SunMaster Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hei. Topic sier hva det dreier seg om. Jeg har to eldre Sigma objektiver, ingen av dem er gode men en trenger ikke være redd for dem. Når jeg forsøker å bruke dem på min 30d kommer kameraet med feilmeldinger. Objektivene funker ikke, for å si det slik. Det gjelder en 5-6 år gammel "28-70 Apherical" og en "70-300 DL". Er dette noe en kan gjøre noe med? Eller er det mer eller mindre bare å kaste dem? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Err99 er døden for et rimelig Sigma-objektiv. De som er kvalitativt bedre kan chippes om, men så rimelige objektiver finnes det neppe noen kur for. Det er ingen vits å kaste dem. Det finnes altid noen med et analogt Eos-hus om kan få bruk for dem. Fretex? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Du kan sansynligvis bruke dem hvis du stiller dem inn på lavest mulig f/nummer for den brennvidden du er på. OBS! De laveste f/nummerne på gamle/billige objektiver gir ikke de skarpeste bildene selv om du treffer på fokus. Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Fryktelig dårlig egentlig, og god grunn til aldri å ta i noe det står Sigma på for framtiden. Jeg har en gammel 28-200 Tamron, den funker helt fint. Jeg venter på en 50mm f1.4 og planen var å kjøpe en Tokina 12-24 om noe tid, men er veldig i tvil med tanke på framtidig kompabilitet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Kvalitetsoptikk bør man ikke være så redd for. Den vil nemlig den gjeldende importøren sørge for at det er mulighet for å få chippet i fremtiden også. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Sigma pleier vel å fikse inkompatibilitet som oppstår innenfor reklamasjonstiden (5 år) gratis? Det fikk i det minste jeg beskjed om da jeg måtte sende inn min EF-500 DG for oppgradering. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Sigma pleier vel å fikse inkompatibilitet som oppstår innenfor reklamasjonstiden (5 år) gratis? Det fikk i det minste jeg beskjed om da jeg måtte sende inn min EF-500 DG for oppgradering. 9406845[/snapback] Min erfaring tilsier at det stemmer. Ettersom de ikke var istand til å fikse fokusproblemene på min 18-125mm (med en EOS 30D); så fikk jeg en kreditnota på kjøps-summen. Når jeg leverte inn objektivet, ble jeg fortalt at objektivet kun trengte en re-chipping... Tom Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Sigma pleier vel å fikse inkompatibilitet som oppstår innenfor reklamasjonstiden (5 år) gratis? Det fikk i det minste jeg beskjed om da jeg måtte sende inn min EF-500 DG for oppgradering. 9406845[/snapback] Min erfaring tilsier at det stemmer. Ettersom de ikke var istand til å fikse fokusproblemene på min 18-125mm (med en EOS 30D); så fikk jeg en kreditnota på kjøps-summen. Når jeg leverte inn objektivet, ble jeg fortalt at objektivet kun trengte en re-chipping... Tom 9406916[/snapback] Hrm - mulig det lille 28-80 objektivet blir fem år til jul. Det er et billig objektiv, men jeg betalte nå 1500 kroner for det og det er trist å kaste det (samboeren syns det var hendig). Hvem skal jeg ta kontakt med for å høre om mine muligheter da? Regner ikke med særlig støtte på fotobutikken der det er kjøpt (Elite Foto på Amandasenteret Haugesund). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå