Gå til innhold

Hodetelefoner Til Mp3-Spiller.

Gjest Slettet+oiasdf79

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg har funnet at jeg trenger nye hodetelefoner. Jeg er litt kresen og trives ikke med lyden i Koss Porta Pro. Jeg vil helst ha noe lukket eller halv-lukket. Prisen bør helst ikke være høyere enn 700.-. Jeg vil heller ikke ha noen hodetelfoner med extrem bass. Jeg vil ha mest mulig korrekt lydgjengivelse i den prisklassen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg synes de så veldig merkelig ut da, men dersom dette er det beste i prisklassen går jeg nok for det, men tenker jeg venter og ser om det kommer andre forslag. :)

Lenke til kommentar

DT321 er gode, har dei sjølv. Ganske upraktisk og lite fint design, så blir ikkje brukt på farten. Har gode erfaringer med AKG K 24P og K 26P, sistnevnte er vel semi-lukket, men første er meir åpen. Har K 24 P no, har hatt k 26P før, synes den eg har no har mest komfort (putene er av "stoff" mens 26 har meir læraktige).

Lenke til kommentar

Jeg syns Koss Porta Pro er geniale i forhold til å lytte på musikk i bil eller andre støyende omgivelser. Bassgjengivelsen blir totalt ødelagt med bakgrunnsstøy. Og som nevnt over her: det finnes EQ på de fleste avspillere i dag.

Sittet du hjemme i stua helt alene, skru ned et 3dB på 50 Hz og 1,5dB på omkring 100 Hz. Porta Pro-ene er holdbare i forhold til det man skulle tro om byggekvaliteten. Og de tåler masse juling. Jeg anbefalerer det uansett. Og spesielt til bærbart utstyr. Du får dem for under kr 300,– på de «riktige» stedene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Porta Pro er helt greit, men de lekker ALT for mye. Dessuten synes jeg ikke lyden er noe god i de. De er flotte til Hip/Hop, men til rock synes jeg ikke det blir rett. Jeg har sett på noen andre hodetelefoner, men jeg har ikke mulighet til å få prøvd de så jeg må bare satse på å høre hva andre har å si.

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=76153

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=70846

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

som sagt, det finnes noe som heter EQ, jeg bruker Kossene, mrn jeg må inn på spilleren for og justere EQ for og få de til og låte optimalt..

Lenke til kommentar

Hmm...ja. Ettersom det ikke har dukket opp noen gode forslag her, så går det også an å dra ned i en lyd-sjappe for å ta en lyttetest på diverse utstyr.

Jeg gjorde det iallfall en gang, og fikk demonstrasjon så det holdt. Med de hodesettene de hadde inn selvfølgelig. Og butikken...? Hold fast... El-kjøp !!

Men de de ulike hodesettene var veldig forskjellige. Både lydmessig og byggemessig. Noe av det beste jeg noen gang har prøvd var et Sennheizer-sett. Helt lukket og temmelig flat og riktig lydkurve. Husker jo selvfølgelig ikke hviken modell det var, men de var svære som et...hus!?

Endret av flyndrefjes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg har selvfølgelig Elkjøp i nærheten også andre El-kjeder da. Bor i Bergen så om noen har en idê om hva som er en lur plass å gå er det bare å gi en lyd. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kaprer denne tråden litt jeg :p

Men er også ute etter noe av det samme som trådstarter.

Kandidatene er:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=16366

https://prisguiden.no/product.php?productId=16363

https://prisguiden.no/product.php?product_id=17214

Men virker som om alle Koss headsett har mye bedre frekvens-område

men er der Sennheiser som skriver "ekte"? eller er det Koss som skryter

på litt?

Gjerne åpen for andre HS enn Sennheiser :)

Lenke til kommentar

En ung person med god hørsel kan oppfatte lyder fra 20Hz-20kHz, og det er generelt lite vits i å ha noe større frekvensrespons på en hodetelefon, spesielt siden lyden fra en CD er tatt opp nettopp i overnevnte frekvensspekter.

Som alltid er det fint å høre litt om dine krav. Hvor du skal bruke dem, med hva (lydkilde) og prisklasse er greie ting å gå ut i fra, sleng gjerne på hva slags forhold du har til lyd fra før.

Jeg syns Koss Porta Pro er geniale i forhold til å lytte på musikk i bil eller andre støyende omgivelser. Bassgjengivelsen blir totalt ødelagt med bakgrunnsstøy. Og som nevnt over her: det finnes EQ på de fleste avspillere i dag.

9402582[/snapback]

Samtidig som du tar drepen på ørene dine og plager (evt. gleder) folk rundt deg med lyden av musikk på fullt volum. Delen med at lyden kompenserer for støyende omgivelser som demper bassen, er jeg helt enig i, men ikke at det egner seg i støyende omgivelser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

+ hvem kan men hånda på hjerte si at de hører på lossless lyd med headsett?

90% bruker mp3 som er kuttet i bund og topp..

det er forsåvidt wav også, det som er på musikk cd...

så man trenger egentlig ikke 20hz-20khz headsett...

man burde konsentrere seg mer om lyden på dem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...