Enceladus Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Flytande Bjørn høres ikke så veldig interessang ut egentlig. Krim er ikke helt min greie. Er det noen personlige kriser i boken? Boka er ikke en tradisjonell krim, selv om den tar utgangspunkt i et mord, og hovedpersonen er en vandrende personlig krise med en del svin på skogen... Fant dette da jeg googlet boka: "Nå husker jeg ikke om boka fikk Rivertonprisen, eller om den bare ble nominert, men så vidt jeg vet ble Grytten selv overrasket fordi han ikke var klar over at han hadde skrevet en kriminalroman." Ok du har overbevist meg! Jeg sjekker den ut jeg Takker Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Har blitt tipset om "Døden og Pingvinen" av Andrej Kurkov og "Den merkelige Hendelsen med hunden den natten" av Mark Haddon Skal ut å låne begge idag Noen som har leste de? Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Det kan gjerne være med en mannlig hovedrolle også. Så lenge personen er helt avsporet og oppfører seg irrasjonelt og bare har lyst til å dø eller lignendes så er jeg med. Forslag? Da kan jeg foreslå "Skråninga" av Carl Frode Tiller. Handler om en mann som er veldig psykisk forvirret, og du får bli kjent med ham, hans tankegang, og det som har gjort ham til den han er. Er på nynorsk og en noe ny skrivestil, men absolutt verdt å lese! Endret 7. februar 2008 av Noteknekk Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 den grønne mil...bra bok som er filmatisert:) steaven king som har skrivet Lenke til kommentar
granny Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Har akkurat hørt ferdig "Tusen strålende soler" av Khaled Hosseini og det er en av de bese bøkene jeg har lest/hørt på lenge. Så nå skal jeg få lånt meg "Drageløperen" også Ellers liker jeg nå godt Dan Brown jeg da - favoritten var vel Engler og Demoner.. men liker du ikke krim så er vel kanskje ikke det noe? Nå har jeg akkurat begynt å lese "Veien til Jerusalem" av Jan Guillou og den virker også spennenende. Ken Follets "Stormenes Tid" (Sverdet og Korset og Katedralen) er også vel verdt å få med seg hvis man liker litt historiske romaner. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Skråninga Carl Frode Tiller er notert Dan Brown har jeg helt mistet lysten til å lese ettersom det er noe alle synest å lese nå for tiden. Så i protest gidder jeg ikke lese noe mer av han. Jeg har lest den ultra poppe "The Da Vinci Code". "Stormenes Tid" er jo også et brettspill som handler om en Katedral. Det har vist vunnet en del priser. Er det en samenheng med boken? Jeg har en flott kjæreste som stadig anbefaler meg gode bøker. Akkurat nå leser jeg "Don Quijote" av La Mancha. Det går litt tregt men så er jo også sidene godt fylt opp med tekst og boken er på rundt 7 - 800 sider og et noe tungt språk. Men dette er jo vistnok en av tidenes store verk så da bør den fullføres. "Den grønne mil" har jeg ikke lest. Filmen var jo bra så kommer ikke til å utelukke den. Takk for forslaget Jeg har også "Muligheten av en Øy" liggendes av Michel Houellebecq Lenke til kommentar
granny Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Skråninga Carl Frode Tiller er notert Dan Brown har jeg helt mistet lysten til å lese ettersom det er noe alle synest å lese nå for tiden. Så i protest gidder jeg ikke lese noe mer av han. Jeg har lest den ultra poppe "The Da Vinci Code". "Stormenes Tid" er jo også et brettspill som handler om en Katedral. Det har vist vunnet en del priser. Er det en samenheng med boken? Jeg har en flott kjæreste som stadig anbefaler meg gode bøker. Akkurat nå leser jeg "Don Quijote" av La Mancha. Det går litt tregt men så er jo også sidene godt fylt opp med tekst og boken er på rundt 7 - 800 sider og et noe tungt språk. Men dette er jo vistnok en av tidenes store verk så da bør den fullføres. "Den grønne mil" har jeg ikke lest. Filmen var jo bra så kommer ikke til å utelukke den. Takk for forslaget Jeg har også "Muligheten av en Øy" liggendes av Michel Houellebecq Kjenner ikke til brettspillet, men av det du sier kan det nok tyde på at det er bygget på boka ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Freakonomics. Finnes både på norsk og engelsk, veldig morsom bok som tar opp en del artige sammenhenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå