Gå til innhold

Anbefal en god bok/lydbok til meg!

Anbefalte innlegg

Flytande Bjørn høres ikke så veldig interessang ut egentlig. Krim er ikke helt min greie. Er det noen personlige kriser i boken?

Boka er ikke en tradisjonell krim, selv om den tar utgangspunkt i et mord, og hovedpersonen er en vandrende personlig krise med en del svin på skogen...

Fant dette da jeg googlet boka:

"Nå husker jeg ikke om boka fikk Rivertonprisen, eller om den bare ble nominert, men så vidt jeg vet ble Grytten selv overrasket fordi han ikke var klar over at han hadde skrevet en kriminalroman."

Ok du har overbevist meg! Jeg sjekker den ut jeg :yes:

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan gjerne være med en mannlig hovedrolle også. Så lenge personen er helt avsporet og oppfører seg irrasjonelt og bare har lyst til å dø eller lignendes så er jeg med.

Forslag? :)

Da kan jeg foreslå "Skråninga" av Carl Frode Tiller.

Handler om en mann som er veldig psykisk forvirret, og du får bli kjent med ham, hans tankegang, og det som har gjort ham til den han er.

Er på nynorsk og en noe ny skrivestil, men absolutt verdt å lese! :)

Endret av Noteknekk
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har akkurat hørt ferdig "Tusen strålende soler" av Khaled Hosseini og det er en av de bese bøkene jeg har lest/hørt på lenge. Så nå skal jeg få lånt meg "Drageløperen" også :yes:

Ellers liker jeg nå godt Dan Brown jeg da - favoritten var vel Engler og Demoner.. men liker du ikke krim så er vel kanskje ikke det noe?

Nå har jeg akkurat begynt å lese "Veien til Jerusalem" av Jan Guillou og den virker også spennenende.

Ken Follets "Stormenes Tid" (Sverdet og Korset og Katedralen) er også vel verdt å få med seg hvis man liker litt historiske romaner.

Lenke til kommentar

Skråninga Carl Frode Tiller er notert :)

Dan Brown har jeg helt mistet lysten til å lese ettersom det er noe alle synest å lese nå for tiden. Så i protest gidder jeg ikke lese noe mer av han. Jeg har lest den ultra poppe "The Da Vinci Code".

"Stormenes Tid" er jo også et brettspill som handler om en Katedral. Det har vist vunnet en del priser. Er det en samenheng med boken?

Jeg har en flott kjæreste som stadig anbefaler meg gode bøker. Akkurat nå leser jeg "Don Quijote" av La Mancha. Det går litt tregt men så er jo også sidene godt fylt opp med tekst og boken er på rundt 7 - 800 sider og et noe tungt språk. Men dette er jo vistnok en av tidenes store verk så da bør den fullføres.

"Den grønne mil" har jeg ikke lest. Filmen var jo bra så kommer ikke til å utelukke den. Takk for forslaget :)

Jeg har også "Muligheten av en Øy" liggendes av Michel Houellebecq

Lenke til kommentar
Skråninga Carl Frode Tiller er notert :)

Dan Brown har jeg helt mistet lysten til å lese ettersom det er noe alle synest å lese nå for tiden. Så i protest gidder jeg ikke lese noe mer av han. Jeg har lest den ultra poppe "The Da Vinci Code".

"Stormenes Tid" er jo også et brettspill som handler om en Katedral. Det har vist vunnet en del priser. Er det en samenheng med boken?

Jeg har en flott kjæreste som stadig anbefaler meg gode bøker. Akkurat nå leser jeg "Don Quijote" av La Mancha. Det går litt tregt men så er jo også sidene godt fylt opp med tekst og boken er på rundt 7 - 800 sider og et noe tungt språk. Men dette er jo vistnok en av tidenes store verk så da bør den fullføres.

"Den grønne mil" har jeg ikke lest. Filmen var jo bra så kommer ikke til å utelukke den. Takk for forslaget :)

Jeg har også "Muligheten av en Øy" liggendes av Michel Houellebecq

Kjenner ikke til brettspillet, men av det du sier kan det nok tyde på at det er bygget på boka ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Freakonomics.

Finnes både på norsk og engelsk, veldig morsom bok som tar opp en del artige sammenhenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...