Giftmedbarn Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Etter mye research har jeg kommet frem til 3 aktuelle modeller, men hvem av disse bør man velge? Noen som kan hjelpe meg? Endret 31. august 2007 av sobelsby Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg leter og leter, men finner ikke noe som heter Panasonic F78. Skrivefeil, eller? Lenke til kommentar
Giftmedbarn Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Jeg leter og leter, men finner ikke noe som heter Panasonic F78. Skrivefeil, eller? 9398254[/snapback] Åja, det var det. Jeg mener naturligvis FZ8 Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Vel... her er noe mer stoff som bør være med i din vurdering. Panasonic FZ8: Positivt: God oppløsning med skarpe bilder. Naturlige farger. Super 12x optisk zoom. Nesten trinnløs 2-speed zoom. Effektiv bildestabilisator. Lite og lett, men godt bygget. Generelt hurtig. Hurtig fokus. Godt menysystem. Lyssterk LCD-skjerm. Hurtig overføring til minnekort. Meget lavt strømforbruk. Bilder i RAW-format. Bra kjøp i forhold til prisen. Panasonic FZ8: Negativt: Noe støy på bildene, også på lavere ISO-verdier. Dårlig kontrast og fargeforskyvninger på ISO 400. Støyfilteret er for effektivt, kan justeres ned. Produserer overbelyste bilder i jpg noen ganger. Kanskje for mye kontrast i utgangspunktet. Olympus SP-550 UZ: positivt: 18x zoom. God vidvinkel (28 mm). God bildestabilisator. Gode resultater på lav ISO. Naturlige farger. RAW-modus. Meget god batterilevetid. Gode eksponeringer med blitz. Ok video-kvalitet. Olympus SP-550 UZ: negativt: Litt slapp skarphet på bildene. Støyreduksjon kan fjerne detaljer i bildet. Noe fortegning i zoom-området. Treg overføring med xD-minnekort. Automatisk hvitbalanse kan feile. Video kun uten lyd når du bruker zoom eller stabilisator. Kan overeksponere. Høy ISO gir noe støy på bildene. Dårlige detaljer. ISO 3200 og ISO 5000 kan ikke brukes til noe fornuftig. Dårlig macro. Canon S5IS: positivt: Meget god oppløsning, gode detaljer på lav ISO. God fargebalanse og eksponering. Nøyaktig fokus. Linse tilsvarer 36-432 mm, samt super-macro. Bildestabilisator er bra og kan brukes på video-opptak. Blitz-sko. (For ekstern blitz). Full av utstyr. Meget stille. God kvalitet og konstruksjon. Super video-kvalitet med stereo-lyd. Lite fortegning med tanke på zoom-området. Lett å bruke. God og klar skjerm med tilt-funksjoner. Kan bruke vidvinkel og tele-forsatser. Fotografering via USB-tilkobling. Meget lavt batteriforbruk. God macro. Canon S5IS: negativt: Støy og støyredusjon kan sees over ISO 100. ISO 800 og 1600 gir mye støy. Begrenset bruksområde. Kunne hatt bedre vidvinkel. SD-kortet sitter i luken for batteriene. Video-knappen er noe feilplassert. Treg autofokus i dårlig lys med full zoom. Det følger ikke med oppladbare batterier i esken. Kan forkomme klipping av hvitt lys i bilder med høy kontrast. Ikke RAW-modus. Lykke til! Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Noen som har hørt når Panasonic LUMIX DMC-FZ18 kommer til butikkene? Har lest noen tester og virker veldig bra. Lenke til kommentar
Giftmedbarn Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Noen som har hørt når Panasonic LUMIX DMC-FZ18 kommer til butikkene? Har lest noen tester og virker veldig bra. 9408867[/snapback] Jeg aner dessvrre ikke når det kommer i butikkene, men dette virker jo som et veldig godt kamera. Jeg flytter til canada om en mnd, tror dere kansje det lønner seg å vente med å handle til jeg flytter dit? Jeg ser at prisene ofte er noe lavere i USA enn i Norge.. Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 På en nett side i USA har de satt en pris på 400 dollar http://www.bhphotovideo.com/c/product/5142...tal_Camera.html Blir ca kr 3300 inkl mva og frakt. Skal du flytte til Canada trenger du ikke kamera med norsk garanti, så da er det nok litt å spare på å kjøpe fra USA selv om det nok ikke er mange 100 lappene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå