yano Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Bruker XP på begge maskinene & har koblet dem sammen med krysset kabel. Har kjørt veiviseren og man kan se i hjørnet av skjermen at nettverket er logget på. Filene er åpnet for deling men ingen ting skjer. Kjørte ping test på begge maskinene. Der fikk jeg ok på den ene maskinen mens den andre ikke besto ping-testen. Kabelen vet jeg er 100% ok, nettverkskortene viser OK på systemenhetsbehandling. Kan nettverskortet ha feil driver og vise at det virker ok? Eller er det noe med TCP/IP instillingene som er feil? Er satt til å motta IP-adresse automatisk på begge. Når jeg ber maskinene om å vise datamaskiner i arbeidsgruppen, får jeg frem begge maskinene på den ene maskinen som besto ping testen, mens den andre maskinen ikke viser noen ting. Jeg kan ikke komme inn på noen av maskinene via den andre. FINNES DET NOEN TIPS HVA KAN DETTE VÆRE?????? Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Mulig d hjelper hvis du setter unike ip-adresser på de.. Eksempel: på den ene 192.168.1.1 den andre: 192.168.1.2 Og selvfølgelig Subnet Mask'en på: 255.255.255.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå