Gå til innhold

Hører min egen stemme i headsetet: Mic problem


Anbefalte innlegg

Hei! Sitter og prøver å få til mikrofonen på mitt Asus P5KC, men når jeg snakker i micen, så hører jeg meg selv i headsetet. Poenget er jo at de andre jeg snakker med via msn, ventrilo o.l. skal høre stemmen min, ikke meg selv :p

 

Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Sitter og prøver å få til mikrofonen på mitt Asus P5KC, men når jeg snakker i micen, så hører jeg meg selv i headsetet. Poenget er jo at de andre jeg snakker med via msn, ventrilo o.l. skal høre stemmen min, ikke meg selv :p

 

Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette problemet?

9397877[/snapback]

Gå inn i lyd-mikseren. Den har to funksjoner: en for avspilling (playback) og en funksjon for opptak (recording). Det er tydelig at mikrofonlyden står i avspillingsmodus til deg. Slå den av og sjekk at det står på lyd under innspillings-modusen.

 

Puh, dårlig forklart, men...

Endret av flyndrefjes
Lenke til kommentar
Hmm, finner ikke noe lignende med meg.

 

Hovedproblemet er altså ikke at jeg hører meg selv, men problemet er det at andre ikke kan høre meg :dontgetit:

 

Så har på en måte to problem :p

9399814[/snapback]

 

gå på playback options og mute micen,

så går du på record options og velger at micen skal være recording source.

Lenke til kommentar

Her kan dere se litt:

100043.jpeg

 

Når jeg trykker på "test maskinvare" finner den altså ikke noen mikrofon.

 

Edit: Fikk fikset slik at andre hører meg nå (må inn på "test maskinvare" for at de skal høre meg), men jeg får fortsatt ikke skrudd opp mic-volumet. Hva i alle dager?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Edit: Fikk fikset slik at andre hører meg nå (må inn på "test maskinvare" for at de skal høre meg), men jeg får fortsatt ikke skrudd opp mic-volumet. Hva i alle dager?

9401249[/snapback]

Ok, du er iallfall på riktig spor. Mikrofonlyden er for svak altså.

Se under «alternativer» og muligens «avansert». Sorry, jeg bruker ikke Windows så jeg tipper bare.

 

Se om du finner en avkrysningsboks for mikrofon-forsterking, boost eller +20dB gain eller noe lignende. Det setter forforsterkeren på lydkortet i funksjon.

Lenke til kommentar

Takker, du fikke meg enda mer på riktig spor.

 

Jeg måtte huke av igjen mikrofon under "Avspilling", da kunne jeg styre volumet igjen (selv om det var så å si på fullt). Deretter trykket jeg "Avansert" under "Mikrofon", og der huket jeg av "1 Mikrofonforsterkning", og da ble micen høy og tydelig slik den skal være!

 

Når jeg da i tilllegg huket av for "Demp" under Mikrofon, så hører jeg heller ikke meg selv lengre. :) Ser ut som det har ordnet seg nå. Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...