Gå til innhold

Hodetelefoner Til Mp3-Spiller.

Gjest Slettet+oiasdf79

Anbefalte innlegg

+ hvem kan men hånda på hjerte si at de hører på lossless lyd med headsett?

90% bruker mp3 som er kuttet i bund og topp..

det er forsåvidt wav også, det som er på musikk cd...

så man trenger egentlig ikke 20hz-20khz headsett...

man burde konsentrere seg mer om lyden på dem...

9537402[/snapback]

Finnes mange «måter» å kode til MP3 på også. Mange bruker ferdige oppsett/konvertere som imponerer på hastigheten i prosessen, men som alltid klarer å lage søppel-lyd såfremt man ikke bruker overdreven bitrate i MP3-filene.

I det siste har jeg oppdaget fordelen med variabel bitrate vs konstant bitrate i MP3.

Setter du encoderen din til å kode i beste (og lengste tid) kvalitet, tror jeg det er mange som får opp øynene for forskjellen. Dette sier jeg fordi jeg har lastet ned masse MP3-stoff på nettet – og kvaliteten spriker så det gjør noe monn i forhold til bitrate/lydkvalitet.

Et ok utgangspunkt for lydbøker (som oftest er i mono):

lame -a -h -v --abr 70 --resample 32 fil-inn.wav fil-ut.mp3

For musikk må man nesten prøveteste litt først, men f.eks:

lame -q 0 -v --abr 170 fil-inn.wav fil-ut.mp3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Jeg har et Koss Porta pro, et hvilket som helst av de jeg linket til litt lengre opp her vil vel være bedre?

9539873[/snapback]

Det er bare en måte å finne det ut på. Bruk ørene.

:)

9545524[/snapback]

tror han hører forskjell om han så bruker baken :)

Lenke til kommentar

Er det noen andre her som fungerer som (er) lydmikser for noen prosjekter?

Jeg bare lurer på åssen folk som er her og anbefaler ditt og datt?

Egentlig burde jeg ha holdt kjeft, for jeg skjønner det at «audio-fili» er en ukjent sak for de fleste her med tanke på hvordan de uttaler seg og anbeflaler av produker.

En ting er et hodesett i studio, en helt annen ting er et hodesett brukt i støyende omgivelser.

Hmmm.... folkens... bruk ørene... bruk ørene mellom to eller flere produketer på kort tid. Bli ikke imponert av over-bass eller andre lumske lyd-fasonger. Stol på ørene, eller snakk med en lydtekniker hvis du er i tvil. Her.. i dette forumet... stol bare på deg selv, for her er det mange «rare» svar. Også dette.

Og hvorfor? Joda, lyd er til de grader subjektivt. Så hold deg på matta!

Linjær, ærlig lyd... ja, det sier ikke mye, men prøv å styr etter det...

:no:

Lenke til kommentar
Er det noen andre her som fungerer som (er) lydmikser for noen prosjekter?

Jeg bare lurer på åssen folk som er her og anbefaler ditt og datt?

Egentlig burde jeg ha holdt kjeft, for jeg skjønner det at «audio-fili» er en ukjent sak for de fleste her med tanke på hvordan de uttaler seg og anbeflaler av produker.

En ting er et hodesett i studio, en helt annen ting er et hodesett brukt i støyende omgivelser.

Hmmm.... folkens... bruk ørene... bruk ørene mellom to eller flere produketer på kort tid. Bli ikke imponert av over-bass eller andre lumske lyd-fasonger. Stol på ørene, eller snakk med en lydtekniker hvis du er i tvil. Her.. i dette forumet... stol bare på deg selv, for her er det mange «rare» svar. Også dette.

Og hvorfor? Joda, lyd er til de grader subjektivt. Så hold deg på matta!

Linjær, ærlig lyd... ja, det sier ikke mye, men prøv å styr etter det...

:no:

9553580[/snapback]

Det eneste jeg kan gjøre er å anbefale det jeg synes låter best selv. Anbefalingene man får i en tråd som denne bør bare brukes for å lage en shortlist over hva man skal teste før man kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...