lillevarjen Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Bestilte ADSL fra Tiscali før jul som skulle aktiveres 13.01. Jeg har kobla opp splitter osv, men kommer meg ikke på nett. Gikk inn på Outlook med Frisurfen min og la til tiscali mailen, men da jeg prøvde å logge meg inn gikk det ikke. "Feil brukernavn eller passord". Har sjekka både e-post server, brukernavn og passord og disse stemmer. Kan dette tyde på at det er noe med ADSL-kontoen? Og at feilen ligger hos Tiscali..? Tiscali ringte nemlig og sa at det var kobla opp den 13.01.... Mvh. meg 8) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Bestilte ADSL fra Tiscali før jul som skulle aktiveres 13.01. Jeg har kobla opp splitter osv, men kommer meg ikke på nett. Gikk inn på Outlook med Frisurfen min og la til tiscali mailen, men da jeg prøvde å logge meg inn gikk det ikke. "Feil brukernavn eller passord". Har sjekka både e-post server, brukernavn og passord og disse stemmer. Kan dette tyde på at det er noe med ADSL-kontoen? Og at feilen ligger hos Tiscali..? Tiscali ringte nemlig og sa at det var kobla opp den 13.01.... Mvh. meg 8) Hvordan har du satt opp maskina? Til og motta IP automatisk? Ser du om sync/DSL lampa lyser på modemet? Lenke til kommentar
lillevarjen Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 satte den opp til å motta IP automatisk ja. Innstillingene skal være korrekte... DSL lampa lyser og alt er i orden med nettverkskort osv. Og jeg har jo summetone etter jeg kobla til splittern, så alt skal jo egentlig være greit.... Men enda så kommer jeg ikke på nett! Får ikke pinga verken DNS eller nettsider.. Merkelig! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 satte den opp til å motta IP automatisk ja. Innstillingene skal være korrekte... DSL lampa lyser og alt er i orden med nettverkskort osv. Og jeg har jo summetone etter jeg kobla til splittern, så alt skal jo egentlig være greit.... Men enda så kommer jeg ikke på nett! Får ikke pinga verken DNS eller nettsider.. Merkelig! Hva slags OS? Hvis det er win9x slett alt av nettverksprotokoller og kort i kontrollpanel, reboot og leg det inn igjen. Du har snakkt med Tiscali om det er OK med tilgangen og at du har tilgang igjenom systemet til telenor? Du har restartet modemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå