esk Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 En del program benytter ordliste, tror dette er f.eks ispell. Problemet mitt er at jeg ikke får satt denne riktig. Jeg benytter mandrake, og hver gang jeg forsøker å la en applikasjon, f.eks en instant messenger som gaim, everybuddy o.l blir det benyttet engelsk ordliste. Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg bytter dette til norsk Lenke til kommentar
esk Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 Beklager at jeg maser litt, men jeg har lett og søkt, men finner ikke ut av det... Er det virkelig ingen som hvet hvordan jeg bytter ordliste? Lenke til kommentar
esk Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Nå har jeg identifisert problemet. Jeg mangler aspell.conf Dvs. begge to, både den globale lagret i /etc/ og den lokale lagret i /home/user/. Dersom noen har en av disse eller begge, helst ferdig konfigurert for norsk hadde jeg blitt svært glad Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 ehhmm.... du er klar over at aspell og ispell er 2 forskjellige spellcheckers? Lenke til kommentar
esk Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Har funnet ut det etterhvert... Som du ser er det aspell som er problemet mitt, og jeg trenger fortsatt en kopi av aspell.conf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå