Svish Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Hvordan kan jeg fremtvinge en 404 i et php script? Jeg har prøvd dette her: header('HTTP/1.0 404 Not Found'); exit(); Men ender bare opp med en blank side. Kan det ha noe å gjøre med .htaccess fila mi? ErrorDocument 404 /error/404.php ErrorDocument 400 /error/400.php RewriteEngine on RewriteRule !\.(gif|jpg|png|css|js)$ /home/torleif/www/index.php Og i det jeg skrev dette så kom jeg på at kanskje /error/404.php må være absolutt? Sånn, helt fra rota på webserveren liksom, og ikke bare rota i www? AFTER TESTING: Nope, funka ikke det heller. fortsatt blank side... Og å fjerne de ErrorDocument linjene hjalp heller ikke... Er det RewriteRule'en som forhindrer det? Endret 31. august 2007 av Tussi_qwerty Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Har selv forsøkt å få til det samme, og ikke klart det. Det blir hele tiden registert som 200 av Apache, og ergo får man heller ikke ut noe error-dokument. Edit: Ser man derimot på det som blir returnert finner man bare en 404 ... Endret 31. august 2007 av Ernie Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 header("HTTP/1.0 404 Not Found"); Den gir meg 404 i IE; mens Opera bare gir meg hvit skjerm, ser ut til å være litt nettleseravhengig... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ja, for webserveren sender ikke noe tilbake :-/ Det virker som man må stå for hele greia selv. Etter en nærmere titt i loggen så registerer Apache at det er en 404, men gjør absolutt ingenting med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå