helst en GL-utgave. Når det gjelder rust er de vel stort sett middelmådige, men hvis du først finner en uten rust tror jeg nok ikke kilometerstanden har noe å si.

9404641[/snapback]

 

Helt uten rust på 86 camry'n som jeg kjører, fint å ha besteforeldre som alltid har hatt bilen i garasjen :p (påbegynt no smått etter å ha stått 2 år ute nå dog)

Lenke til kommentar
Første generasjonen av Camry med "liftback"-karosseriet er stilige, synes jeg. Hvis du kjøper en, så kjøp større motor enn 1,6 (1,8 eller 2,0) og helst en GL-utgave. Når det gjelder rust er de vel stort sett middelmådige, men hvis du først finner en uten rust tror jeg nok ikke kilometerstanden har noe å si.

9404641[/snapback]

 

1gen. Camry vill jeg styrt unna, veiegenskapene er det så som så med og er det snakk om en dx så er det muskelservo, dessuten camry har aldri kommet med 1,6 motor men 1,8 forgasser og 2,0 injection og 2.0 turbodiesel.

2gen. Camry er et mye bedre valg både pga plass, motor og veiegenskaper. Min forrige bil var en 87mod XLi og selv for en på 196cm så var det god beinplass og den var lettkjørt sommer som vinter.

Lenke til kommentar

Fader'n hadde Camry generasjon to i 13 år (87-modell), kjøpt ny for 190.000 elns den gang. GLi, med elektriske vindusheiser, lys blå, 2-liter og kassettspiller. Jeg savner faktisk bilen. Når han solgte den hadde den gått 230.000 ca, og ingenting annet en det aller nødvendigste hadde vært byttet (oljefilter, dempere osv). Aldri noe kluss. Den lever faktisk den dag i dag, men dessverre har ikke den nye eieren tatt like godt vare på den, så den er snart ihjelrusta. Ellers virker den god.

 

PS: Han bytta Camry'n inn i en helt ny RAV4, forresten, bare for å vise lojalitet til Toyota. Atter en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...